Vijf Euro MUNT!!

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Milco1983
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by Milco1983 »

hailtotheking wrote:
Rubbie_nl wrote: 8O Toch vreemd die speciale munten met enkel geldigheid in het land van uitgifte. Het staat haaks op (een van) de redenen om de euro in te voeren.
Ik sluit me hierbij aan.

8) HTTK 8)
Dat is niet zo vreemd dat de 5 euromunt alleen geldig is in het land van herkomst. De europese zijde is niet gelijk. Hierdoor kan er verwarring ontstaan wanneer de munt in een ander euroland wordt uitgegeven.
daniellez
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by daniellez »

Dat is waar, maar toch vind ik het onzin, maak die dingen gewoon voor de verzamelaars en verder niet! Laat mensen die ze willen hebben er gewoon op inschrijven, en breng ze verder niet in omloop. Ik werk in een winkel en daar krijgen we dus regelmatig van die dingen. Niet-verzamelaars geven ze gewoon weer uit, maar ik kan zo'n ding dus niet meer kwijt, want niemand wil ze aannemen, en da's natuurlijk ook terecht. Gewoon stoppen met die dingen!
Progress is a comfortable disease - E.E. Cummings
Mariusjr
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mariusjr »

Ik vind die zilveren munten wel mooi, en koop er altijd wel een stapeltje. (sorry jongens :wink: ).

Ik heb inderdaad vaak moeite om ze weer uit te geven. Hoor ik b.v.: Dit is geen echt geld, want dit is alleen in Nederland geldig!!
Pardon?
Dat zeiden ze vroeger toch ook niet van de gulden? Dat het geen echt geld is, want je kan het alleen in Nederland uitgeven??

Maar het is een wettig betaalmiddel.. en ik vind het af en toe heerlijk om mensen ermee op stang te jagen.. nemen ze mijn geld niet aan? Dan hoef ik hun produkten ook niet! Bij de mcdonalds namen ze het ook niet aan, dus liet ik ook al mijn eten daar staan! Sorry hoor.. als mijn geld niet goed genoeg is, dan is jouw eten niet goed genoeg voor mij.

Trouwens.. de reden dat veel wnkeliers moeilijk doen is omdat zelfs hun bank die munten niet aannemen! Van een partikulier nemen ze het uiteraard wel aan, maar winkeliers moeten het in speciale zakjes doen, en er zijn geen zakjes voor de zilveren munten. Vandaar.
Belachelijk.. want als 1 instantie het aan moet nemen, dan is het wel de Nederlandse bank!

En Nederlanders die het niet aan willen nemen vind ik ook belachelijk. Wel continu zeuren over dat het Nederlands geld verdwenen is (en de Nederlandse identiteit) maar intussen het enige Nederlandse geld wat nog geslagen wordt weigeren??
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

Ik sluit me een beetje bij het vorige antwoord aan. Als muntenverzamelaar vind ik het jammer dat ze slechts sporadisch in het betalingverkeer voorkomen - dus de Nederlandse 5 en 10 euro. De overige landen hebben ook zulke munten trouwens.
Nog voor de euro werden er ook al van dergelijke munten uitgegeven, met enkele van 50 gulden (22 euro 70). Met hetzelfde perikelen als deze 5 en 10 euromunten
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
groentje
Euro-Master
Euro-Master

Post by groentje »

Ik ben er dus nog nooit een tegengekomen in het gewone betalingsverkeer. :cry:
Mariusjr
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mariusjr »

yli wrote:Ik sluit me een beetje bij het vorige antwoord aan. Als muntenverzamelaar vind ik het jammer dat ze slechts sporadisch in het betalingverkeer voorkomen - dus de Nederlandse 5 en 10 euro. De overige landen hebben ook zulke munten trouwens.
Nog voor de euro werden er ook al van dergelijke munten uitgegeven, met enkele van 50 gulden (22 euro 70). Met hetzelfde perikelen als deze 5 en 10 euromunten
Ja, precies, dat weet ik nog, dat er toen al problemen waren met het uitgeven ervan.
Maar toen hoorde je nog van niemand: Ik neem dit niet aan, want dit is geen Europees geld :-)

Maar jammer is het wel.. want EIGENLIJK vind ik munten mooier als biljetten.
Het is jammer dat de munten geen nummer hebben, want dan zouden we die ook hier kunnen invoeren, en die hebben een veel langer leven!
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”