Pankkikortilla maksaminen
Pankkikortilla maksaminen
Katselin tässä uusinta tiliotetta, missä ei näyttänyt olevan yhtäkään pankkikorttimaksua. On jäänyt tämän harratuksen ohessa tuo pankkikortti vain käteisen nostoa varten. Mitens muilla? Onko pankkikortilla maksaminen vähentynyt?
- Fundamental
- Euro-Master

- Posts: 2172
- Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
- Location: Tampere, Finland
- Contact:
- avij
- Forum Moderator

- Posts: 6176
- Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
- Location: Helsinki Finland
- Contact:
Minä en ole maksanut pankkikortilla juurikaan mitään pitkään aikaan. Yksi poikkeus kuitenkin vielä on, reissaan aika usein junalla ja siihen ostan liput automaatista pankkikortilla (hirveän paljon nopeampaa kuin jonottaa lippuluukulla). Tosin nyt lähiaikoina olen alkanut suosia busseja, niissä kun voi maksaa mukavammin käteisellä 
Harmi vain että määrittelin korttini maksimikäteisnostomäärän ennen EBT:hen tutustumista. Nyt voin nostaa käteistä "vain" 500 euroa päivässä, ja tämä tulee joskus ongelmaksi kun ostan firmalle jotain tietokoneroinaa. Rahan lypsäminen pitää ajoittaa useamman päivän ajalle. Pitäisi kai kysellä Nordeasta jos tuota rajaa saisi helposti nostettua.
Mikäs sen mukavampaa kuin levitellä suomalaisia seteleitä ympäri Eurooppaa kansainvälisten osumien toivossa. Ei silti, mulla on Mastercard, lähinnä sen takia että sillä saa näppärästi maksettua domain-rekisteröinnit ym. verkko-ostokset.
Harmi vain että määrittelin korttini maksimikäteisnostomäärän ennen EBT:hen tutustumista. Nyt voin nostaa käteistä "vain" 500 euroa päivässä, ja tämä tulee joskus ongelmaksi kun ostan firmalle jotain tietokoneroinaa. Rahan lypsäminen pitää ajoittaa useamman päivän ajalle. Pitäisi kai kysellä Nordeasta jos tuota rajaa saisi helposti nostettua.
Tarkoitit siis varmaan että euroalueen ulkopuolisia maita vartenFundamental wrote:visan ajattelin hommata ulkomaita varten
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
Ei ole vähentynyt paljon. Maksan aina American Expressin muovilla kun voin, ja muuten vaihtelevasti tilanteen mukaan pankkikortilla tai käteisellä. Syötän kyllä kaikki käsiini saamani setelit EBT:iin, mutta korkeintaan yritän käteismaksutapahtumassa maksaa niin, että saisin mahd. paljon seteleitä takaisin.
Itse asiassa pitäisi varmaan yrittää vaihdella kortti- ja käteismaksutapaa silloin, kun pyöristys sitä suosii: Jos hinta on 9.98 €, niin kannattaa maksaa kortilla, sillä käteisellä ostos on pyöristyksen takia 0.02 € kalliimpi. Jos taas hinta on 10.02 €, niin käteismaksulla säästää jälleen pari senttiä, kun taas kortilta veloitetaan myös to 0.02 €. Pojat ja tytöt, tässä tilaisuus säästää lähes 4 € vuodessa!*
*) Esim. yksi maksutapahtuma/päivä, keskimääräinen säästö á 0.01€ -> 365x0.01 = 3.65 €
Itse asiassa pitäisi varmaan yrittää vaihdella kortti- ja käteismaksutapaa silloin, kun pyöristys sitä suosii: Jos hinta on 9.98 €, niin kannattaa maksaa kortilla, sillä käteisellä ostos on pyöristyksen takia 0.02 € kalliimpi. Jos taas hinta on 10.02 €, niin käteismaksulla säästää jälleen pari senttiä, kun taas kortilta veloitetaan myös to 0.02 €. Pojat ja tytöt, tässä tilaisuus säästää lähes 4 € vuodessa!*
*) Esim. yksi maksutapahtuma/päivä, keskimääräinen säästö á 0.01€ -> 365x0.01 = 3.65 €
- Fundamental
- Euro-Master

- Posts: 2172
- Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
- Location: Tampere, Finland
- Contact:
- avij
- Forum Moderator

- Posts: 6176
- Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
- Location: Helsinki Finland
- Contact:
Tiedoksi sitten, jos jossakin firmassa amexin kortti ei käy, se johtuu lähinnä siitä ettei kauppias halua maksaa 3,95% provisiota amexille jokaisesta maksusta. Diners on myös hyvin lähellä tuota prosenttilukua, ja vuosi sitten jompikumpi noista oli päälle neljän prosentin, en nyt muista enää. Jos jossakin kaupassa katteet ovat jo muutenkin alhaiset ja liikkuu kannattavuuden rajamailla, ei ole mikään ihme ettei heillä käy Amex.Divine wrote:Maksan aina American Expressin muovilla kun voin
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
Jep, tiedossa on. Käyn näissä tapauksissa muualla, jolloin sille muulle kauppiaalle jää 96,05% AMEXin provikan jälkeen, kun ensimmäiselle kauppiaalle jää 0,00%.avij wrote:Tiedoksi sitten, jos jossakin firmassa amexin kortti ei käy, se johtuu lähinnä siitä ettei kauppias halua maksaa 3,95% provisiota amexille jokaisesta maksusta.Divine wrote:Maksan aina American Expressin muovilla kun voin
No okei, tuo oli ilkeää. Tiedän, että AMEXin ja Dinersin provikat ovat enemmän, kuin joidenkin katteet tuntuvat kestävän, ja olen kyllä normaalisti valmis maksamaan muillakin maksuvälineillä, jos tuotteen/palvelun tarpeessa tosiaan olen.
Ei ole vähentynyt kun en ole koskaan pankkikorttia omistanutkaan. Tai, no, Visa Electron on, mutta en tiedä voiko sitä lukea varsinaiseksi pankkikortiksi. Sekin on lähinnä sen tähden että saan nostettua rahaa ulkomailla pankkiautomaatista. Olen maksanut kortilla ehkä muutaman kerran ja niistäkin melkein kaikki euroalueen ulkopuolella.
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
-
tronkko
Mulla on sama juttu,mä en kans käytä käteistä ollenkaan.Noi mun setelit tulee mun firmasta.Onneks sentään jotkut maksaa käteisellätronkko wrote:Maksan aina pankkikortilla seteleiden kirjaamisesta huolimatta. Käteisellä ei tule ostettua mitään muuta kuin olutta baarista ja kahvikortteja kioskista. Eipä niitä seteleitä sitten paljoa kerrykkään...

