Geldopnemen in Duitsland gaat geld kosten!

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Tjariet
Euro-Master
Euro-Master

Re: Geldopnemen in Duitsland gaat geld kosten!

Post by Tjariet »

Steda wrote:Was een week geleden op zaterdag in Aken geweest.
Vandaag even de rekening nagekeken.
En er kwamen geen kosten bij.
Was bij Volksbank gaan pinnen. Maar bij Spaarkasse kregen we wel die boodschap te zien. Natuurlijk toen niets gepint.
Nog wel gewoon met je normale limiet? Vanaf 1 april is die boel ook helemaal over de kop. Ook in België, schijnt.
Steda
Euro-Master
Euro-Master

Post by Steda »

Had er maar 40 van :note-5: gepint.
Als ik nog eens in Duitsland kom , zal ik er eens 120 proberen. Dat pak ik normaal altijd.
Nu maar 40 om te kijken of er kosten bijkwamen.
Jan010
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Jan010 »

Afgelopen weekend in Duitsland gepint bij de Volksbank in Appelhülsen, vandaag mijn afschrift nagekeken en geen extra bedrag afgeschreven. Stond wel duidelijk vermeldt dat pinnen met andere passen 5 euro per opname kost.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Ik heb afgelopen weekend ook driftig gepind bij de Volksbanken in Duitsland, maar geen extra kosten. Er zit wel altijd een sticker op de geldautomaat dat bepaalde dingen geld kosten, maar ik heb nog nooit ergens bij het pinnen met mijn Maestro pinpas extra kosten gehad.
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by eddydevries »

Die sticker zit er al een hele tijd op de automaten, maar ik geloof dat dat (nu ook nog) alleen voor Duitse klanten geldt.

Ik heb van het weekend ook met mijn Nederlandse kaart in België gepind.
Zodra de rekeningafschriften binnenkomen, zal ik eens kijken of er hierover ook/wel kosten berekend worden.

EDIT: Ik heb net online gekeken en alleen de bedragen zelf zijn afgeschreven. Er staan geen extra kosten bij.
(het gaat hier om een rekening bij de ING)
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

Zoals het hoort, geen extra kosten in rekening brengen!
We halen immers ons eigen geld op en betalen al voor de rekening zelf.
Steda
Euro-Master
Euro-Master

Post by Steda »

Gisteren de hele dag in Duitsland geweest. En heb er 120 van 5 kunnen pinnen. Met een dexia kaart.
rlaurenssen
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by rlaurenssen »

Ik ben de afgelopen weken ook al twee keer wezen pinnen in Duitsland, zonder extra kosten.
Als je de sticker goed leest staat er op dat je bij he eigen bank moet navragen wat de kosten
zijn. Aangezien het in Nederland overal gratis is, kost het dus niets. Dit geld alleen voor
Duitsers die bij een "vreemde" bank pinnen. Wel jammer dat het limiet van de ING omlaag is gegaan
naar €500. Maar met een rabobpas erbij kan ik altijd nog 400 :note-5: jes pinnen in een nacht.
pass mon€y

Post by pass mon€y »

nog nooit extra hoeven te betalen, ga vaak met abn pas naar volksbank in Tuddern
ik denk dat je alleen met credit card moet betalen als het niet je eigen bank is. :lol:
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master

Post by wally2cv »

Mijn zuster woont in Duitsland en zij had er nog niets over gehoord
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
Mkay
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Mkay »

Hoe zit het nu? Ik hoor veel tegenstrijdige verhalen over pinnen in Duitsland. Kost het nou wel of geen extra geld als je bij de Volksbank gaat pinnen? (Ik weet dat hier veel ervaringsdeskundigen rondhangen. :P ) Ik moet namelijk binnenkort even naar Duitsland, maar ik wil geen cent extra betalen voor het opnemen van geld, ik blijf een zuunige Hollander. 8)
Jan010
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Jan010 »

Mkay wrote:Hoe zit het nu? Ik hoor veel tegenstrijdige verhalen over pinnen in Duitsland. Kost het nou wel of geen extra geld als je bij de Volksbank gaat pinnen? (Ik weet dat hier veel ervaringsdeskundigen rondhangen. :P ) Ik moet namelijk binnenkort even naar Duitsland, maar ik wil geen cent extra betalen voor het opnemen van geld, ik blijf een zuunige Hollander. 8)

Eind september in Duitsland geweest, in een aantal plaatsen geld opgenomen bij de Volksbank zonder extra kosten. Er staat bij de geldautomaten wel aangegeven er kosten berekend worden voor geldopname met een andere pas, maar dit geldt voor opnames met bankpassen van andere duitse banken.
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master

Post by Tjariet »

Mkay wrote:Hoe zit het nu? Ik hoor veel tegenstrijdige verhalen over pinnen in Duitsland. Kost het nou wel of geen extra geld als je bij de Volksbank gaat pinnen? (Ik weet dat hier veel ervaringsdeskundigen rondhangen. :P ) Ik moet namelijk binnenkort even naar Duitsland, maar ik wil geen cent extra betalen voor het opnemen van geld, ik blijf een zuunige Hollander. 8)
Je hebt een PM! Daarin staat nadere uitleg.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”