"offtopic" eli sekalaista....

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

CCCP
Euro-Master
Euro-Master

Post by CCCP »

JANI73 wrote:
CCCP wrote:martinlaaksossahan minä asustan ja junallahan sinne ehkä pääsisi jos vain jostain aikaa löytäisi
8) muttei meille pääse junalla... mä kun asustelen täällä tulevan metron päässä.... 8)
just just että niin landella ettei junatkaan kulje :wink:
avij
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by avij »

Evert wrote:Nyt kun joutuu joka kohtaan erikseen valitsemaan pudotusvalikosta setelin arvon.
Jos se mitään helpottaa, niin ainakin minun käyttämissäni selaimissa voi tuossa pudotusvalikon kohdalla painaa esim. näppäintä 2, jolloin vaihtoehto vaihtuu 20:ksi. 5:sta painettaessa vaihtoehdot rullaavat 5:n, 50:n ja 500:n välillä, eli 50:n voi valita painamalla kaksi kertaa 5:sta.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 »

Anonymous wrote:Meille pääsis kyl lähemmäks junal mut viel paremmin sielt Martinlaaksost tuleval bussilla 530 ;) Hahah.
Kukahan tää vitsiniekka on? 8)
JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 »

CCCP wrote:
JANI73 wrote:
CCCP wrote:martinlaaksossahan minä asustan ja junallahan sinne ehkä pääsisi jos vain jostain aikaa löytäisi
8) muttei meille pääse junalla... mä kun asustelen täällä tulevan metron päässä.... 8)
just just että niin landella ettei junatkaan kulje :wink:
Kyllä meille junat kulkee, mutta asemalta tänne on matkaa sitten vähän enemmän :wink: 8)
Evert
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Evert »

Solin minä. kato mul tää ain loggautuu itestää ulos.. :P
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

JANI73 wrote:8) otankin tässä tavoitteen olla suomen kakkonen 15.11.04 mennessä. Jollei kakkos kirjaajamme ota ja herää... 13060 seteliä puuttuu 8)
Ohoh, onpas aika tavoita. Todella tiukka aikataulu. Kuulostaa ihan siltä, että olet saanut uskomattoman mahdollisuuden kirjata seteleitä, jos meinasit kuukauteen 10 000 naputtaa. 8O
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
2fast4u
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by 2fast4u »

Personal statistics for: 2fast4u
First note inserted 08.11.2003 ( in Helsinki )
Situation 14.10.2004 19:00:38, 310 days as an eurotracker

Miks mun Nig-ohjelma laskee päivät väärin? Eiks vuodes kuitenkin oo 365 päivää. Onks muilla ollu samaa vikaa?
Bobtail
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Bobtail »

2fast4u wrote:Personal statistics for: 2fast4u
First note inserted 08.11.2003 ( in Helsinki )
Situation 14.10.2004 19:00:38, 310 days as an eurotracker

Miks mun Nig-ohjelma laskee päivät väärin? Eiks vuodes kuitenkin oo 365 päivää. Onks muilla ollu samaa vikaa?
Perhana ja blääh, ihan selvä virhe. :( Helppo korjata (1 :arrow: 0), mutta ohjelma on tällä hetkellä aivan levällään (ja versionhallinnan riemuvoitto). Tuolta voi napata ohjelmasta nyt työnalla olevan version, mutta sitä osumapuolta ei kannata käyttää. On nimittäin aika pahasti kesken.
JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 »

Klazu wrote:
JANI73 wrote:8) otankin tässä tavoitteen olla suomen kakkonen 15.11.04 mennessä. Jollei kakkos kirjaajamme ota ja herää... 13060 seteliä puuttuu 8)
Ohoh, onpas aika tavoita. Todella tiukka aikataulu. Kuulostaa ihan siltä, että olet saanut uskomattoman mahdollisuuden kirjata seteleitä, jos meinasit kuukauteen 10 000 naputtaa. 8O
8) Niinhän mä aioin.... mutta heti tuli takapakkia.... Sain lähimmille työkavereille selvitettyä miksi olen niin kiinnostunut seteleistä ja vaihtelen heidän kauttansa omia vitosia kassasta uusiksi. Tämä nyt on ihan ok. Mutta kun nyt ei enää tuu sileitä uusia nopeasti kirjattavia seteleitä vaan laskentakeskus lähettää taas vanhoja hitaammin kirjattavia.... En kuitenkaan pysty koko työaikaa käyttämään vanhojen seteleiden kirjaamiseen uudet olis ollu nopeempia.... 8)
JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 »

Tavoite peruttu :!: Mietittyäni tässä tämän sivuston oikeellisuutta taidan hävitä täältä. Jos kerran yleisesti kirjataan toisella puolella maapalloa ollut/oleva seteli jota ei ole koskaan edes nähty (siitäkin huolimatta, että saadaan tällä tavalla lisäseteleitä ja osumia mutta se ei ole oikea tapa)ja sivuston alkuperäinen idea on:

"EuroBillTracker on kansainvälinen voittoa tavoittelematon ryhmä vapaaehtoisia, ja sen tarkoitus on seurata euroseteleitä ympäri maailmaa. Jokainen käyttäjä syöttää jokaisen käteen saamansa setelin sarjanumerot ja sijaintitiedot EuroBillTrackeriin."

Ja silti toimitaan niin toisin niin menee vähän pohja pois.

Katsotaan nyt onnistunko päätöksessäni vai kadunko sitä illalla vielä enemmän kuin nyt. Tuntuu nimittäin erittäin pahalta olenhan jäänyt tähän koukkuun.
bura
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by bura »

JANI73 wrote:
Tavoite peruttu :!: Mietittyäni tässä tämän sivuston oikeellisuutta taidan hävitä täältä. Jos kerran yleisesti kirjataan toisella puolella maapalloa ollut/oleva seteli jota ei ole koskaan edes nähty (siitäkin huolimatta, että saadaan tällä tavalla lisäseteleitä ja osumia mutta se ei ole oikea tapa)ja sivuston alkuperäinen idea on:

"EuroBillTracker on kansainvälinen voittoa tavoittelematon ryhmä vapaaehtoisia, ja sen tarkoitus on seurata euroseteleitä ympäri maailmaa. Jokainen käyttäjä syöttää jokaisen käteen saamansa setelin sarjanumerot ja sijaintitiedot EuroBillTrackeriin."

Ja silti toimitaan niin toisin niin menee vähän pohja pois.

Katsotaan nyt onnistunko päätöksessäni vai kadunko sitä illalla vielä enemmän kuin nyt. Tuntuu nimittäin erittäin pahalta olenhan jäänyt tähän koukkuun.
Turhaa kitinää tuosta kirjaustavasta tuolla toisessa postissa. Mulle on ainakin yksi paskanhailee miten muut haluaa kirjailla seteleitä. Varmasti yli 99% käyttäjistä kirjaa ihan vain omia seteleitään jotka ovat kulkeneet omien käsien kautta, mitä merkitystä niillä lopuilla on? Tuskin nyt kukaan toimii Dakkuksen esimerkin mukaisesti.

Minä kirjaan omat ja emännän setelit, vaikka en niitä seteleitä olisi koskaan nähnytkään. Näin toimii varmaan aika moni käyttäjä täällä. Se että lähtisin soittelemaan sukulaisille ja kirjaamaan heidän seteleitään ei tule kysymykseenkään, jotain rajaa pitää sentään vetää.

Mutta kukin taplaa tyylillään. Miksi sinun pitäisi lopettaa kirjaaminen sen takia mitä muut tekevät? Tässä kirjaamisjutussakaan ei ole vain yhtä ainoaa totuutta, kaikki ei ole mustavalkoista ja oma mielipide ei aina edusta kaikkien mielipidettä asiasta.
JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 »

bura wrote:
Miksi sinun pitäisi lopettaa kirjaaminen sen takia mitä muut tekevät? Tässä kirjaamisjutussakaan ei ole vain yhtä ainoaa totuutta, kaikki ei ole mustavalkoista ja oma mielipide ei aina edusta kaikkien mielipidettä asiasta.
8) Aiva mutta olen aina ollut sääntöjen kannalla ja jos jossain yleisesti rikotaan niin en välttämättä halua olla mukana.... Paitsi että täällä haluaisin eihän se loppujen lopuksi tosiaan ole niin vaarallista jos ja kun rikkovat... mutta aikalisän otan ja mietin asiaa
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

JANI73 wrote: 8) Aiva mutta olen aina ollut sääntöjen kannalla ja jos jossain yleisesti rikotaan niin en välttämättä halua olla mukana.... Paitsi että täällä haluaisin eihän se loppujen lopuksi tosiaan ole niin vaarallista jos ja kun rikkovat... mutta aikalisän otan ja mietin asiaa
Säännöt ovat ennen kaikkea itseä varten - kun katselet omaa seteliluetteloasi, setelikarttaasi ja aitoja osumia, voit olla ylpeä saavutuksestasi. Itsehän tiedät, ovatko tiedot totta vai ei. Jokainenhan asettaa omat tavoitteensa ja pelaa itselleen.

Jos petkuttaa, sehän olisi vähän sama kuin jos kusettaisi itseään pasianssissa. :wink:
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
saku
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by saku »

Aaron wrote:
JANI73 wrote: 8) Aiva mutta olen aina ollut sääntöjen kannalla ja jos jossain yleisesti rikotaan niin en välttämättä halua olla mukana.... Paitsi että täällä haluaisin eihän se loppujen lopuksi tosiaan ole niin vaarallista jos ja kun rikkovat... mutta aikalisän otan ja mietin asiaa
Säännöt ovat ennen kaikkea itseä varten - kun katselet omaa seteliluetteloasi, setelikarttaasi ja aitoja osumia, voit olla ylpeä saavutuksestasi. Itsehän tiedät, ovatko tiedot totta vai ei. Jokainenhan asettaa omat tavoitteensa ja pelaa itselleen.

Jos petkuttaa, sehän olisi vähän sama kuin jos kusettaisi itseään pasianssissa. :wink:
paska puhetta suurin osa täällä olleista kirjaa taatusti sellaisia seteöeitä jotka eivät ole ollut omissa käsissä!!!!!!! :evil: :twisted: :x
JANI73
Euro-Master
Euro-Master

Post by JANI73 »

Aaron wrote: Säännöt ovat ennen kaikkea itseä varten - kun katselet omaa seteliluetteloasi, setelikarttaasi ja aitoja osumia, voit olla ylpeä saavutuksestasi. Itsehän tiedät, ovatko tiedot totta vai ei. Jokainenhan asettaa omat tavoitteensa ja pelaa itselleen.

8) Totta tuokin. Voisin alkaa vaikka kirjaa Sakun nimiin vaikka hän on Imatralla eikä Espoossa. Joku voisi ihmetellä kun kirjaa samalla aikaa molemmissa paikoissa mutta kukaanhan ei voi moderoida niitä enää tämän jälkeen, koska nyt kaikki on sallittua.
Mielenkiinnolla seuraan tilannetta mutta aika hankalaa on ollut kun olis tehny mieli kirjata seteleitä mutta ehkä tähän tottuu. Forumilta en katoa mutta katsotaan kuinka kauan en kirjaa vai onnistunko jättämään kokonaan 8)
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”