Neitseellinen paikka.

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master

Post by bin Lauri Œ »

Petri6 wrote:
bin Lauri Œ wrote:
Petri6 wrote:
avij wrote:Haluaako joku tämänkin topicin lukkoon? Kinastelu näistä asioista hautaa alleen kaiken muun mielenkiintoisemman/miellyttävämmän keskustelun, tavallaan tämän keskustelupalstan rikkaruoho..
Itseasiassa tämä topikki Kuningasbingon ohella yllyttää kirjaamaan sääntöjen vastaisesti, joten olisi mielestäni hyvinkin positiivinen asia, jos ylläpito päättäisi myös valvoa näitä sääntöjä ja lukita kyseiset topikit.
Sinulleko ei mene lukuisten yritysten ja selitystenkään jälkeen perille, että tässä ei ole sääntöjä? Tarvitaan vain rehellisyyttä, ei mitään muuta.
Ja jos tämä topici ahdistaa, niin ole hyvä äläkä enää koskaan aukaise tässä topicissa olevia keskusteluja.
"Anna sen kunnan nimi, josta sait setelin"

Tuo on aivan selkeä sääntö, vaikka joku kuinka haluaisi sen olevan jotain muuta. Ja kyllä, minä aion vastaisuudessakin tuoda mielipiteeni esiin tällä palstalla ja tarpeen vaatiessa myös tässäkin topikissa.
Ole kiltti ja mene lukemaan FAO/apua uudemman kerran.
Lue sieltä "säännöt ja ohjeet!"
Siellä ei mainita mitään kuntasäännöstä.
Avaa siiten kohdasta otsikko "setelit" . Siellä lukee selkeällä suomen kielellä:
"Maa, kunta, postinumero
Määrittävät setelin löytöpaikkaa. Näitä tietoja käytetään setelin liikkeitä määritettäessä, sekä luodessa tilastotietoa eri kunnista ja maista."

On ihmisiä jotka haluavat ottaa tästä vielä enemmän irti. Eli järjestää halukkaille muutakin kivaa ja mielenkiintoista, kun vain osumia, sekä tilastoja yhä harvemmaksi käyvistä kunnista.
Tehdä sitten myös näistä omia tilastojaan ja kisailujaan.

Ota muuten selvää ajoissa mikä on tulevan kuntasi nimi. Nimittäin Mynämäki on kohta vain postitoimipaikka. Ja sieltähän sinä et missään tapauksessa halua kirjata. ;-)
Last edited by bin Lauri Œ on Sun Jul 29, 2007 7:31 pm, edited 1 time in total.
Ajan tuhlaaminen on tärkeä osa elämää.
MarkkaPois
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by MarkkaPois »

Petri6 wrote:Sinulla taitaa olla ihan eri versio EBT:stä. Minun versiossani puhutaan kunnasta, ei (paikka)kunnasta.
Petri6 wrote:"Anna sen kunnan nimi, josta sait setelin"
Tuo on aivan selkeä sääntö, vaikka joku kuinka haluaisi sen olevan jotain muuta. Ja kyllä, minä aion vastaisuudessakin tuoda mielipiteeni esiin tällä palstalla ja tarpeen vaatiessa myös tässäkin topikissa.
Käypä esittämässä mielipiteesi myös täällä. :twisted:
Petri6
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Petri6 »

bin Lauri Œ wrote:
Petri6 wrote:
bin Lauri Œ wrote:
Petri6 wrote:
avij wrote:Haluaako joku tämänkin topicin lukkoon? Kinastelu näistä asioista hautaa alleen kaiken muun mielenkiintoisemman/miellyttävämmän keskustelun, tavallaan tämän keskustelupalstan rikkaruoho..
Itseasiassa tämä topikki Kuningasbingon ohella yllyttää kirjaamaan sääntöjen vastaisesti, joten olisi mielestäni hyvinkin positiivinen asia, jos ylläpito päättäisi myös valvoa näitä sääntöjä ja lukita kyseiset topikit.
Sinulleko ei mene lukuisten yritysten ja selitystenkään jälkeen perille, että tässä ei ole sääntöjä? Tarvitaan vain rehellisyyttä, ei mitään muuta.
Ja jos tämä topici ahdistaa, niin ole hyvä äläkä enää koskaan aukaise tässä topicissa olevia keskusteluja.
"Anna sen kunnan nimi, josta sait setelin"

Ole kiltti ja mene lukemaan FAO/apua uudemman kerran.
Lue sieltä "säännöt ja ohjeet!"
Siellä ei mainita mitään kuntasäännöstä.
Avaa siiten kohdasta otsikko "setelit" . Siellä lukee selkeällä suomen kielellä:
"Maa, kunta, postinumero
Määrittävät setelin löytöpaikkaa. Näitä tietoja käytetään setelin liikkeitä määritettäessä, sekä luodessa tilastotietoa eri kunnista ja maista."
Olet oikeassa, että sääntöä ei ole kirjattu tuonne (mielestäni puute, jonka voisi korjata), se on kuitenkin olemassa (ainakin siihen asti, että se kumotaan) ja näin ollen sitä on myöskin noudatettava ja sen noudattamista valvottava.
On ihmisiä jotka haluavat ottaa tästä vielä enemmän irti. Eli järjestää halukkaille muutakin kivaa ja mielenkiintoista, kun vain osumia, sekä tilastoja yhä harvemmaksi käyvistä kunnista.
Tehdä sitten myös näistä omia tilastojaan ja kisailujaan.
Minäkin olen yksi heistä ja mielestäni esim. Seutukuntabingo ja Fakiiribingo ovat sivuston mielenkiintoisimpia ominaisuuksia. Nämä kisat pitäisi kuitenkin järjestää sääntöjen puitteissa, joka olisi postinumeroiden avulla tälläkin hetkellä mahdollista. EBT:hen pitäisikin mielestäni saada pikaisesti takaisin ominaisuus, jolla pystyi lajittelemaan setelit järjestykseen postinuero perusteella.
Ota muuten selvää ajoissa mikä on tulevan kuntasi nimi. Nimittäin Mynämäki on kohta vain postitoimipaikka. Ja sieltähän sinä et missään tapauksessa halua kirjata. ;-)
Tämän näkee sitten muutaman vuoden sisällä, miten käy. Aion kyllä senkin jälkeen noudattaa sääntöjä. ;)

MarkkaPois:lle: Englanniksi puhutaankin "city":stä, joka on paljon epämääräisempi käsite kuin kunta. Myöskään en tunne ulkomaisia kunta ym. jakoja niin tarkkaan, että osaisin/haluaisin muiden maiden osalta asiaa kommentoida.
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master

Post by bin Lauri Œ »

Petri6 wrote:

Olet oikeassa, että sääntöä ei ole kirjattu tuonne (mielestäni puute, jonka voisi korjata), se on kuitenkin olemassa (ainakin siihen asti, että se kumotaan) ja näin ollen sitä on myöskin noudatettava ja sen noudattamista valvottava.
Hohhoijaa. :(
Sinun mielipiteesi on nyt varmasti tullut jokaiselle selväksi, joten voimme kai lopettaa tästä keskustelun.

Äläkä kommentoi tätä, koska en aio vastata sinulle enää tämän asian tiimoilta.
Toivottavasti nyt viimeinkin jokainen voi keskittyä omiin harrastuksiinsa.
Mielellään antaa myös rauhan muille harrastaa omiaan.
Divine
Euro-Master
Euro-Master

Post by Divine »

bin Lauri Œ wrote:Jos matkustelee linja-autolla ympäri suomea ja kaveri (herra ja rouva Outolempi) syöttelee seteleitä käteen aina eksoottisen paikan kohdalla, niin silloin mennään mauttomuuksiin, joka tappaa koko hommasta mielenkiinnon.
...eli siis hankitaan siis seteli EBT-tarkoituksella jostain halutusta paikasta. Onhan se todellakin mielenkiinnotonta. Well, you say tomato, I say potato... :roll:
Deliberately affecting the note circulation just because of EBT is like cheating in solitaire. :twisted:
Seteleiden liikuttelu vain EBT:n takia on vähän kuin huijaisi pasianssissa. :twisted:
Puupenni - Wooden Penny
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Puupenni - Wooden Penny »

Divine wrote:
bin Lauri Œ wrote:Jos matkustelee linja-autolla ympäri suomea ja kaveri (herra ja rouva Outolempi) syöttelee seteleitä käteen aina eksoottisen paikan kohdalla, niin silloin mennään mauttomuuksiin, joka tappaa koko hommasta mielenkiinnon.
...eli siis hankitaan siis seteli EBT-tarkoituksella jostain halutusta paikasta. Onhan se todellakin mielenkiinnotonta. Well, you say tomato, I say potato... :roll:
Vainoharhaista, sanon minä.

Kun aiemmassa lainauksessa suoraan viitataan allekirjoittaneen seteleihin ja siltä osin on jo vastaus, jossa todetaan että seteleiden antajat eivät ajoittaneet transaktiota ebt:n mukaan, kun tuskin ovat siitä kuulleetkaan, niin toivoisin että jos asiasta on jotain valittamista, niin tehkää se suorasanaisesti eikä vihjailemalla epämääräisiä. Joillakin on myös oikea elämä, eikä kaikki pyöri ebtauksen ympärillä. Jotkut matkustavat myös muusta syystä, kuin seteleiden numeroita haaliakseen.

Taidan pitää pienen tauon tällä palstalla.

Puup Wp
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master

Post by bin Lauri Œ »

Divine wrote:
Etkö sinä tiennyt, että neitsyiden raiskaus on jopa lailla kielletty?
Raha taas on käyttötavaraa ja jokaisella on oikeus käyttää sitä vaikka kaksi säkillistä päivässä, jos vain perse kestää merivettä.
Divine
Euro-Master
Euro-Master

Post by Divine »

Puupenni - Wooden Penny wrote:Vainoharhaista, sanon minä.
Äh eiku tarkoitus oli rinnastaa eri käsityksiä EBT:hen sopivasta rahankäytöstä: Yhden mielestä on johdonmukaista 'pankkikeikkailla' mutta samalla tuomita rahan taktinen saaminen bussissa tuttavalta. Toisen mielestä molemmat on rahan liikuttamista liikuttamisen takia, ja siksi varsin mielenkiinnotonta liikkeiden seuraamista: Siinähän ei seurata rahan liikkeitä niinkään kuin tehdään se liike tarkoitushakuisesti itse.

Sinun seteleidesi tarinahan kävi tuossa edellä hyvinkin selväksi, ja minä olisin vastaavassa tilanteessa toiminut täysin samalla tavalla.
bin Lauri Œ wrote:Etkö sinä tiennyt, että neitsyiden raiskaus on jopa lailla kielletty?
Vertauskuvasi hipovat taas ennätystään. Unohdit tosin piikkilanka-aidat.
Deliberately affecting the note circulation just because of EBT is like cheating in solitaire. :twisted:
Seteleiden liikuttelu vain EBT:n takia on vähän kuin huijaisi pasianssissa. :twisted:
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Eikö tästä asiasta kinastelua ja toisen osapuolen jatkuvaa lisä-provosointia voisi jo lopettaa?
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master

Post by bin Lauri Œ »

On ihmisiä jotka hankkivat itselleen harrastuksia, että voisivat edes hetkeksi unohtaa arjen paineet.
On myös ihmisiä, jotka eivät millään voi ymmärtää, että ihminen vapautuakseen haluaa päästä eroon tiukkapipoisista rajoitteista.
En tiedä johtuuko se siitä, että heillä ei "normaalielämässä" ole mitään rajoitteita. Eletään vaan kuin pellossa ja annetaan sossujen hoitaa ne tärkeämmät.
Sitten yritetään hakea harrastuksista ne rajoitteet jotka muutoin elämästä puuttuu.
Tämä seteliharrastus on minulle harrastus. Minulle ei ole harrastusta se, että käytän kuukaudessa 2-3 minuuttia niiden muutaman setelin syöttämiseen, jotka normaalissa rahankäytössä tulee.
Puhumattakaan, että yrittäisin joka ilta hakea lähikarokebaarista "normaalikäyttöseteleitä" maksaessani ylisuurella setelillä.
Oikeastaan minulla ei "normaalia" setelinkäyttöä olisi laisinkaan, jos eläisin ilman tätä harrastusta. Eli jos tässä harrastuksessa olisi vaatimuksena normaali setelinkäyttö, niin tuskin sataa seteliä olisin näiden kolmen vuoden aikana saanut syötettyä.
Tokkopa kuukaudessa kahta, tai kolmea seteliä näkisin edes, ellen sattuisi näkemään niitä kaupan kassoissa, maksaessani kortilla.
Minulla on vain pankki, y.m. kortteja erilaisiin käyttötarkoituksiin.
Seteleitä en tarvitsisi muuhun kuin korkeintaan pyyhkimiseen, jos vessapaperi sattuisi olemaan loppu.
Eli jos joku puhuu normaalista rahankäytöstä, niin minä sanon, että se valehtelee, tai ei tiedä mistä puhuu, ellei sitten elä sosiaalin rahoilla jotka maksetaan pankista, tai n.s. luukulta ja kuvittele, että kaikki tekee niin.
En tiedä mistä kyseinen palkka joutenolosta maksetaan, kun sattumoisin ei ole kokemusta.
Minun mielestäni tässä koko elämässä ei ole mitään normaalia.
Ei edes rahankierrossa, eikä sen käytössä.
Se normaali elää vaan muutamien jutuissa tässä keskustelufoorumissa.

Eikä tätä tarvitse kommentoida. Tämä oli vain mielipiteeni joka ei minkään muotoisella väittelyllä tästä muuksi muutu.

Ja nyt töihin, joka vähän venähti, kun tätä kirjoittelin.
Tällä iällä voi jo mennä töihin milloin huvittaa ja lähteä milloin alkaa maistumaan puulta. Ja tässä iässä se kumma kyllä alkaa maistumaan puulta jo ennen iltapäivää. Mutta se on kai luonnon laki, että ihminen tulee joskus vanhaksi.
Hyvä kun sadan kappaleen nippua jaksaa suurennuslasin alkaa roikuttaa.
Pitäisköhän sitä ruveta jakamaan 25 kpl. nipuiksi?
Divine
Euro-Master
Euro-Master

Post by Divine »

bin Lauri Œ wrote: Oikeastaan minulla ei "normaalia" setelinkäyttöä olisi laisinkaan, jos eläisin ilman tätä harrastusta.
Toki olisi. Normaali rahankäyttö = mikä tahansa ei-EBT-vaikutteinen rahankäyttö. Sisältää myös pyyhkimisen. Et vain jostain syystä ole sitä edelleenkään pystynyt ymmärtämään, joten en löisi vetoa tämänkään kerran puolesta.

Ja Lauripauri pupsikas, kukaan (muu kuin sivuston säännöt ja ohjeet) ei ole sinun rakasta harrastustasi rajoittamassa. Itselläsihän sinulla imuroituu palkokasvin siemeniä hengitystiehyeisiin heti, kun joku esim. julkeaa mainita suosivansa ei-EBT-vaikutteista tapaa harrastaa. Olet myös kovin kärkäs tuomitsemaan sellaisia kikkailutapoja, jotka eivät ole samanlaisia kuin sinulla. Et huomaa itse pystyttäväsi niitä mainostamiasi neitsyiden raiskaamiseen tarkoitettuja piikkilanka-aitoja, kun sinulla on niin kiire (turhaan) pitää oikeuksistasi unohtaa arjen paineet. Hellitä kiukkusi hetkeksi, niin vapautuminenkin tuntuu mukavammalta.
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master

Post by bin Lauri Œ »

Divine wrote: Olet myös kovin kärkäs tuomitsemaan sellaisia kikkailutapoja, jotka eivät ole samanlaisia kuin sinulla. Et huomaa itse pystyttäväsi niitä mainostamiasi neitsyiden raiskaamiseen tarkoitettuja piikkilanka-aitoja, kun sinulla on niin kiire (turhaan) pitää oikeuksistasi unohtaa arjen paineet. Hellitä kiukkusi hetkeksi, niin vapautuminenkin tuntuu mukavammalta.
Jos minä pidän listaa neitsytpaikoista, niin silloin olen ottanut velvollisuudekseni katsoa, että homma ei luisu käsistä. Muutoin jokainen voi minun puolestani vaikka repiä setelinsä niin halutessaan.
Minulla ei edelleenkään ole tässä harrastuksessa sääntöjä.
Jos olisi, niin en olisi koko hommaan eres ryhtynyt. Minä menen vaikka pankkiin kirjaamaan jokaisen siellä olevan setelin, eikä paatunut omatuntoni tuntisi pienintäkään pistosta. Mutta jos töistäni veloittaisin edes yhden tunnin liikaa, jota en olisi työmaalla tehnyt, en varmaan saisi yöuntakaan asialta nukuttua. Mutta se ehkä johtuu siitä, että kykenen erottamaan työn ja harrastamisen.

Kuinkahan minusta on niin ruvennut tuntumaan, että sinä harrastat vain asioita jotka antavat mahdollisuuden kinata keskustelupalstoilla olemattomista asioista.
Tuollaiset herneet nenässä jutut voisivat loukata kovasti jotain alakouluasteella olevaa.
Siksipä uskonkin, että ne kuullostavat mielestäsi kovin hauskoilta ja kekseliäiltä vertauskuvilta.
Nro92
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by Nro92 »

Bongasin tälläisen: Käyttäjä JuFo87[FIN] on kirjannut ainoana käyttäjänä paikasta Suolijärvi yhteensä 97 seteliä.

Suolijärvi on kylä Puolangan pohjoisosassa.

Edit: tässä on toinen Kainuunkylä käyttäjä lieneemiia-rautio

Kainuunkylä on kylä Ylitornion eteläosissa Tornionjokilaakossa.

Sukumökkimme sijaitsee tuolla, mutta enpä ole sieltä seteleitä saanut. Lisäksi kirjaustapani mukaan en seteleitäni tuonne kirjaisi vaan Ylitornioon.
Last edited by Nro92 on Tue Jul 31, 2007 3:30 pm, edited 1 time in total.
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master

Post by bin Lauri Œ »

Nro92 wrote:Bongasin tälläisen: Käyttäjä JuFo87[FIN] on kirjannut ainoana käyttäjänä paikasta Suolijärvi yhteensä 97 seteliä.

Suolijärvi on kylä Puolangan pohjoisosassa.
Onko tuo "JuFo87[FIN]" sinun käyttäjätunnuksesi?
Tähän otetaan mukaan vain ne jotka itse haluavat tulla mukaan.
Neitseellisiä paikkoja on niin monta kuin on postinumeroakin omalla nimellään. Siksipä tässä pitääkin olla itse aktiivinen, etsiessään paikkoja joista on todistettavasti kirjannut paikan ensimmäisen setelin.
Muussa tapauksessa listasta voisi tulla aivan liian pitkä ja raskas hoidettava.
Ylläpitoa ei kannata kiusata tietojen hankkimiseksi. Heillä varmasti on tarpeeksi töitä muutoinkin.
Nro92
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by Nro92 »

Onko tuo "JuFo87[FIN]" sinun käyttäjätunnuksesi?
Ei ole
Tähän otetaan mukaan vain ne jotka itse haluavat tulla mukaan.
No, jos ei tiedot kelpaa niin ei sille voi mitään.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”