Krant: Biljetten van 5 euro te vaak vies of gescheurd
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
-
- Euro-Master
Ook in BN de Stem van 5 oktober is het betrokken vijfje te zien. Is er al een reactie van EBT-end Nederland op deze daad van biljet vervuiling?
We hebben nu met zijn allen al bijna 4 miljoen biljetten gezien, maar dit is bij mijn weten nog niet eerder gesignaleerd?
Is het verstandig, of heeft het toegevogde waarde, hier op in te gaan in een bericht aan de karnt? Wat denken jullie?
We hebben nu met zijn allen al bijna 4 miljoen biljetten gezien, maar dit is bij mijn weten nog niet eerder gesignaleerd?
Is het verstandig, of heeft het toegevogde waarde, hier op in te gaan in een bericht aan de karnt? Wat denken jullie?
-
- Euro-Master
Ik ben net terug uit Griekenland,
(vanavond of morgenavond zal ik die biljetten invoeren) Wat daar op valt is dat de briefjes van 5 heel errrruug vies zijn
; ze zijn opgerold of opgevouwen geweest, ze vertonen vet-,zonnebrand-, koffie-, boter- en allerlei ondefinieerbare vlekken, frommels en kreukels en er word op de biljetten geschreven als kassabon of zo. De tientjes en twintigjes zijn daarentegen erg netjes In de automaten krijg je splinternieuwe en oude biljetten uit allerlei verschillende landen door elkaar, niet alleen Griekse.

- groentje
- Euro-Master
Allemaal de wasmachine in!
Munten van €5 lijken me niet echt handig, ik bedoel, waar elders in de wereld hebben ze munten die zoveel waard zijn in de dagelijkse omgang? Zelfs Zwitserland komt slechts aan ca € 3,50 voor hun 5 CHF-munt.
De ECB wil ook niet echt briefjes van €1 en 2, maar 'onderzoekt de mogelijkheid' op vraag van voornamelijk Italië, waar ze zelfs briefjes ter waarde van €0,50 hadden (1000 ITL). Maar ook die Italianen zullen het wel gewoon worden, dus binnen een paar jaar is er waarschijnlijk geen sprake meer van.
EDIT: ENB naar ECB

Munten van €5 lijken me niet echt handig, ik bedoel, waar elders in de wereld hebben ze munten die zoveel waard zijn in de dagelijkse omgang? Zelfs Zwitserland komt slechts aan ca € 3,50 voor hun 5 CHF-munt.
De ECB wil ook niet echt briefjes van €1 en 2, maar 'onderzoekt de mogelijkheid' op vraag van voornamelijk Italië, waar ze zelfs briefjes ter waarde van €0,50 hadden (1000 ITL). Maar ook die Italianen zullen het wel gewoon worden, dus binnen een paar jaar is er waarschijnlijk geen sprake meer van.
EDIT: ENB naar ECB
Last edited by groentje on Thu Oct 07, 2004 8:05 pm, edited 1 time in total.
- Fonzie
- Euro-Master
Volgens mij is het de makkelijkste oplossing om de briefjes van een duurzamer materiaal te maken (is al eerder genoemd in dit forum)... daar hebben wij lekker ook weer voordeel van... hahaha 

Niet meer zo fanatiek als ooit maar is nu al voor het 8ste jaar aan het invoeren... Overigens is een klein deel van mijn biljetten gestempeld met de ebt url
eigenlijk wel grappig, dat anderen beter je hits kennen dan jezelfJules wrote:hé : http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... id=1355070
ik vind het wel interessant dat een gescheurd biljet zoveel maanden later nog steeds in circulatie is !
- hafla
- Euro-Expert in Training
Of misschien een printercode G en een serieletter van het land waarvan het biljet vernietigd is.
Maar dan moet je wel goed afgesproken hebben welke serienummers er voor deze vervanging beschikbaar zijn.
Blijft gissen, maar verklaart wel waarom in de tabel veel landenletters bij meerdere drukkers een keer voorkomen.
Maar dan moet je wel goed afgesproken hebben welke serienummers er voor deze vervanging beschikbaar zijn.
Blijft gissen, maar verklaart wel waarom in de tabel veel landenletters bij meerdere drukkers een keer voorkomen.
Waarom is het erg dat die serienummer vermeld staat?Tiger wrote:http://frontpage.fok.nl/nieuws/46886
Hier staat het bericht ook, met foto van het desbetreffende biljet.
Spijtig genoeg is de volledige serial duidelijk zichtbaar...
Ik zal wel als antwoord krijgen dat er misschien fake hitters opstaan, maar dan moet je toch ook de correcte short code invoeren om een hit te krijgen?
oja.. de vieste biljet van 5 euro.. gisteren. met bloed besmeurd.. gatver!
Met recht bloedgeld dus.
Een vriend van me claimt zelfs de enige van de wereld te zijn die daadwerkelijk zwart geld bezit.
Hij was die biljet vergeten uit zijn zak te halen toen hij zijn broek verfde....
Uiteraard zijn de nummers niet meer te lezen...
Met recht bloedgeld dus.
Een vriend van me claimt zelfs de enige van de wereld te zijn die daadwerkelijk zwart geld bezit.
Hij was die biljet vergeten uit zijn zak te halen toen hij zijn broek verfde....
Uiteraard zijn de nummers niet meer te lezen...
- Aragog
- Euro-Regular in Training
Re: Krant: Biljetten van 5 euro te vaak vies of gescheurd
Hier is een pinautomaat waar ik met biljetkeuze gewoon 5-jes kan pinnen! En op mijn werk gaan de 5-jes ook altijd gelijk naar de bank. Het verhaal gaat dus niet altijd op.
Wat ik veel zie is vooral jongeren die betalen met enorm in elkaar gekreukelde verfrommelde biljetten. Alsof het niet "stoer" is om een net, glad en recht biljet te overhandigen
Soms heb je dan de grootste moeite om het ding weer een beetje gladgestreken in de kassa te kunnen bergen....
Wat ik veel zie is vooral jongeren die betalen met enorm in elkaar gekreukelde verfrommelde biljetten. Alsof het niet "stoer" is om een net, glad en recht biljet te overhandigen

Soms heb je dan de grootste moeite om het ding weer een beetje gladgestreken in de kassa te kunnen bergen....