Fransman verbrandt 240.000 euro in badkuip

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

arjanvs
Euro-Master
Euro-Master

Post by arjanvs »

Fons wrote:
arjanvs wrote:ik heb nog helemaal geen 500tjes in mogen geven :cry:
als die man me even had gebeld had ik daar graag een snipperdag voor over gehad. wie niet :lol:
Ik heb ook nog geen enkel biljet van €500 ingevoerd, ook niet €200

Ik heb er wel 5 van €100
ik heb er 9 van 100 maar ook geen 200 :cry:
olskie bolskie
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by olskie bolskie »

Fons wrote:
Als je een bankbiljet verscheurd of kapotknipt kan je het riulen bij de bank als je beide delen hebt, maar ik weet niet of het met het verbranden van biljetten ook zo is.
Ik weet uit de tijd van de middelbare school dat er mogelijk heden zijn om na tegaan hoeveel biljetten er waren en wat de waarde was na een brand.

Toen ik dus nog op de middelbareschool zat is, na de examens, een 8 tal nood lokelen in rook opgegaan, met daar in de examens Nederlands :cry: , waaronder die van mij :cry: :cry: .Die examens lagen in een kast daar(geen kluis dus) al nagekeken maar nog niet geregistreerd. Iederen die les had van die leraar moest dus een her doen :cry:. Gelukkig liep die leraar over het puin om tekijken of er nog wat persoonlijks tussen lag en zowaar vondt ie onder wat brokken hout iets wat ooit een kast was geweest met daar onder een groot gedeelte van de examens :D . Toen is met behulp van DNB het een en ander nog goed gekomen. Toen hoefde er maar 8 een her te doen ipv 65.

Er is toen wel heel veel commotie geweest waarom die examens niet in een kluis lagen. Het antwoordt daar op was wat als nu de ruimte waar die kluis stond in de brand gaat en de kluis niet lang genoeg stand houdt.......
rufus50
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by rufus50 »

Fons wrote:Ik heb het ook gelezen (op teletekst ('Kladblok', pagina 401))

Erbij stond ook dat hij naar een psychiatrische inrichting was gestuurd, hij wil nu weer een nieuw leven beginnen, maar nu heeft geen geld... :o

Zouden die verbrande biljetten zijn ingevoerd hier? 8)
Moest ik 240000€ verbranden en mijn zelfmoord zou mislukken, dan zou ik nog 1000x meer depressief zen peisk. Iets waar ge normaal lang voor gewerkt hebt is er plots niet meer..... enz.
rufus50
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by rufus50 »

Fons wrote:
Anonymous wrote:ik ben ook zo'n arme luis die geen biljetten van 200 en 500 heeft ingevoerd. aangezien ik mijn centen steeds betrek uit de bancontact of van een winkelketen zijn die biljetten die ik reeds ingevoerd heb van 100€ ook niet van mij. die man moet wel volslagen idioot zijn, wie heeft er nu in godsnaam zoveel cash geld in huis als privé persoon. in psychiatrie hoort die in elk geval thuis. ik vraag me ook af welk bank in godsnaam zulke bedragen cash meegeeft. erg grote bedragen kan men afhalen met een bankcheque. bv om een nieuwe auto mee te betalen.
ik vind het al bij al een vreemde zaak.
het kan zelfs zijn dat hij dat geld terugkrijgt. mijn moeder had vroeger een bejaardentehuis, daar heeft een van de bejaarden zijn pensioen eens vernietigd en omdat mijn moeder verklaard heeft dat ze gek was, heeft ze dat geld kunnen 'omruilen'. ik weet niet hoe dat nu zit. lijkt me een goede vraag voor iemand van de bank.

Als je een bankbiljet verscheurd of kapotknipt kan je het riulen bij de bank als je beide delen hebt, maar ik weet niet of het met het verbranden van biljetten ook zo is.
Dat heb ik ook al gehoord, en klopt het volgende ook? Als je een biljet bv. in 2 scheurt en je hebt er maar de halft niet meer van (wel een volledig biljetnumer nodig!) dat ja dan de helft van het bedrag uitbetaald krijgt? Dus een half biljet van 10€ waar de nummer nog volledig opstaat zou je dan nog 5€ voor krijgen?
emmem
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by emmem »

Ik heb slechts 1 briefje van 500 ingevoerd tot nu toe. En het toeval wil dat het toch niet naar Frankrijk gereisd is zeker. :(

Hopelijk is het nooit tot in Bordeaux geraakt :P
Last track:.31-07-2007.:
miss-tweety
Euro-Newbie
Euro-Newbie

fransman verbrandt 240.000 euro in badkuip

Post by miss-tweety »

:( heb nog geen biljetten van 500 ingevoerd want die mogen bij ons niet uitgegeven worden. 100 euro krijgen we veel vaker, daar heb ik er al een aantal van. Maar je moet wel heel depri zijn als je al je spaargeld gaat verbranden zeg :? .
zolang ze nog maar geen honderdjes gaan verbranden, maken mijn briefjes nog kans op een hit.......
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

rufus50 wrote:Als je een biljet bv. in 2 scheurt en je hebt er maar de halft niet meer van (wel een volledig biljetnumer nodig!) dat ja dan de helft van het bedrag uitbetaald krijgt? Dus een half biljet van 10€ waar de nummer nog volledig opstaat zou je dan nog 5€ voor krijgen?
Nee, als je een tientje doormidden scheurt is het altijd zo dat de ene helft
net iets meer weegt dan de andere helft. Als je met het grootste deel aan
komt zetten krijg je €10 terug, en met het kleinste niks! Het gewicht van
beide helften wegen ze zeer nauwkeurig (tot op 1 microgram).
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master

Post by bhoeyb »

Elmo wrote: Nee, als je een tientje doormidden scheurt is het altijd zo dat de ene helft
Kan een strookje plakband op beide delen niet helpen om 2 x 10€ te ontvangen :twisted: ?
rufus50
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by rufus50 »

Elmo wrote:
rufus50 wrote:Als je een biljet bv. in 2 scheurt en je hebt er maar de halft niet meer van (wel een volledig biljetnumer nodig!) dat ja dan de helft van het bedrag uitbetaald krijgt? Dus een half biljet van 10€ waar de nummer nog volledig opstaat zou je dan nog 5€ voor krijgen?
Nee, als je een tientje doormidden scheurt is het altijd zo dat de ene helft
Gaat da echt zo in zijn werk? Da wist ik niet. Kzal dan zorgen dat er een beeke modder op da biljet hangt, dan weegt het iets meer en krijg ik mijn geld en tis tenslotte toch om te vernietigen daarna. hihi

Nee, kwilde dat gewoon eens weten omdat ik iets in die aard gehoord had.
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

rufus50 wrote:
Fons wrote:
Anonymous wrote:ik ben ook zo'n arme luis die geen biljetten van 200 en 500 heeft ingevoerd. aangezien ik mijn centen steeds betrek uit de bancontact of van een winkelketen zijn die biljetten die ik reeds ingevoerd heb van 100€ ook niet van mij. die man moet wel volslagen idioot zijn, wie heeft er nu in godsnaam zoveel cash geld in huis als privé persoon. in psychiatrie hoort die in elk geval thuis. ik vraag me ook af welk bank in godsnaam zulke bedragen cash meegeeft. erg grote bedragen kan men afhalen met een bankcheque. bv om een nieuwe auto mee te betalen.
ik vind het al bij al een vreemde zaak.
het kan zelfs zijn dat hij dat geld terugkrijgt. mijn moeder had vroeger een bejaardentehuis, daar heeft een van de bejaarden zijn pensioen eens vernietigd en omdat mijn moeder verklaard heeft dat ze gek was, heeft ze dat geld kunnen 'omruilen'. ik weet niet hoe dat nu zit. lijkt me een goede vraag voor iemand van de bank.

Dat heb ik ook al gehoord, en klopt het volgende ook? Als je een biljet bv. in 2 scheurt en je hebt er maar de halft niet meer van (wel een volledig biljetnumer nodig!) dat ja dan de helft van het bedrag uitbetaald krijgt? Dus een half biljet van 10€ waar de nummer nog volledig opstaat zou je dan nog 5€ voor krijgen?
Volgens mij klopt dat wel, anders zou je alle biljetten in tweeën kunnen scheuren en dan steeds het dubbele terugkrijgen, dus het is inderdaad zo.
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Nee, voor de grootste helft krijg je het hele bedrag, en voor de kleinste
helft helemaal niks (Beide helften zijn namelijk niet precies even groot,
altijd is er een miniem verschil, in de orde van 1 microgram! :!: ). :idea:
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
mollie3
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by mollie3 »

moet er dan niet ook nog een serienummer op staan elmo?
Eens een blondje, altijd een blondje
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

mollie3 wrote:moet er dan niet ook nog een serienummer op staan elmo?
Jazeker.
rufus50
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by rufus50 »

Als ik onze bankier zie zal ik hem deze vraag eens voorleggen. Een oud briefje verliest toch aan gewicht (microgrammekes) of neemt door de "vervuiling" van het biljet misschien toe aan gewicht.
Als ik de bankier zie en ik denk eraan om het te vragen, dan houd ik jullie verder op de hoogte van de gang van zaken bij onze banken.
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master

Post by arjanvs »

arjanvs wrote:
Fons wrote:
arjanvs wrote:ik heb nog helemaal geen 500tjes in mogen geven :cry:
als die man me even had gebeld had ik daar graag een snipperdag voor over gehad. wie niet :lol:
Ik heb ook nog geen enkel biljet van €500 ingevoerd, ook niet €200

Ik heb er wel 5 van €100
ik heb er 9 van 100 maar ook geen 200 :cry:
yes wat een dag mijn eerste 200euro biljet :lol:
en ook nog een 100euro biljet uit finland.
ik ga ze meteen maar even ingeven :D
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”