De gemakkelijkste manier van invoeren?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
Homerken
Euro-Regular
Euro-Regular

De gemakkelijkste manier van invoeren?

Post by Homerken »

Stel je hebt een hele hoop biljetten gekregen. Hoe voeren jullie die hoop dan het snelst of het gemakkelijkste in ?

Ik leg ze allemaal bij elkaar (de 5€'s, 10 ... en zo verder) en dan met de shortcode naar boven en dan omdraaien en de ingevoerde weer op te stapelen (zodat ik dus twee hoopjes krijg)
Just write the URL on the note !!
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master

Post by bhoeyb »

Ik sorteer ze eerst per waarde, dan per serienummer en dan per printer. Er zijn bv Nederlandse 5E gedrukt door G en P. ALs ik niet online ben, voer ik ze in via excel; anders direct via EBT.
emmem
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by emmem »

Bij mij gaan ze tegenwoordig altijd eerst in Excel. Die kijkt of ik het briefje al eerder heb ingevoerd en doet nog een paar checks.

De reden waarom ik altijd Excel gebruik is dat indertijd mijn PC regelmatig bleef hangen. Door ze in Excel in te voeren, gecombineerd met de CTRL-S reflex na de invoer van elk briefje (CTRL+S slaat het Excel bestand onmiddelijk op) heb ik slechts zelden nog een briefje 2 maal moeten invoeren.
Last track:.31-07-2007.:
Sneakster
Euro-Master
Euro-Master

Post by Sneakster »

bhoeyb wrote:Ik sorteer ze eerst per waarde, dan per serienummer en dan per printer. Er zijn bv Nederlandse 5E gedrukt door G en P. ALs ik niet online ben, voer ik ze in via excel; anders direct via EBT.
Ja, zo sorteer ik ze ook, alleen niet per printer.
Guest

Post by Guest »

Niks sorteren. Nummers lezen en typen maar, lekker op willekeurige volgorde,
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

sorteren

Post by Fons »

Anonymous wrote:Niks sorteren. Nummers lezen en typen maar, lekker op willekeurige volgorde,

Als ik veel biljetten tegelijk heb sorteer ik ze ook eerst op waarde, want dan kan ik als het bijvoorbeeld 10 euro biljetten zijn snel het desbetreffende aantal keer 10 2002 kopieëren in een tekstbestand dan hoef ik aleen nog maar naar de shortcode en het serienummer te kijken en in te typen, (gaat lekker snel met het numerieke toetsenbord (helemaal rechts)

Ik weet niet of jij al de geavanceerde manier van biljetten kan gebruiken, maar als dat niet zo is dan maakt het niet uit of je ze wel of niet eerst gaat sorteren.
Als ik minder dan 6 biljetten heb voer ik ze gewoon een voor een in.

Maar als aller eerste kijk ik of er nog buitenlandse biljetten tussen zitten :P :)
Last edited by Fons on Sun Jul 27, 2003 11:10 pm, edited 1 time in total.
emmem
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by emmem »

Ik sorteer ze ook op waarde. Omdat ik ze altijd eerst in Excel invoer gebruik ik tegenwoordig altijd de geavanceerde vorm van invoeren.
Last track:.31-07-2007.:
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by HNL »

Ook ik sorteer ze slechts op waarde, ik kijk totaal niet naar de land- en shortcode, dat kost me meer tijd dan dat het later aan tijdwinst oplevert.
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master

Post by bhoeyb »

Ik vind het gemakkelijker als ze al per land gesorteerd liggen. Bij het intypen win ik zo tijd omdat ik minder moet opletten met welke letter het biljet nu weer begint. Ze liggen dan trouwens in volgorde :wink: .
beezzzt
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by beezzzt »

Altijd in Excel en ook op de manier die Fons gebruikt : knippen en plakken van "waarde" en "2002".
Sneller kan praktisch niet.
Don't waste your time always searching for those wasted years.
barclay
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by barclay »

Ik voer te weinig biljetten in om meer efficient te werken met soteren etc..

tot 5 biljeten voer ik ze 1 voor 1 in en vanaf 5 in de advanced form..

Het is bij maar 2 keer voorgekomen dat die lijst helemaal vol zat.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”