Procentuele verdeling van afkomst biljetten.

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
Jorro
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Procentuele verdeling van afkomst biljetten.

Post by Jorro »

Hoe kan ik de procentuele verdeling van de afkomst van m'n biljetten zien ? :?
Thomas B
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Thomas B »

Helaas is dat niet zo te zien... Wat je bijvoorbeeld kunt doen is je lijst met ingevoerde biljetten als CSV-bestand naar je computer halen (bij: 'bekijk je biljetten'), openen in Excell (of ander spreadsheet-programma) en daar je biljetten sorteren op 'voorletter'. Zo kan je ze makkelijk tellen en dan zelf uitrekenen hoeveel procent het is van het totaal. De betekenis van de voorletters voor de afkomst kan je vinden op de site.

Succes! :P
valkske
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by valkske »

thomas b vergeet wel een paar stappen, zo kom je er echt niet.
je download het csv bestand, je selecteert kolom a en je kopieert dat naar een excell file, dan selecteer je terug kolom a en je klikt op data en dan naar tekst naar kolommen en dan krijg je een wizard, daar vul je ergens ; in en voltooien (ik geloof op het 2de tabblad) en alles komt in verschillende kolommen te staan. daarna kan je gaan sorteren
Thomas B
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Thomas B »

hmm. Bedankt voor die aanvulling! Ik ben het niet vergeten, maar bij mij zijn al die extra handelingen niet nodig. Als ik het CSV-bestand open in Excell (XP) dan heeft hij al alles mooi in aparte cellen staan en hoef ik dus alleen nog maar te sorteren...
valkske
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by valkske »

en waarom doet ie dat ni bij mij? er isnog iets waar ik mijn kop al een paar dagen over breek, normaal moet je datums van elkander kunnen aftrekken via 'fx' maar dat doet ie ook ni, als ik 5/8/2003 aftrek van vandaag krijg ik de gekste dingen. en ik heb ook xp
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by HNL »

Als je het aantal dagen wilt berekenen is het een kwestie van datumcel1-datumcel2. De celeigenschappen van het veld waar die berekening in staat op 'standaard' zetten (dus geen datum). Je krijgt dan keurig het aantal dagen.
valkske
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by valkske »

dat lukt bij mij alleen als ik de data ook in standaard zet, anders krijg ik waarde? naam? of een datum in 1900 :oops:
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”