Suomen toinen tripla???

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

DJ Frank
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by DJ Frank »

Klazu wrote:
DJ Frank wrote:
Klazu wrote:Tosi hieno osuma ja uskon kyllä aitouteen! Nyt vaan seteli pitäisi kuljettaa Kuopiosta uusille apajille, jotta saadaan erittäin kiintoisa nelososuma kasaan! 8)
Jos pankeissa rahan vaihto on ns. ei luonnollista rahan etenemistä, niin mites on sitten tietoisesti viedä osumaseteli toiselle paikkakunnalle.
Onko tämä sitten sitä normaalia rahan kiertoa?
Anteeksi, mutta nyt en ihan ymmärtnyt pointtiasi. Tarkoitin vain sitä, että kolmannen kerran setelin kirjanneen pitäisi kuljettaa seteli mukanaan toisella paikkakunnalle ja siellä livauttaa se kiertoon. Sieltä kun se sitten neljännen henkilön toimesta kuukausia myöhemmin löytyisi olisi kyseessä todella komea osuma! :wink:

Hieman tylsää on jos seteli päätyy jälleen siihen samaan Siwaan ja nelososuma tulee viikon sisään kilometrin päästä. :cry:
Aivan varmasti veisit sen setelin siihen Siwaan, jos et tietäisi sitä osumaseteliksi ja et olisi EBT:läinen. Tämä on sitä normaalia rahan kulkua.
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

DJ Frank wrote: Aivan varmasti veisit sen setelin siihen Siwaan, jos et tietäisi sitä osumaseteliksi ja et olisi EBT:läinen. Tämä on sitä normaalia rahan kulkua.
Niinno siis tottakai. Kyllähän osumasetelit tälläkin hetkellä taittavat matkaa monen, jotka eivät tiedä EBT:stä mitään, lompakoissa. Mutta se ketä on kolmannen kerran kirjannut setelin palveluun (saanut aikaan triplaosuman), niin hänhän tottavie tietää että kädessään on nyt kolmannen osuman saanut seteli. Tottakai hänellä on tilaisuus päättää minne laskee setelin liikenteeseen (jos ei laita kokoelmiinsa) ja juuti tässä päätöksessä ainakin itse pyrkisin laittamaan setelin liikkeelle vähän muuallakin kuin paikallis Siwassa. Olemmeko nyt samaa mieltä? :)
DJ Frank
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by DJ Frank »

Klazu wrote:
Niinno siis tottakai. Kyllähän osumasetelit tälläkin hetkellä taittavat matkaa monen, jotka eivät tiedä EBT:stä mitään, lompakoissa. Mutta se ketä on kolmannen kerran kirjannut setelin palveluun (saanut aikaan triplaosuman), niin hänhän tottavie tietää että kädessään on nyt kolmannen osuman saanut seteli. Tottakai hänellä on tilaisuus päättää minne laskee setelin liikenteeseen (jos ei laita kokoelmiinsa) ja juuti tässä päätöksessä ainakin itse pyrkisin laittamaan setelin liikkeelle vähän muuallakin kuin paikallis Siwassa. Olemmeko nyt samaa mieltä? :)
Juu tottakai saa päättää, mutta normaalilla käyttäytymisellä hän veisi sen siihen siwaan. Tässä tuntuu nyt hysteerinen pelko, että jos neljäs löytäjä löytyy aletaan epäillä osuman "aitoutta".

Tämä tilanne jo nähtiin jokin aika sitten, jolloin sattumien summa liittyi kuvioihin.

Mä ainakin lasken jemmaamani 3 kpl osumaseteleitäni sittenkin liikenteeseen normaleilla kauppareissuillani, enkä halua poistaa mahdollisuutta paikallisten löytää niitä.
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master

Post by Dakkus »

Nosiis lähinnä tässä kai kyse siitä, että Eurobilltracker on ensisijaisesti setelien luonnollisen kierron seurantaan suunniteltu palvelu. Siispä palvelun käyttäjien ei ole periaatteessa tarkoitus manipuloida setelin kiertoa itse, vaan antaa rahan kiertää niin kuin se ei olisi EBT:tä nähnytkään.

Matkassa on mielestäni kuitenkin mielenkiintoista juuri se, että voi miettiä, miten ihmeessä se raha on sinne päätynyt. Se mielenkiinto vähenee huomattavasti, jos edellinen osuman saanut on kantanut rahan itse huitsin nevadaan. Se on käytännössä sama kuin jos raha ei olisi liikkunut tänä aikana mihinkään.

Toki tässä on muistettava se, että viime kädessä jokainen käyttäjä päättää itse, mitä rahallaan tekee. Jos haluaa viedä sen kauas, niin fine for me :)
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
DJ Frank
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by DJ Frank »

Taas eletään kylmä rinki persereiän ympärillä, ettei kukaan paikallinen vaan löydä seteliä, kun ei osuma näytä hienolta.

Onneks KimmoJ vei ekan tripla setelin pois täältä.

Pelätäänkö leimatumista huijareiksi, niinkuin nuo lapinpolttajat tehdessään neloisosuman?
Guest

Post by Guest »

JANI73 wrote:
aplfi wrote:Paljon onnea kaikille. :D :D :D
Ei kai tässä mitään syytä oo epäaitoutta epäillä. Toi Hunekin on senverran monta seteliä syöttänyt että vaikuttaa asialliselta jäljittäjältä eikä miltään feikki-järjestelijältä. Viikossa toi reilu 300 seteliä. Toivottavasti pysyy pitkään mukana.
Näin minäkin tulkitsen... Piti tarkistaa jo molempien tiedoista sen minkä pystyin katsomaan
Se vitonen on saatu joko Savon Tietokeskuksesta tai uudesta kauppakeskus Aapelin dna:n myymälästä. Seuraavaksi vitonen
pääty posteljoonin käsiin, kunhan postiennakkolähetys tulee
kotiovelle. :) Katsotaan, pääseekö sitten uudestaan jonkun tallettajan näppeihin.
Finn
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Finn »

Aika lähekkäin noiden savolaisten liittymispäivät mutta ei kai ne kaikki ole kieroja :D

Some 4000+ notes ago:
2741 notes, 9 + 1 + 2 hits.
Definition of my hits.
meeri
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by meeri »

Finn wrote:Aika lähekkäin noiden savolaisten liittymispäivät mutta ei kai ne kaikki ole kieroja :D
No, minä luin hesarin nettilehdestä EBT:stä ja samantien kirjauduin. Tuskin tässä mitään kieroutta sen kummemmin on :) Seteli on nyt
posteljoonin kouraan annettu ja lähti luultavastikin kohti Kuopion postin lajittelukeskusta...
Bobtail
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Bobtail »

meeri wrote:No, minä luin hesarin nettilehdestä EBT:stä ja samantien kirjauduin. Tuskin tässä mitään kieroutta sen kummemmin on :) Seteli on nyt
posteljoonin kouraan annettu ja lähti luultavastikin kohti Kuopion postin lajittelukeskusta...
Hienosti alkoi ebt-ura, onneksi olkoon! :D :D :D
KimmoJ
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by KimmoJ »

meeri wrote:
Finn wrote:Aika lähekkäin noiden savolaisten liittymispäivät mutta ei kai ne kaikki ole kieroja :D
No, minä luin hesarin nettilehdestä EBT:stä ja samantien kirjauduin. Tuskin tässä mitään kieroutta sen kummemmin on :) Seteli on nyt
Onneksi olkoon Meeri sinnekin päin kovasti :D Edelleen olen vakuuttunut että ihan aidosta osumasta on kyse. Ja ei muuta kuin jatkatte siellä Savossakin hyvin alkanutta bongausta, ties vaikka jokunen manselainenkin seteli löytäisi sinne tiensä, nyt kun kuulemma sieltä Pönttövuoren tunnelin kautta savolaisetkin pääsevät nykyään Suomeen :D :D :D
JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 »

meeri wrote:
Onnea ja kiitos vaan Meeri! :P

Pääsit heti alkutaipaleella kiinni himoittuun triplaan. Toivottavasti postinjakajakin on lukenut hesaria ja napauttaa kohta setelin tänne nelososumaksi 8)

Hei muuten, oliko seteli missä kunnossa? Mä lähetin sen maailmalle suoraan pankin paketista. Ajattelin vaan onko kuinka kärsinyt matkasta....
meeri
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by meeri »

JANI73 wrote:
Hei muuten, oliko seteli missä kunnossa? Mä lähetin sen maailmalle suoraan pankin paketista. Ajattelin vaan onko kuinka kärsinyt matkasta....
Ihan se oli "normaalikuntoinen" seteliksi. Ei mitenkään nukkavieru, mutta ei mikään priimakaan. Eiköhän sillä ole vielä muutama kierros edessään :)
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”