Pankkikortilla maksaminen

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Pankkikortilla maksaminen

Post by aplfi »

Katselin tässä uusinta tiliotetta, missä ei näyttänyt olevan yhtäkään pankkikorttimaksua. On jäänyt tämän harratuksen ohessa tuo pankkikortti vain käteisen nostoa varten. Mitens muilla? Onko pankkikortilla maksaminen vähentynyt?
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Vähentynyt todella paljon..empä juuri käytä olenkaan enään.. tänään oli pakko tankata pankkikortilla kun setelisysteemi oli rikki.. visan ajattelin hommata ulkomaita varten..
avij
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by avij »

Minä en ole maksanut pankkikortilla juurikaan mitään pitkään aikaan. Yksi poikkeus kuitenkin vielä on, reissaan aika usein junalla ja siihen ostan liput automaatista pankkikortilla (hirveän paljon nopeampaa kuin jonottaa lippuluukulla). Tosin nyt lähiaikoina olen alkanut suosia busseja, niissä kun voi maksaa mukavammin käteisellä :wink:

Harmi vain että määrittelin korttini maksimikäteisnostomäärän ennen EBT:hen tutustumista. Nyt voin nostaa käteistä "vain" 500 euroa päivässä, ja tämä tulee joskus ongelmaksi kun ostan firmalle jotain tietokoneroinaa. Rahan lypsäminen pitää ajoittaa useamman päivän ajalle. Pitäisi kai kysellä Nordeasta jos tuota rajaa saisi helposti nostettua.
Fundamental wrote:visan ajattelin hommata ulkomaita varten
Tarkoitit siis varmaan että euroalueen ulkopuolisia maita varten :) Mikäs sen mukavampaa kuin levitellä suomalaisia seteleitä ympäri Eurooppaa kansainvälisten osumien toivossa. Ei silti, mulla on Mastercard, lähinnä sen takia että sillä saa näppärästi maksettua domain-rekisteröinnit ym. verkko-ostokset.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
Divine
Euro-Master
Euro-Master

Post by Divine »

Ei ole vähentynyt paljon. Maksan aina American Expressin muovilla kun voin, ja muuten vaihtelevasti tilanteen mukaan pankkikortilla tai käteisellä. Syötän kyllä kaikki käsiini saamani setelit EBT:iin, mutta korkeintaan yritän käteismaksutapahtumassa maksaa niin, että saisin mahd. paljon seteleitä takaisin.

Itse asiassa pitäisi varmaan yrittää vaihdella kortti- ja käteismaksutapaa silloin, kun pyöristys sitä suosii: Jos hinta on 9.98 €, niin kannattaa maksaa kortilla, sillä käteisellä ostos on pyöristyksen takia 0.02 € kalliimpi. Jos taas hinta on 10.02 €, niin käteismaksulla säästää jälleen pari senttiä, kun taas kortilta veloitetaan myös to 0.02 €. Pojat ja tytöt, tässä tilaisuus säästää lähes 4 € vuodessa!* :D :twisted:

*) Esim. yksi maksutapahtuma/päivä, keskimääräinen säästö á 0.01€ -> 365x0.01 = 3.65 €
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Tulipa nyt joo mieleen, että ostan kans junaliput aina automaatista.. olen kyllä ruvennut nyt laiskuuttani meneen kouluun myös autolla..
avij
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by avij »

Divine wrote:Maksan aina American Expressin muovilla kun voin
Tiedoksi sitten, jos jossakin firmassa amexin kortti ei käy, se johtuu lähinnä siitä ettei kauppias halua maksaa 3,95% provisiota amexille jokaisesta maksusta. Diners on myös hyvin lähellä tuota prosenttilukua, ja vuosi sitten jompikumpi noista oli päälle neljän prosentin, en nyt muista enää. Jos jossakin kaupassa katteet ovat jo muutenkin alhaiset ja liikkuu kannattavuuden rajamailla, ei ole mikään ihme ettei heillä käy Amex.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
Divine
Euro-Master
Euro-Master

Post by Divine »

avij wrote:
Divine wrote:Maksan aina American Expressin muovilla kun voin
Tiedoksi sitten, jos jossakin firmassa amexin kortti ei käy, se johtuu lähinnä siitä ettei kauppias halua maksaa 3,95% provisiota amexille jokaisesta maksusta.
Jep, tiedossa on. Käyn näissä tapauksissa muualla, jolloin sille muulle kauppiaalle jää 96,05% AMEXin provikan jälkeen, kun ensimmäiselle kauppiaalle jää 0,00%. :twisted:

No okei, tuo oli ilkeää. Tiedän, että AMEXin ja Dinersin provikat ovat enemmän, kuin joidenkin katteet tuntuvat kestävän, ja olen kyllä normaalisti valmis maksamaan muillakin maksuvälineillä, jos tuotteen/palvelun tarpeessa tosiaan olen.
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

Ei ole vähentynyt kun en ole koskaan pankkikorttia omistanutkaan. Tai, no, Visa Electron on, mutta en tiedä voiko sitä lukea varsinaiseksi pankkikortiksi. Sekin on lähinnä sen tähden että saan nostettua rahaa ulkomailla pankkiautomaatista. Olen maksanut kortilla ehkä muutaman kerran ja niistäkin melkein kaikki euroalueen ulkopuolella.
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
Jaqe
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by Jaqe »

En muista milloin oon maksanut viimeksi pankkikortilla. Ainakin nyt on ollut tarpeeksi käteistä mukana.
tronkko

Post by tronkko »

Maksan aina pankkikortilla seteleiden kirjaamisesta huolimatta. Käteisellä ei tule ostettua mitään muuta kuin olutta baarista ja kahvikortteja kioskista. Eipä niitä seteleitä sitten paljoa kerrykkään...
BonJovi
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by BonJovi »

tronkko wrote:Maksan aina pankkikortilla seteleiden kirjaamisesta huolimatta. Käteisellä ei tule ostettua mitään muuta kuin olutta baarista ja kahvikortteja kioskista. Eipä niitä seteleitä sitten paljoa kerrykkään...
Mulla on sama juttu,mä en kans käytä käteistä ollenkaan.Noi mun setelit tulee mun firmasta.Onneks sentään jotkut maksaa käteisellä :lol:
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”