De gemakkelijkste manier van invoeren?
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
- Homerken
- Euro-Regular
De gemakkelijkste manier van invoeren?
Stel je hebt een hele hoop biljetten gekregen. Hoe voeren jullie die hoop dan het snelst of het gemakkelijkste in ?
Ik leg ze allemaal bij elkaar (de 5€'s, 10 ... en zo verder) en dan met de shortcode naar boven en dan omdraaien en de ingevoerde weer op te stapelen (zodat ik dus twee hoopjes krijg)
Ik leg ze allemaal bij elkaar (de 5€'s, 10 ... en zo verder) en dan met de shortcode naar boven en dan omdraaien en de ingevoerde weer op te stapelen (zodat ik dus twee hoopjes krijg)
Just write the URL on the note !!
- emmem
- Euro-Master in Training
Bij mij gaan ze tegenwoordig altijd eerst in Excel. Die kijkt of ik het briefje al eerder heb ingevoerd en doet nog een paar checks.
De reden waarom ik altijd Excel gebruik is dat indertijd mijn PC regelmatig bleef hangen. Door ze in Excel in te voeren, gecombineerd met de CTRL-S reflex na de invoer van elk briefje (CTRL+S slaat het Excel bestand onmiddelijk op) heb ik slechts zelden nog een briefje 2 maal moeten invoeren.
De reden waarom ik altijd Excel gebruik is dat indertijd mijn PC regelmatig bleef hangen. Door ze in Excel in te voeren, gecombineerd met de CTRL-S reflex na de invoer van elk briefje (CTRL+S slaat het Excel bestand onmiddelijk op) heb ik slechts zelden nog een briefje 2 maal moeten invoeren.
Last track:.31-07-2007.:
sorteren
Anonymous wrote:Niks sorteren. Nummers lezen en typen maar, lekker op willekeurige volgorde,
Als ik veel biljetten tegelijk heb sorteer ik ze ook eerst op waarde, want dan kan ik als het bijvoorbeeld 10 euro biljetten zijn snel het desbetreffende aantal keer 10 2002 kopieëren in een tekstbestand dan hoef ik aleen nog maar naar de shortcode en het serienummer te kijken en in te typen, (gaat lekker snel met het numerieke toetsenbord (helemaal rechts)
Ik weet niet of jij al de geavanceerde manier van biljetten kan gebruiken, maar als dat niet zo is dan maakt het niet uit of je ze wel of niet eerst gaat sorteren.
Als ik minder dan 6 biljetten heb voer ik ze gewoon een voor een in.
Maar als aller eerste kijk ik of er nog buitenlandse biljetten tussen zitten

Last edited by Fons on Sun Jul 27, 2003 11:10 pm, edited 1 time in total.
- emmem
- Euro-Master in Training
Ik sorteer ze ook op waarde. Omdat ik ze altijd eerst in Excel invoer gebruik ik tegenwoordig altijd de geavanceerde vorm van invoeren.
Last track:.31-07-2007.: