Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

desmond&diana
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by desmond&diana »

eddydevries wrote:
aloxe wrote:
desmond&diana wrote:ik zie wel eens staan tussen de biljetten en hits van anderen dat ze biljetten halen uit een atm op schiphol waar :note-5: jes inzitten.
kan iemand mijn vertellen welke dat is.Ben laats toen ik op vakantie ging gaan zoeken maar kon hem niet zo snel vinden.
I denk u spreek over the wisselautomaat van ABN AMRO. Dit is op dit plategrond.
En voor alle duidelijkheid: ze zitten dus ACHTER de controles (dus alleen te gebruiken voor reizigers) en het zijn wisselautomaten, geen pinautomaten. Maar wat wel leuk is, ze wisselen van groot naar klein (je krijgt dus steeds meer biljetten in handen).
Ik heb zelf :note-50: en :note-20: gebruikt, maar :note-100: zou ook moeten werken. En bij :note-50: en :note-100: krijg je ook :note-20: bij, dus als je die opschrijft kan je ze ook weer wisselen.
Maar let op: als de vijfjes op zijn krijg je de keuze om munten te ontvangen.
Dan moet je het dus annuleren (tenzij je die ook spaart natuurlijk).
In de handtekening van Crazy Bob vind je een link naar een filmpje, waarin hij uitlegt hoe de automaten werken (deze dus).

oke bedankt voor de info!!
jammer dat ik het niet eerder had gevraagd :( nu moet ik weer een tijdje wachten voordat ik weer achter de douane kom.
maar dan weet ik dat voor de volgende keer.
Voor wat de locatie betreft: als je in het bericht komt, die aloxe hierboven aangeeft, even een paar berichten naar beneden en dan zie je hetzelfde kaartje waarin de automaten zijn omcirkeld.
nlspot
Euro-Master
Euro-Master

Post by nlspot »

Gister weer wat biljetten uit die automaten achter de douane gehaald en dacht bij wisselen van briefje van 20 krijg je eerst 2x 10 maar daar ipv kreeg ik 4x5. Ik had in de ochtend niet veel tijd en omdat er maar 1 het deed was het te druk om veel briefjes te wisselen. Gisteravond stonden er een paar mensen voor het apparaat dus ben niet meer wezen wachten. Komt wel weer een keer. Op luchthaven Londen Gatick staan zowel voor als achter de douane meerder atm's waarbij je euro's kan pinnen.
Visit my site for my pictures.

http://nlspotfoto.blogspot.com/
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by eddydevries »

nlspot wrote:Gister weer wat biljetten uit die automaten achter de douane gehaald en dacht bij wisselen van briefje van 20 krijg je eerst 2x 10 maar daar ipv kreeg ik 4x5. Ik had in de ochtend niet veel tijd en omdat er maar 1 het deed was het te druk om veel briefjes te wisselen.
Ik ben bij de wisselautomaat nog nooit :note-10: tegengekomen, maar misschien komt dat omdat de hoogste waarde die ik erin heb gedaan :note-50: was. En daarvoor kreeg ik :note-20: :note-20: :note-5: :note-5: .
Voor :note-20: kreeg ik :note-5: :note-5: :note-5: :note-5: en voor :note-10: kreeg ik :note-5: :note-5: .
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
aloxe
Euro-Master
Euro-Master

Post by aloxe »

eddydevries wrote: Voor :note-20: kreeg ik :note-5: :note-5: :note-5: :note-5: en voor :note-10: kreeg ik :note-5: :note-5: .
Oh! de wisselautomaat werkt ook met :note-10:tjes?
a̳l̳o̳x̳e̳ • my other statsmy map of France
nlspot
Euro-Master
Euro-Master

Post by nlspot »

Zelfs met vijfjes. Dan krijg je 5 munten van 1 euro. Maar 10tjes werkt ook prima. Dat ze geen 10tjes geven klopt niet. Ik heb er eerder dit jaar ook 10tjes uit gekregen.

Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Het apparaat in vertrekhal 3 geeft inderdaad tientjes; dat is namelijk de enige automaat van een ander model, en heeft als grootste nadeel dat er geen vijfjes in zitten... Voordeel van die automaat is wel weer dat je van klein naar groot kunt wisselen omdat je meerdere biljetten achter elkaar kunt invoeren zonder dat het apparaat tussentijds uitbetaalt.

On topic:

In Hong Kong (waar ik nu ben) staan verschillende geldautomaten met (naast Hong Kong dollars) ook US Dollars en/of Yuan Renminbi. Helaas geen euro's...
nlspot
Euro-Master
Euro-Master

Post by nlspot »

Crazy Bob wrote:Het apparaat in vertrekhal 3 geeft inderdaad tientjes; dat is namelijk de enige automaat van een ander model, en heeft als grootste nadeel dat er geen vijfjes in zitten... Voordeel van die automaat is wel weer dat je van klein naar groot kunt wisselen omdat je meerdere biljetten achter elkaar kunt invoeren zonder dat het apparaat tussentijds uitbetaalt.
Deze was buiten werking afgelopen vrijdag. Dus heb ik deze niet kunnen testen wat er in zit. Gelukkig was degene in vertrek 2 wel in gebruik. Maar deze gaf alleen 5jes.

(ps de daar gehaalde 5jes zijn gister allemaal uitgegeven bij boodschappen doen in de Dekamarkt aan het Verwulft in Haarlem, dus kij of je daar mijn 5jes kan vinden. Die waren blij met me, ze waren bijna door al hun 5jes heen. Ze hadden wel een hele berg 5 centen, iemand voor me vond het nodig om 5 euro aan 5 centen uit te tellen en mee te betalen.)

eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by eddydevries »

nlspot wrote:
Crazy Bob wrote:Het apparaat in vertrekhal 3 geeft inderdaad tientjes; dat is namelijk de enige automaat van een ander model, en heeft als grootste nadeel dat er geen vijfjes in zitten... Voordeel van die automaat is wel weer dat je van klein naar groot kunt wisselen omdat je meerdere biljetten achter elkaar kunt invoeren zonder dat het apparaat tussentijds uitbetaalt.
Deze was buiten werking afgelopen vrijdag. Dus heb ik deze niet kunnen testen wat er in zit. Gelukkig was degene in vertrek 2 wel in gebruik. Maar deze gaf alleen 5jes.
Nu snap ik de verwarring: tijdens mijn EBT-tijd heb ik alleen binnen Schengen-gebied gevlogen, dus ken ik alleen de automaat in vertrekhal 1.
En ik had niet het idee gehad, dat de automaten verschillend zouden kunnen zijn :oops: .
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master

Post by googlejaps »

De oude kaart is terug op de ING website! Die was toch een stuk makkelijker.
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

o, was die weg geweest ?

Ik heb er al maanden niet meer gekeken, maar voor de zomer was die Google Maps kaart er al volgens mij :wink:
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master

Post by googlejaps »

In de kaart die er sinds een paar weken stond MOEST je een plaats opgeven, en dan vervolgens kreeg je 3 geldautomaten en 3 ING kantoren te zien. Je kon dus niet meer over heel Nederland schuiven en kijken wat er staat.

Laten we hopen dat deze kaart permanent terug is.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Ik zie op de website van de Rabobank dat er in Schiphol nog een geldautomaat is. Er is er eentje buiten op de boulevard (nou ja, buiten... die is binnen en alleen tijdens kantooruren bereikbaar), maar ik zie nu ook dat er eentje in de aankomstpassage is: Aankomstpassage 23.
Is die voor passanten bereikbaar of is dat bij aankomst voor de douane?
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Die is voor iedereen bereikbaar. Hij is te vinden bij het GWK, vlakbij aankomsthal 3. Raak echter niet opgewonden: er zitten alleen maar :note-10: , :note-20: en :note-50: in.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master

Post by Tjariet »

Kleine wijziging, die ik al heel lang wil doorgeven:

Poststraat Groningen heeft (volgens Googlejaps' pas, en ik stond naast hem) geen vrije biljetkeus meer (alhoewel ik er toch 35x5 uitgekregen heb ik 1 opname deze week).

Guldenstraat buiten rechts zit nu een stuk naar rechts en heeft geen 5jes meer en dus valt die weg.
Guldenstraat binnen rechts heeft nog wel 5jes, maar ik weet én niet of die ooit vrije biljetkeus had, en niet of die dat nu dus nog steeds heeft.

Wil ik graag toevoegen Rabobank Aduard, Abdijstraat. Heeft 5,10,20 en 50 denk ik, en Googlejaps heeft er 80x5 uitgehaald, dus ik ga er min of meer vanuit dat die ook vrije biljetkeus heeft.
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master

Post by googlejaps »

Tjariet wrote:Kleine wijziging, die ik al heel lang wil doorgeven:

Poststraat Groningen heeft (volgens Googlejaps' pas, en ik stond naast hem) geen vrije biljetkeus meer (alhoewel ik er toch 35x5 uitgekregen heb ik 1 opname deze week).

Guldenstraat buiten rechts zit nu een stuk naar rechts en heeft geen 5jes meer en dus valt die weg.
Guldenstraat binnen rechts heeft nog wel 5jes, maar ik weet én niet of die ooit vrije biljetkeus had, en niet of die dat nu dus nog steeds heeft.

Wil ik graag toevoegen Rabobank Aduard, Abdijstraat. Heeft 5,10,20 en 50 denk ik, en Googlejaps heeft er 80x5 uitgehaald, dus ik ga er min of meer vanuit dat die ook vrije biljetkeus heeft.
Poststraat bevestig ik. Ik kon er slechts 8x :note-5: in een transactie (met rabopas) uithalen. Dat Tjariet er 35x :note-5: uit haalt wil mogelijk zeggen dat de andere coupures op waren.

Guldenstraat buiten geen van beiden :note-5: toen ik er was. Binnen wel, maar was gesloten dus weet niet of biljetkeuze is.

Rabo Aduard heeft vrije biljetkeuze en :note-5:. Toen ik er was ging de automaat na 2 transacties op storing, dus heb ik inderdaad 80x :note-5: uit Aduard.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”