Bij wisselkantoren kan je altijd wel euro's wisselen. (zoals op een vliegveld ofzo)
soms kan je bijv 2x 5eu doen voor 1x 10eu of gewoon Ghanees geld voor euro wisselen (met wisselkoers)
In Zwitserland kan je ook vaak met Euros betalen, en krijgt zelfs Euro wisselgeld. Van een tankstation aan de grens komt mijn enige niet Euroland stipje
In een motel in Zwitserland onderweg naar Italië vorig jaar, betaalde mijn vader met euro's.
We hadden ook de mogelijkheid om euro's terug te krijgen.
Maar mijn vader koos toch voor de Zwitserse Franken
In Zwitserland kon ik deze zomer probleemloos met euro's betalen en kreeg er ook euro's voor terug. In Noord-Korea móest in zelfs met euro's betalen en ook in China op veel plekken geen probleem.
In Engeland en Wales heb ik een paar stipjes door te wisselen maar ook door een aldaar wonende Nederlandse kennis te vragen of hij nog euro's had...
Kortom: ook buiten de eurolanden is vrij simpel aan euro's te komen, hoor
Niet meer zo fanatiek als ooit maar is nu al voor het 8ste jaar aan het invoeren... Overigens is een klein deel van mijn biljetten gestempeld met de ebt url
Ik zie altijd bij statistieken niet eurolanden staan, bij geregistreerde biljetten bijvoorbeeld uit Ghana ofzo... hoe kan dat nou>??
Groetjes Lucas
Toen ik overlaatst in Hongarije en Roemenië was, hadden ze niets liever dan harde klinkende euro's. Dit omdat het een zeer stabiele munt is tegenover hun eigen geld dat praktisch niets waard is. Zo ook niet zo lang geleden in Turkije stond men te springen op Euro's ...
Leuk, zo krijg je er nog wat bolletjes bij op de kaart
In Hongarijë konden we in de toeristische centra ook met euro's betalen en kregen we deze terug in wisselgeld. De kleinere dorpen aanvaarden deze echter niet.