Banken bezoeken?Crazy Bob wrote:De vraag is dan natuurlijk: wat in hemelsnaam moet je doen in Flevoland?(anders dan naar Six Flags, of hoe ze deze week ook heten)
meeting 20 november 2010 Nijmegen
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
- MM8_NL
- Euro-Master

Re: meeting 20 november 2010 Nijmegen
- eddydevries
- Forum Moderator

O, er is heel wat te doen in Flevoland.
Op deze website staan een aantal mogelijkheden (zo te zien is dit het programma voor 2010, maar veel zal ook in 2011 georganiseerd worden; ik denk zelfs meer, want in 2011 bestaat Flevoland precies 25 jaar).
Zelfs een georganiseerde stadswandeling
In Zeewolde weet ik, dat er veel restaurantjes zijn, maar dat is misschien leuker om het in voorjaar/zomer te doen.
Hetzelfde geldt voor Schokland (nu is er ook wel wat open, maar voor EBT-ers is er niet zoveel).
Maar Almere en Lelystad zijn ook wel goed te bezoeken in de winter.
Op deze website staan een aantal mogelijkheden (zo te zien is dit het programma voor 2010, maar veel zal ook in 2011 georganiseerd worden; ik denk zelfs meer, want in 2011 bestaat Flevoland precies 25 jaar).
Zelfs een georganiseerde stadswandeling
In Zeewolde weet ik, dat er veel restaurantjes zijn, maar dat is misschien leuker om het in voorjaar/zomer te doen.
Hetzelfde geldt voor Schokland (nu is er ook wel wat open, maar voor EBT-ers is er niet zoveel).
Maar Almere en Lelystad zijn ook wel goed te bezoeken in de winter.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.
Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
Ik ben zeker voor een meeting voordat we naar Duitsland gaan. Maar waar zullen we dat dan gaan doen? Iemand al gedacht aan Zeeland of Limburg? Maar dat is voor bijna iedereen erg ver rijden. Ook voor mij. Limburg is dan wel weer dichtbij Duitsland 
Zeeland is voor mij dichtbij, Hulst ken ik vrij goed. (Hulst is voor mij de stad met de meest ingegeven biljetten na Sint-Niklaas)
Voorlopig heb ik echt geen tijd om iets te organiseren, later (=najaar 2011) kan het misschien wel, maar ik kan niets beloven
.
Hulst ligt wel ver van Duitsland, na de meeting 'even' naar Duitsland is een grote omweg...
Voorlopig heb ik echt geen tijd om iets te organiseren, later (=najaar 2011) kan het misschien wel, maar ik kan niets beloven
Hulst ligt wel ver van Duitsland, na de meeting 'even' naar Duitsland is een grote omweg...
Maar dan is België toch dichtbij?
- eddydevries
- Forum Moderator

Een "evenement", die bij een meeting vaak komt, is dat we na afloop naar Duitsland gaan omvijfjes te pinnen bij de Volksbank.Neska wrote:Maar dan is België toch dichtbij?
Je kunt daar per dag per pas (er zijn er, die met 2 of 3 verschillende pasjes pinnen) €500 pinnen (is dus 100 biljetten).
Als je daar voor middernacht aankomt, kan je 2 keer pinnen, want die limiet van €500 is vanaf middernacht tot middernacht.
Alleen is dat vanuit Zeeland een heel eind rijden.
Eddy - Rotterdam - NL
Kun je in Duitsland meer pinnen dan in België?
Ja, daar kan je veel gemakkelijker veel biljetten uit de muur trekken. Tenminste, als je een Volksbank hebt kunnen vinden, maar die zijn er genoeg in Duitsland. Daar kan je namelijk in 1 transactie 40 biljetten van 5 euro pinnen. Hoe je dat moet doen zie je HIER
Ik kom uit bij een facebook. Kan ik daar wat mee? Voor mij onbekend terrein. Zitten daar meer EBT-ers op? En wat betreft vijfjes uit de automaat halen is dus ook makkelijker dan in België. Hier in Arnhem is misschien 1 automaat waar je bij biljetkeuze, vijfjes kunt pinnen. Maar 40 stuks tegelijk is denk ik ondenkbaar. Was het maar waar.Fons wrote:Ja, daar kan je veel gemakkelijker veel biljetten uit de muur trekken. Tenminste, als je een Volksbank hebt kunnen vinden, maar die zijn er genoeg in Duitsland. Daar kan je namelijk in 1 transactie 40 biljetten van 5 euro pinnen. Hoe je dat moet doen zie je HIER
- googlejaps
- Euro-Master

In Nederland kunnen alleen Rabo klanten in sommige automaten 40xNeska wrote:Ik kom uit bij een facebook. Kan ik daar wat mee? Voor mij onbekend terrein. Zitten daar meer EBT-ers op? En wat betreft vijfjes uit de automaat halen is dus ook makkelijker dan in België. Hier in Arnhem is misschien 1 automaat waar je bij biljetkeuze, vijfjes kunt pinnen. Maar 40 stuks tegelijk is denk ik ondenkbaar. Was het maar waar.Fons wrote:Ja, daar kan je veel gemakkelijker veel biljetten uit de muur trekken. Tenminste, als je een Volksbank hebt kunnen vinden, maar die zijn er genoeg in Duitsland. Daar kan je namelijk in 1 transactie 40 biljetten van 5 euro pinnen. Hoe je dat moet doen zie je HIER
De Nederlandse banken hebben een limiet van 500 euro per dag dat je in het buitenland uit de automaat kan krijgen. In Duitsland heb je daar dus 3 transacties voor nodig, in Belgie maar liefst 20!
- eddydevries
- Forum Moderator

Als je wilt weten, bij welke banken Raboklanten 40xgooglejaps wrote:In Nederland kunnen alleen Rabo klanten in sommige automaten 40xNeska wrote:Ik kom uit bij een facebook. Kan ik daar wat mee? Voor mij onbekend terrein. Zitten daar meer EBT-ers op? En wat betreft vijfjes uit de automaat halen is dus ook makkelijker dan in België. Hier in Arnhem is misschien 1 automaat waar je bij biljetkeuze, vijfjes kunt pinnen. Maar 40 stuks tegelijk is denk ik ondenkbaar. Was het maar waar.Fons wrote:Ja, daar kan je veel gemakkelijker veel biljetten uit de muur trekken. Tenminste, als je een Volksbank hebt kunnen vinden, maar die zijn er genoeg in Duitsland. Daar kan je namelijk in 1 transactie 40 biljetten van 5 euro pinnen. Hoe je dat moet doen zie je HIERin een transactie opnemen. Klanten van andere banken maximaal 8x
.
Als er in de kolom "Biljetkeuze" staat: "vrij" dan kan je vrij het aantal biljetten kiezen.
Bij "nee" of "bedrag+biljet" is het een automaat, waarbij je eerst het totaalbedrag kiest en dan een aantal (3 of 4) keuzes tussen een aantal mogelijk combinaties van biljetten. Dit laatste geldt voor "niet-klanten" bij alle automaten.
Als er "ja" staat, kan het om allebei de soorten zijn. Ik denk echter, dat het hier ook om "vrije biljetkeuze" gaat.
Last edited by eddydevries on Sun Dec 12, 2010 7:46 pm, edited 1 time in total.
Eddy - Rotterdam - NL
- Crazy Bob
- Forum Moderator

Daarvoor moet je aangemeld zijn bij Facebook. Staat dat filmpje niet gewoon op Youtube?Fons wrote:Ja, daar kan je veel gemakkelijker veel biljetten uit de muur trekken. Tenminste, als je een Volksbank hebt kunnen vinden, maar die zijn er genoeg in Duitsland. Daar kan je namelijk in 1 transactie 40 biljetten van 5 euro pinnen. Hoe je dat moet doen zie je HIER
Ik heb nog gezocht, maar kon die daar niet vinden...