Zelfbedieningskassa's

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
querty
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Zelfbedieningskassa's

Post by querty »

Gisteren zag ik op het televisiejournaal dat de Carrefour (supermarktketen hier in België) gaat uittesten of zelfbedieningskassa's hier in België een succes gaan zijn. Dit is dus eigenlijk een kassa zonder kassierster.

Mijns inziens gaat zoiets het gebruik van biljetten niet bevorderen. :( Het is ook niet erg goed voor de werkgelegenheid. Er komt dan een kassierster voor vier kassa's. Zij heeft dan als taak om klanten met problemen te helpen. Over sommige soorten van vooruitgang mag men gerust eens tweemaal nadenken.
Ah, look at all the lonely Euronotes. Where do they all come from? (The Beatles, Eleanor Rigby)

Carpe Ico
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by HNL »

Het zal waarschijnlijk zo'n vaart niet lopen, het is alleen interessant voor grote supermarkten. Er komt ook een behoorlijk stukje controle bij kijken.

Nee, de pinautomaat en de benzinepomp zijn voor mij al genoeg zelfbediening.
lian
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by lian »

HNL wrote:
Als je het lastig vindt om zelf te tanken, kun je altijd nog naar Oosteind rijden. Daar word je nog netjes geholpen door Lia of Jozef van garage Bossers en als je geluk hebt niet alleen aan brandstof, maar ook aan een hit. :lol:
rufus50
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by rufus50 »

lian wrote:
HNL wrote:
Als je het lastig vindt om zelf te tanken, kun je altijd nog naar Oosteind rijden. Daar word je nog netjes geholpen door Lia of Jozef van garage Bossers en als je geluk hebt niet alleen aan brandstof, maar ook aan een hit. :lol:
Bij ons is het idem hier in Geraardsbergen. Onze 4 tankstations zijn allen met bediening en van 2 (soms 3) van deze stations voer ik regelmatig eens enkele biljetten in...

Jammer dat er in onze regio zo weinig EBT'ers zijn. Of toch geen actieve.
!Pretfles!
Euro-Master
Euro-Master

Post by !Pretfles! »

Delhaize doet het in Mechelen al een paar maanden, ik heb het zelf nog niet gedaan.
My Flickr
Personal Blog
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
('.)_('.) webpage to help him gain world domination.
Ralf
Euro-Master
Euro-Master

Post by Ralf »

Ik vind het maar niks al die automatische dingen, treinkaartjes moeten tegenwoordig ook al met de pin en dat vind ik meer dan genoeg :cry:
EryciusPuteanus
Euro-Regular
Euro-Regular

Re: Zelfbedieningskassa's

Post by EryciusPuteanus »

querty wrote:Gisteren zag ik op het televisiejournaal dat de Carrefour (supermarktketen hier in België) gaat uittesten of zelfbedieningskassa's hier in België een succes gaan zijn. Dit is dus eigenlijk een kassa zonder kassierster.
Wij hebben daar gisteren over geleerd in de les Information Systems

Da's dus een Execution System, een informatiesysteem dat enkel tot doel heeft menselijke arbeid te vervangen

Tot zover deze lezing :cool:

En ja, het is natuurlijk jammer voor de hits. Maar ik vind - als goeie IT'er -de technologische evolutie net iets belangrijker als een hit scoren. :)
hoppa
Euro-Master
Euro-Master

Post by hoppa »

!Pretfles! wrote:Delhaize doet het in Mechelen al een paar maanden, ik heb het zelf nog niet gedaan.
Ik denk dat je de self-scanning bedoeld. Is niet hetzelfde hoor. Bij self-scanning scan je zelf alle produkten, krijg je ook een rekening maar moet je nog wel langs een kassa waar je moet betalen.(verplicht met briefjes van vijf :lol: )
it is better not to say anything and let people doubt if you're stupid; then to speak and take the doubt away. - Mark Twain
diana333
Euro-Master
Euro-Master

Re: Zelfbedieningskassa's

Post by diana333 »

querty wrote:Gisteren zag ik op het televisiejournaal dat de Carrefour (supermarktketen hier in België) gaat uittesten of zelfbedieningskassa's hier in België een succes gaan zijn. Dit is dus eigenlijk een kassa zonder kassierster.

Mijns inziens gaat zoiets het gebruik van biljetten niet bevorderen. :( Het is ook niet erg goed voor de werkgelegenheid. Er komt dan een kassierster voor vier kassa's. Zij heeft dan als taak om klanten met problemen te helpen. Over sommige soorten van vooruitgang mag men gerust eens tweemaal nadenken.
Ik hoop het toch niet want dan moet ik op zoek naar een andere baan binnenkort. Inderdaad zal het zo'n vaart wel niet lopen.
rufus50
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by rufus50 »

hoppa wrote:
!Pretfles! wrote:Delhaize doet het in Mechelen al een paar maanden, ik heb het zelf nog niet gedaan.
Ik denk dat je de self-scanning bedoeld. Is niet hetzelfde hoor. Bij self-scanning scan je zelf alle produkten, krijg je ook een rekening maar moet je nog wel langs een kassa waar je moet betalen.(verplicht met briefjes van vijf :lol: )
zelfs die briefjes hoeven niet, alles gebeurd met bancontact.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”