Italiaans

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
marie

Italiaans

Post by marie »

Niets speciaals, maar 'k wou even melden dat ik mijn eerste Italiaanse biljet in handen had : een 50 Euro en die kwam ..... uit de muur :) Van bij de bank dus, samen met enkele andere Belgische.
vriendelijke greetz
Craco
Forum Administrator
Forum Administrator

Post by Craco »

En hoe zag dat italiaans biljet eruit? Nieuw of gebruikt?

Greetzz,
marie

Post by marie »

Gisteren 2 keer geprobeerd om een antwoord te geven, maar het forum werkte bij mij niet behoorlijk, ik kon enkel lezen. :cry:

Er was geen enkel nieuw biljet uit de muur gekomen, dus ook het Italiaanse was al 'gebruikt'. 't Is trouwens gisteren meteen uitgegeven aan iets heel toepasselijk voor een Italiaans biljet : schoenen :lol:

Als je dit interessant vindt, wil ik je bij de volgende geldafhaling wel melden wat er juist uit de muur kwam : gebruikt, buitenlands,... ,etc...

met vriendelijke greetz
Craco
Forum Administrator
Forum Administrator

Post by Craco »

t was maar gewoon een vraagje. Ik neem meestal 20 EUR-biljetten en tot nu toe had ik enkel nieuwe Belgische biljetten gekregen. Een enkele keer toen ik een aantal 50 EUR-biljetten nam, kwamen er Nederlandse biljetten uit, die er ook allemaal redelijk nieuw uitzagen.

Greetzz,
bhoeyb1

geld uit de muur

Post by bhoeyb1 »

Ik heb ook al redelijk wat vreemde 20 euro biljetten uit de automaat gehaald waaronder nogal wat Nederlanders, enkele Franse, Spaanse en zelfs 1 keer een Portugees en een Ier. Ze waren steeds duidelijk gebuikt. Meestal zijn de NLders wat nieuwer. Duitsers zitten er zelden tussen in vergelijking met NL. Ik schat dat een dikke 15% vreemde biljetten hier uit de muur komen waaronder 80% NLders. We zitten dan ook maar 15 min. van de NLse grens af.
Ook bij het gewoon betalingsverkeer krijg ik meer vreemde eurobriefjes dan munten terug. Briefjes zullen waarschijnlijk niet gespaard worden. :!: De groeten ... 8)
Craco
Forum Administrator
Forum Administrator

Post by Craco »

Hier in Beringen, blijft de geldautomaat nieuwe 20 EUR-biljetten geven, tot nu toe nog geen enkel "vreemd" 20 EUR-biljet. :(

Greetzz,
marie
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by marie »

250 euro uit de muur van bij de bank gehaald; volgende kwam er uit (er is keuzemogelijkheid welke biljetten : 20 of 50 euro waarde.. meerdere combinaties mogelijk ) :

50 : België
50 : Nederland
50 : Duitsland

20 : 3x België
20 : Duitsland
20 : Portugal!!!! 8) (zie je niet zo vaak passeren)

De biljettendiffusie begint serieus op gang te komen zo te zien.

vriendelijke greetz :)
smh
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by smh »

Ja, en waarschijnlijk sneller dan de munten difussie. De meeste mensen hebben geen idee hoe ze kunnen zien waar een biljet vandaan komt en houden ze dus ook niet achter.

Ik houd nogsteeds alle buitenlandse munten achter die ik krijg. Heb al een hoop dubbele, maar die gooi ik gewoon in een pot en wissel ik wel om als ik met vakantie ga ofzo.
Tiger
Euro-Master
Euro-Master

Post by Tiger »

hehe :)
Ik begin nu stilletjes aan toch de nederlandse en franse gewoon uit te geven hoor...
Ik had hier al voor zo'n 50€ kleingeld liggen van die 2 landen, en dan heeft dat geen nut meer :-)
Begin beter met de Belgische achter te houden :)
Nog een paar jaartjes (als het al zolang duurt) en dat zijn de zeldzame...

Mja, we zullen wel zien zeker...
Ik ben hier al 2 Finse briefjes tegengekomen, en die hebbek toch netjes achtergehouden 8).
Tiger : Dutch, English, French, German
Little Spanish and Italian
Trying Finnish and Japanese :)
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”