Olen suomessa en venäjällä...

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
JANI73

Olen suomessa en venäjällä...

Post by JANI73 »

Kun katselen tuota kartta sivua ja missä olen seteleitä saanut, kartan mukaan se tapahtuu venäjän puolella :cry: vaikka Imatra on ihan suomea... Kukahan tuon epämuodostuneen suomen kartan on piirtänyt ja saisiko sitä korjattua. Olisi kiva kun pisteeni näkyisi suomessa... :lol:
User avatar
airis
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1422
Joined: Tue Apr 30, 2002 10:54 am
Location: Rovaniemi, Lapland, Finland

Post by airis »

Kartta on peräisin Ranskasta jo on hiukan epätarkka varsinkin reuna-alueilla. Kaikkialla rajat eivät ole oikeassa paikassa. Suomen kohdalla pisteet näyttävän olevan liikaa idässä, joten osa pisteistä näkyy Venäjän puolella. Toisaalta esim. Haaparanta Ruotsin puolella osuu Kemin kohdalle. Kartan projektiosta johtuen epätarkkuudet näkyvät selvimmin pohjoisessa. Kartta varmaan tarkentunee tulevaisuudessa.

Paikkakuntien koordinaatit pyritään syöttämään tarkasti. Itsekin olen syöttänyt satoja koordinaatteja. Etsin yleensä jonkin kadun, jolla on kyseinen postinumero. Esim. kirkonkylissä olen käyttänyt usein postitoimistojen katuosoitteita.
magneetti

Post by magneetti »

Hieman liikaa idässä? Menee se toisella rajalla vähän samalla tavalla, Turussa syöttämäni seteli näyttää olevan syötetty jossain meren keskellä ;)

Tarkempi ja kauniimpi kartta olisi kyllä hyvä. Tosin tämän mittasuhteet ovat nyt selkeästi Suomelle edulliset, koska Suomi on kartassa isompi kuin se oikeasti on. Toisaalta eikö se oikeus meille kuulukin, kun olemme kuitenkin koko saitin paras kansa...

Muuten Jani73, huomasin, että taidat harrastaa aitojen osumien keräämistä vaihtamalla seteleitä suoraan tuntemiesi palvelun käyttäjien kanssa? Ei voi käydä muuten sattumia, että samalta henkilöltä noin paljon tulisi samalla ja parin henkilön kohdalla. Tosin minulle kävi niin, että henkilö, jolle maksoin 400 euroa sattui liittymään palveluun ja syöttämään samat setelit. Ikävää, että aidot osumat otettiin pois, vaikka ne oikeasti olivat aitoja....
jani73

en vaihtele...

Post by jani73 »

magneetti wrote:Hieman liikaa idässä? Menee se toisella rajalla vähän samalla tavalla, Turussa syöttämäni seteli näyttää olevan syötetty jossain meren keskellä ;)

Tarkempi ja kauniimpi kartta olisi kyllä hyvä. Tosin tämän mittasuhteet ovat nyt selkeästi Suomelle edulliset, koska Suomi on kartassa isompi kuin se oikeasti on. Toisaalta eikö se oikeus meille kuulukin, kun olemme kuitenkin koko saitin paras kansa...

Muuten Jani73, huomasin, että taidat harrastaa aitojen osumien keräämistä vaihtamalla seteleitä suoraan tuntemiesi palvelun käyttäjien kanssa? Ei voi käydä muuten sattumia, että samalta henkilöltä noin paljon tulisi samalla ja parin henkilön kohdalla. Tosin minulle kävi niin, että henkilö, jolle maksoin 400 euroa sattui liittymään palveluun ja syöttämään samat setelit. Ikävää, että aidot osumat otettiin pois, vaikka ne oikeasti olivat aitoja....
Terävä huomio... mutta tosiasiassa mulla ei ole koskaan ollutkaan noita seteleitä joita juice on kirjannut kotonaan ja hän on minun kutsuma mukaan tähän keräilyyn... joku virhe yhteydessä kuitenkin kirjaannutti setelimme väärin päin.
Minä kirjauduin omilla tunnuksilla ja nimeni näkyi ruuden yläosassa syötin setelit ja ne kirjautuivatkin kaverin nimiin... ja hänelle kävi päin vastoin... olimme samaan aikaan kotonamme yli 200 km päässä toisistamme ja tietämättömiä toistemme seteleistä. näin kuitenkin on käynyt ja nyt mietin kuinka selvitän asian englanniksi webmasterille asian korjaamiseksi. En halua noita väärin kirjantuneita seteleitä osumiksi koska en ole nähnytkään niitä..
User avatar
airis
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1422
Joined: Tue Apr 30, 2002 10:54 am
Location: Rovaniemi, Lapland, Finland

Post by airis »

magneetti wrote:Hieman liikaa idässä? Menee se toisella rajalla vähän samalla tavalla, Turussa syöttämäni seteli näyttää olevan syötetty jossain meren keskellä ;)
Keskellä merta? No kartta on tyyliä "mutkat/rajat/rannat suoriksi" :roll: Kartta on jaettu ruuduiksi (150 x 150). Käsittääkseni se ruutu näkyy pisteenä, jonka alueelle seteli osuu. Eli voi olla, että esim Turku osuu aivan ruudun oikeaan yläkulmaan. Ja tämä ruutu sattuu olemaan suurimmaksi osaksi meren puolella.

Etelässäkin on ongelmia. Esim. Saksan itäisimmät pisteet ovat Puolassa ja Saksassa Tsekin rajalla näkyy tyhjä alue. Sen pitäisi olla Tsekinmaata. Siinäkin on raja vedetty suoraksi.
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6176
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Post by avij »

Tarkennuksena, yksittäisen setelin kartassa ei ole käytössä tuota 150x150 ruudukkoa vaan piste piirretään "täsmälleen oikeaan kohtaan", valitettavasti vain karttapohja on hiukan susi. 150x150 ruudukko on käytössä ns. yhteenvetokartoissa eli esim. Tilastot->Kartat. Kartan pisteet on kohdistettu paikalleen siten että ne näyttäisivät olevan edes suunnilleen oikealla kohdalla koko Euroopassa. Toisenlaisilla kohdistuksilla pisteet saisi ehkä pysymään paremmin Suomen rajojen sisällä, mutta samalla muiden maiden kohdistus voisi mennä aivan päin mäntyä. Nykyinen asettelu on olosuhteisiin nähden paras kompromissi, pisteitä ei voi oikeastaan siirtää pikseliäkään sillä sitten jonkin muun maan kohdistus menisi huonompaan suuntaan.
Divine
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1020
Joined: Thu Jan 09, 2003 8:41 pm
Location: Tampere, Finland

Post by Divine »

airis wrote:Paikkakuntien koordinaatit pyritään syöttämään tarkasti. Itsekin olen syöttänyt satoja koordinaatteja. Etsin yleensä jonkin kadun, jolla on kyseinen postinumero. Esim. kirkonkylissä olen käyttänyt usein postitoimistojen katuosoitteita.
Terve,
vedän tämän vanhan säikeen esille vähän off topic -kysymyksellä, mutta siis onko EBT.comilla olemassa lista, jossa on (kaikille) suomalaisille postinumeroille koordinaatit?
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6176
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Post by avij »

Divine wrote:mutta siis onko EBT.comilla olemassa lista, jossa on (kaikille) suomalaisille postinumeroille koordinaatit?
Käytännössä joo, tosin ei ehkä ihan kaikille. Meidän tiedossamme on tällä hetkellä noin 1600 postinumeron koordinaatit. Tiedot on kerätty useista eri paikoista, suurin osa kait Maporamasta.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

Tälläisestä paikasta sain tänään setelin kuin Pyhäkumpu 86900.. vielä ei ole täplää pyhäkummusta karttaan ilmestynyt, joten taidan olla ensimmäinen joka on sieltä setelin kirjannut.. pistäkäähän kordinaatit kuntoon niin nähdään missä moinen paikka sijaitsee, jossain kajaanin lähellä luultavasti :)
maple
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 32
Joined: Sat Jun 28, 2003 12:00 pm

Post by maple »

Fundamental wrote:Tälläisestä paikasta sain tänään setelin kuin Pyhäkumpu 86900.. vielä ei ole täplää pyhäkummusta karttaan ilmestynyt, joten taidan olla ensimmäinen joka on sieltä setelin kirjannut.. pistäkäähän kordinaatit kuntoon niin nähdään missä moinen paikka sijaitsee, jossain kajaanin lähellä luultavasti :)
Pyhäjärven kaupungin "kaupunginosa" (hehe, aikamoinen tuppukylä kaupungiksi) ;-). Sijaitsee lähes Suomen keskipisteessä, Oulu-Jyväskylä ja Iisalmi-Kalajoki linjojen leikkauspisteessä. Kajaaniin siitä on suunnilleen yhtä pitkä matka myös.
Täti

Kartta kuntoon!

Post by Täti »

Hyi kun puistatti! Että Joutseno ja Imatra rajan väärällä puolella? No, kyllä ne ryssät Suomen ennen pitkää vallottaa... vollottaa Täti. :evil:
User avatar
Aaron
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2097
Joined: Wed Apr 09, 2003 2:05 pm
Location: Hämeenlinna / Finland

Re: Kartta kuntoon!

Post by Aaron »

Täti wrote:Hyi kun puistatti! Että Joutseno ja Imatra rajan väärällä puolella? No, kyllä ne ryssät Suomen ennen pitkää vallottaa... vollottaa Täti. :evil:
Ei, Suomi valloittaa venäläisen koulutetun työvoiman. :wink:

Venäläisethän ovat suunnilleen parhaita maahanmuuttajia mitä voi kuvitella. He ovat koulutettua porukkaa, juuri sellaista väkeä, mitä Suomi tarvitsee tulevaisuudessa yhä enemmän. Sitäpaitsi sehän on kannattavaa tuoda tänne valmiiksi koulutettu, noin kolmenkymmenen ikäinen työvoima ulkomailta. He tuottavat paljon verotuloja. Ennenkuin suomalainen alkaa tuottaa rahaa yhteiskunnalle, hänen koulutukseensa on pumpattu paljon rahaa.

Joten ei muuta kuin tervetuloa venäläiset. :)
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”