Fons wrote:
Als je een bankbiljet verscheurd of kapotknipt kan je het riulen bij de bank als je beide delen hebt, maar ik weet niet of het met het verbranden van biljetten ook zo is.
Ik weet uit de tijd van de middelbare school dat er mogelijk heden zijn om na tegaan hoeveel biljetten er waren en wat de waarde was na een brand.
Toen ik dus nog op de middelbareschool zat is, na de examens, een 8 tal nood lokelen in rook opgegaan, met daar in de examens Nederlands

, waaronder die van mij

.Die examens lagen in een kast daar(geen kluis dus) al nagekeken maar nog niet geregistreerd. Iederen die les had van die leraar moest dus een her doen

. Gelukkig liep die leraar over het puin om tekijken of er nog wat persoonlijks tussen lag en zowaar vondt ie onder wat brokken hout iets wat ooit een kast was geweest met daar onder een groot gedeelte van de examens

. Toen is met behulp van DNB het een en ander nog goed gekomen. Toen hoefde er maar 8 een her te doen ipv 65.
Er is toen wel heel veel commotie geweest waarom die examens niet in een kluis lagen. Het antwoordt daar op was wat als nu de ruimte waar die kluis stond in de brand gaat en de kluis niet lang genoeg stand houdt.......