Waar doen jullie het voor???

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

cindyke
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by cindyke »

Gewoon omdat ik het graag doe, het leuk is.
Het is ook een originele hobby!
Ik vind het ook spannend, het is altijd afwachten of het biljet dat je ingevoerd hebt al dan niet een hit wordt!
Je ziet ook resultaat van je werk: na heel wat biljetten ingevoerd te hebben, duikt misschien ooit een biljet dat je invoerde ergens anders op!
Bovendien leer je er ook iets bij: je aardrijkskundige kennis wordt wat beter.
Kortom: EBT is een nuttige hobby!!!! :wink:
Mariusjr
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mariusjr »

Waarom ik het doe..
Omdat ik het een leuk idee vind dat ik een ander zo blij als een kind kan maken, alleen maar omdat ze een biljet in handen hebben dat van mij afkomstig is :-)

Verder ben ik gek op statistieken. Hoe meer statistieken er op deze site komen, hoe leuker ik het vind!

ok ok.. ik geef toe, ik zou het ook wel leuk vinden als ik minimaal EEN hit zou scoren.
Ben er al een tijdje mee bezig, maar deed het alleen af en toe, vergat het vaak, of vergat heel de site gewoon.
Eigenlijk heel jammer, ik heb vorige maand nog een hele stapel bankbiljetten naar Duitsland weggebracht om wat huizen te kopen :(

Eerlijk gezegd was ik er nooit aan begonnen als ik vantevoren wist hoeveel biljetten je wel niet moest invoeren voordat je maar EEN hit hebt. En dan is het waarschijnlijk maar 1 x eerder ingevoerd... dat valt me tegen.
Het wordt pas echt leuk als er veel meer mensen er aan mee zouden doen..
Ik zou het eigenlijk pas echt de moeite waard vinden als zeker 1 op de 10 een hit zouden opleveren. Of tenminste dan toch 1 op de 100 !

Maar nu.. ik ga in ieder geval door tot ik EEN hit heb, of tot ik in de top 10 staat van de grootste pechvogels! (maar daar zit ik nog lang niet :-) )

Zo gek als sommigen van jullie zal ik in ieder geval niet worden! 250.000 biljetten invoeren, speciaal gaan pinnen en geld weer teruggeven.. geld uit moeders zak vragen, alles met groot geld betalen om zoveel mogelijk biljetten te krijgen.. of zelfs speciaal naar andere steden of landen rijden om de verspreiding te bevorderen! Nee, dat zal ik niet doen in ieder geval..
Jullie zijn geobsedeerd ;-)
theswitch
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by theswitch »

Mariusjr wrote:Ben er al een tijdje mee bezig, maar deed het alleen af en toe, vergat het vaak, of vergat heel de site gewoon.

Jullie zijn geobsedeerd ;-)
Dan maar (een beetje!) geobsedeerd, als jij de site maar niet weer vergeet en briefjes blijft invoeren. Door onze obsessie heb jij wel meer kans op een hit! :lol:

Waarom het leuk is om te EBT-en:

Het is inderdaad een hobby die geen rommel oplevert (keurige database en digitaal lijstje met biljetten), lekker nutteloos is, je wat leert over de chaostheorie, die je brengt in plaatsjes en op plaatsen die je anders niet had bezocht, en waarbij je gezellige pizza/bowlingavonden kunt hebben met andere fijn-geobsedeerden (aardig bedoeld!). :wink: :lol:

En dan heb ik het nog niet gehad over de kick van het hebben van een hit en het vergroten van je aantal dots... Je kunt zien waar je sinds je meedoet allemaal bent geweest aan de stippen op de kaart. Dat herinnert je weer aan mooie reizen...
Phaseolus
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Phaseolus »

Waarom ben ik een eurobilltracker ?

Omdat het hopeloos nutteloos is :lol:

j3paris schreef op de franstalige forum dat het eigenlijk hetzelfde is als een fles in de zee te goeien... Ik vind het idee erg leuk... Mijn biljetten zullen de wereld rondreizen en zo reis ik ook een beetje rond...

puur plezier... 8)
Mariusjr
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mariusjr »

Is een goede vergelijking.. die fles.. en ja... dat heb ik ook wel eens gedaan! :)
Er is wel 1 verschil.. met de fles krijg je misschien antwoord van iemand waar je anders nooit mee in contact had gekomen.
Met EBT kom je alleen in contact met mensen die al medeleden van elkaar zijn en die al via internet hadden kunnen communiceren, als ze dat hadden gewild..

Uitzondering is als je een URL op de biljetten schrijf, en door jou komen ze op deze site, en komen ze in contact met je! DAN is het wel erg vergelijkbaar ja :-)

Anyway... Ik ben momenteel nog absoluut geen dothitter.. ik zie de kick daar niet echt van? Komt misschien nog.. als ik echt gegrepen wordt door dit virus :)
In ieder geval is het geen dure of ongezonde hobby.

Hoewel het wel erg duur kan worden als je speciaal voor dit allerlei plaatsen ga bezoeken om daar biljetten in te voeren?

Is er ergens een top100 van de grootste dot hitters?
Henkie54
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Henkie54 »

Mariusjr wrote:Is er ergens een top100 van de grootste dot hitters?

In het Eurobilltracker Statistics forum is een thread met de lijst grootste dot hitters. Deze heet: EBT dots.
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master

Post by Henk Draijer »

Er staan in europa niet zoveel molens, anders had ik kunnen zeggen dat elke EBT-er een tik van een molenwiek heeft gekregen.
Volgens mij moet je wel een tik hebben, om elke dag nummers van bankbiljetten in te typen.
Als ik nieuwe (op het postkantoor gehaalde) briefjes van 5 invoer,
weet ik dat ergens verkreukelde, gescheurde, vies en heerlijk stinkende briefjes van 5 door de versnipperaar gaan.
Ook kost het verzamelen en invoeren van de biljetnummers mij een heleboel vrije tijd.

Toch vind ik het nog steeds en leuke hobby.

Hierboven lees ik over het in zee gooien van flessen.
Mijn tweede hobby is Flessenpost.
Mariusjr
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mariusjr »

En ook die flessen zinken vaak naar de bodem voordat ze gevonden worden...

Maar mij kost deze hobby mij helemaal geen vrije tijd. Want ik HAD zowiezo al geen vrije tijd meer, dus dit kost mij alleen maar kostbare tijd wat ik ergens anders voor had kunnen of moeten gebruiken!

Maar goed.. het is een hobby.. en iedereen heeft een hobby nodig.. al wat het maar voor de ontspanning ;-)
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master

Post by Henk Draijer »

Mariusjr wrote:En ook die flessen zinken vaak naar de bodem voordat ze gevonden worden...
Plastic flessen met een goed dichtgedraaide dop..... Zinken ? 8O :o
't is of topic, maar ik moest het even kwijt.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”