EBT / viiniasiantuntija
EBT / viiniasiantuntija
Tapanani on pohtia kaikkea hassua, ja nyt tuli mieleen, että jos oikein kokenut EBT saa setelin käteensä, niin mitä hän tästä päättelee ? Sarjanumerot ja muuta vastaavaa ? Kuinka paljon on mahdollista oppia näkemään ?
Olen tuossa pohdiskellut kun aika pirusti jo noita numeroita tihrustellut, että noista voipi varmaan jotakin päätellä. Tuo L-juttu oli sitä mitä ajattelinkin. Itse olen ollut kiinnostuneempi mitä vieraamman tuntuinen numerosarja ja alkukirjaimet, varsinkin jos seteli on jo vanhan näköinen. Pitänee panostaa sitten minunkin noihin L:lliin, vaikken lukiossa moiseen joukkohysteriaan sortunutkaan
Huomaa että joinakin päivinä saattaa peräkkäisillä asiakkailla olla saman alkuisia sarjoja, ja pakko katsoa että juurihan minä tämän setelin kirjasin, mutta muutamassa kohden se sarja kuitenkin eroaa. Jos sitä vaikka oppisi näkemään...äh, tämä nyt on vaan tälläisen sekopäisen pohdintaa. Niitä seteleitä tulee aika paljon vastaan, ja jossain vaiheessa huomaa alitajuisesti valikoivansa tietynlaisia kun kaikkia kykene millään kirjaamaan. Keskittymiskykyni ei ole niitä parhaimpia, enkä halua tehdä virheitä.
Niin, itse viini "enologina" olen oppinut tiettyjä asioita katsomaan, ja siitä höperö analogia. Vuosiluvusta suoraan päättelen ehkä tuoreuden, tai viinin mahdollisen hinnakkuuden, mutta ajoin tässä enemmänkin sellaisia vivahteita ja muita juttuja mitä oppii ihan itsekseen aistimaan...
Kohta tulee varmaan valkotakkiset ovelle
"Vai että viiniä ja seteleitä ? Eiköhän lähdetä pohtimaan tätä juttua tuonne pyöreeseen huoneeseen juoksemalla kulmia päin " 
Joka tapauksessa miellyttäviä viikonloppuja mahtavilla merkintämäärillä !
Niin, itse viini "enologina" olen oppinut tiettyjä asioita katsomaan, ja siitä höperö analogia. Vuosiluvusta suoraan päättelen ehkä tuoreuden, tai viinin mahdollisen hinnakkuuden, mutta ajoin tässä enemmänkin sellaisia vivahteita ja muita juttuja mitä oppii ihan itsekseen aistimaan...
Kohta tulee varmaan valkotakkiset ovelle
Joka tapauksessa miellyttäviä viikonloppuja mahtavilla merkintämäärillä !
- DJ Frank
- Euro-Regular

- Posts: 210
- Joined: Fri Nov 21, 2003 9:30 pm
- Location: Tampere, Finland
- Contact:
Mullakin oli kymppi x0009 ja sama tulosaplfi wrote:Itse tuossa sunnuntaina innostuin vallan mahdottomasti kun sain 20€ sakemannin jonka numero alko X004 ja oli vielä hyväkuntonen. Sillon jos jolloin toivon että olis ny joku tän kirjannu Saksassa joskus vuosi sitten...
Mutta kuten kaikki hyvin tietää niin ei ollu kukaan kyseistä seteliä kirjannu![]()
Mulla on ollut sellaisia intohimon hetkiä saadessani selkeästi vanhemman setelin käsiini, jonka kirjaimet ja numerosarjat ovat ennennäkemättömiä, eli laimeammin ilmaistuina normaaleista poikkeavia. Siinä niitä kirjatessani näen sieluni silmillä, kuinka sieltä tulee ainakin 30 osumaa samalle setelille ja se on kiertänyt maapallon ja vaikka mitä............
Palatakseni tähän, olen huomannut että todellakin tulee saman numerosarjan alkuisia samoihin aikoihin, esim vanhoja L070... tai muuta vastaavaa. En tiedä syytä moiseen enkä osaa selittää, mutta näin vain tuppaa käymään viikottain. Melkein jo ulkonäöstä voi ajatella mahdollisen sarjaluvun alun...no en voi vannoa tuota, mutta useati näin jo käy, sen verran taajaan niitä katselen. Kirjaaminen on ajoittain tylsää kun tulee niin usein "osumia" itsen kohdalle
Sitä väkisin odottaa että asiakaskunta siirtäisi rahat vähän kauemmaksi, ja sitten jatkaa taas kirjaamista.
Ootkos sä palannut taas kirjaamaan? Olen yrittänyt vakoilla tilastoja, muttei ole silmiin osunut...upponalle wrote:Palatakseni tähän, olen huomannut että todellakin tulee saman numerosarjan alkuisia samoihin aikoihin, esim vanhoja L070... tai muuta vastaavaa. En tiedä syytä moiseen enkä osaa selittää, mutta näin vain tuppaa käymään viikottain. Melkein jo ulkonäöstä voi ajatella mahdollisen sarjaluvun alun...no en voi vannoa tuota, mutta useati näin jo käy, sen verran taajaan niitä katselen. Kirjaaminen on ajoittain tylsää kun tulee niin usein "osumia" itsen kohdalle![]()
Sitä väkisin odottaa että asiakaskunta siirtäisi rahat vähän kauemmaksi, ja sitten jatkaa taas kirjaamista.
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
On se ihmeellistä. Mä saan varsin harvoin omia osumia, vaikka setelitä on kuitenkin 4600 liikkeellä. Tosin mä ammennankin noita aika monesta lähteestä ja keskustasta. Sieltä setelit liikkuvat aika paljon muualle "uusien" tieltä...upponalle wrote:Klasu, kirjailen sopivan hitaaseen reumaiseen tahtiin. Tulee niin paljon samoja "omia" seteleitä, että ei viitsi paljoa kirjailla samalla viikolla.
Muutamia silloin tällöin.
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Mulla oli taas sama ongelma Imatralla, alkoi samat setelit pyörii käsissä mutta jos ne nyt olis pois kiusaamasta kun matkaakin niihin onKlazu wrote:On se ihmeellistä. Mä saan varsin harvoin omia osumia, vaikka setelitä on kuitenkin 4600 liikkeellä. Tosin mä ammennankin noita aika monesta lähteestä ja keskustasta. Sieltä setelit liikkuvat aika paljon muualle "uusien" tieltä...upponalle wrote:Klasu, kirjailen sopivan hitaaseen reumaiseen tahtiin. Tulee niin paljon samoja "omia" seteleitä, että ei viitsi paljoa kirjailla samalla viikolla.
Muutamia silloin tällöin.
Sä nyt oot ihan eri asia kun kirjaat 15 000 seteliä 30 000 asukkaan kaupungissa. Kyllä upponallen ~700 seteliä 53 000 asukkaan kaupungissa on vielä suhteellisen vähän. Näyttää vaan olevan uskollisia asiakkaita siinä hänen kioskillaa...JANI73 wrote:Mulla oli taas sama ongelma Imatralla, alkoi samat setelit pyörii käsissä mutta jos ne nyt olis pois kiusaamasta kun matkaakin niihin on
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).

