Onvolledige shortcode op biljet
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
Onvolledige shortcode op biljet
Bij het invoeren van een € 20 eurobiljet beginnende met shortcode G... en met serienummer P.... ben ik daarnet tot de ontdekking gekomen dat het laatste cijfer van de shortcode (na de tweede letter) op het biljet ontbreekt... Voor de rest ziet het biljet er identiek uit als alle andere € 20 biljetten. Het gevolg is dat mijn biljet niet wordt geaccepteerd (onvolledige shortcode).
Heb ik nu een uniek biljet in mijn handen of is dit een meer voorkomende fout op eurobiljetten???
Ik ga alleszins dit biljet (nog) niet uitgeven.
Graag enkele reacties hierop.
Heb ik nu een uniek biljet in mijn handen of is dit een meer voorkomende fout op eurobiljetten???
- Benighted
- Euro-Expert in Training
kan zijn dat het vals biljet is, weet het niet zeker
Scan het eens in, of neem er eens een foto van; wil het wel eens zien.
Scan het eens in, of neem er eens een foto van; wil het wel eens zien.
Ontdek het Antwerpse polderdorp Zandvliet: http://www.zandvlietdorp.be
- querty
- Euro-Master in Training
Dat moet dan toch wel een vals zijn geweest. Weet je nog met welke letter de serienummer begon?valkske wrote:ik heb er ooit eens eentje gehad met een shortcode die met een y begon (onbestaand dus) en ik ben zo idioot geweest om het terug uit te geven
Ah, look at all the lonely Euronotes. Where do they all come from? (The Beatles, Eleanor Rigby)
Carpe Ico
Carpe Ico
Re: de shortcode is niet compleet...
Misschien is het een drukfout. Ik meen me een dergelijk geval teene uit Turnhout wrote:Bij het invoeren van een € 20 eurobiljet beginnende met shortcode G... en met serienummer P.... ben ik daarnet tot de ontdekking gekomen dat het laatste cijfer van de shortcode (na de tweede letter) op het biljet ontbreekt... Voor de rest ziet het biljet er identiek uit als alle andere € 20 biljetten. Het gevolg is dat mijn biljet niet wordt geaccepteerd (onvolledige shortcode).
herinneren over een Fins €50-biljet waar bij de shortcode het laatste
cijfer een vlekje was geworden.
Kun je een account aanmaken? Dan kunnen we elkaar persoonlijke be-
richten sturen. Jij stuurt mij het serienummer, ik kan dan daaruit de goede
shortcode afleiden.

Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
-
- Euro-Newbie
-
- Euro-Newbie