Kertokaa kantanne
Kertokaa kantanne
Ulkosuomalaisten yhteisö ja vielä tarkemmin Ulkosuomalaiset Euroseteleiden pongaajat aikovat lähettää toisilleen joulukortin, jonka sisällä on 5 euron seteli.
Seteli kirjataan lähtömaassa ja alkuperäinen viaton tarkoitus oli kirjata se myöskin määränpäässä ja näin antaa joululahjaksi osuma.
Nyt lukiessani näitä kommentteja osumista tunnen syyllisyyttä, koska juuri minä olin se, joka sai joukon ulkosuomalaisia mukaan tähän touhuun ja myöskin ehdotin jäsenille tätä joulutervehdystä. Nämä uudet ulkosuomalaiset jäsenet omalla toiminnallaan ovat edelleen saaneet uusia jäseniä pelkästään omalla toiminnallaan.
Seteli kirjataan lähtömaassa ja alkuperäinen viaton tarkoitus oli kirjata se myöskin määränpäässä ja näin antaa joululahjaksi osuma.
Nyt lukiessani näitä kommentteja osumista tunnen syyllisyyttä, koska juuri minä olin se, joka sai joukon ulkosuomalaisia mukaan tähän touhuun ja myöskin ehdotin jäsenille tätä joulutervehdystä. Nämä uudet ulkosuomalaiset jäsenet omalla toiminnallaan ovat edelleen saaneet uusia jäseniä pelkästään omalla toiminnallaan.
-
Guest
- bura
- Euro-Expert in Training

En suosittele tekemään noin. Miksikö? Koska ne osumat eivät ole mitenkään mielenkiintoisia eivätkä todellakaan vastaa tämän sivuston toimintaperiaatteita.
En voi ymmärtää miksi edes itse haluat saada osuman jonka tiedät järjestetyksi? Mitä iloa siitä osumasta on sinulle? Tiedäthän setelin kulun ilman eurobilltrackeriakin...
Katso miltä tämän sivun osumalista näyttäisi jos tuollaiset osumat hyväksyttäisiin
http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... rate=false
Mitä iloa tästä sivusta enää olisi jos jokainen tehtailisi osumia kavereiden kanssa? Onneksi moderointi toimii...
En voi ymmärtää miksi edes itse haluat saada osuman jonka tiedät järjestetyksi? Mitä iloa siitä osumasta on sinulle? Tiedäthän setelin kulun ilman eurobilltrackeriakin...
Katso miltä tämän sivun osumalista näyttäisi jos tuollaiset osumat hyväksyttäisiin
http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... rate=false
Mitä iloa tästä sivusta enää olisi jos jokainen tehtailisi osumia kavereiden kanssa? Onneksi moderointi toimii...
Last edited by bura on Mon Nov 08, 2004 6:54 pm, edited 1 time in total.
En millään haluaisi olla minkäänlainen "ilonpilaaja" tm. Mutta suosittelisin kyllä että jättäisitte koko homman tekemättä. Nimenomaan se sotii aika rankasti sivuston toimintaperiaatetta vastaan, ja jos joskus esimerkiksi joku muu löytää sen "osuma"setelin, niin ei sitä triplaakaan voida hyväksyä, koska ensimmäinen osuma on ilmiselvä huijaus.
Mutta ei tuo kieltämättä itseäni häiritse, joten totenpa vaan että: "Iha oma magus mugaa."
Mutta ei tuo kieltämättä itseäni häiritse, joten totenpa vaan että: "Iha oma magus mugaa."
- Annie_in_exile
- Euro-Master in Training

Dear q098, toivoisin ettet ottaisi itseesi kärkevistäkin kommenteista vaan jatkaisit(te) kirjaamista. Itsekin ulkosuomalaisena pongaajana voin kirkkain otsin ja omintunnoin vakuuttaa, että pitkänmatkan osumia rupeaa jossain vaiheessa tulemaan, vaikka seteleitä ei vartavasten tuputtaisikaan tuttavapiirin kirjattavaksi. Minä taas ihailen erityisesti sellaisia käyttäjiä, jotka oma-aloitteisesti kertovat tuntevansa jonkun toisen träkkerin ja pyytävät vahingossakin tulleita keskinäisiä osumia poistettavaksi. Spontaani osuma on paras osuma!
Ihan kiihkottomasti laitan tähän lainauksen FAQeista. Tämän selvemmin ei asiaa oikeastaan voi sanoa, ja samat säännöt pätevät meille kaikille.
"Olen jäsen ja houkuttelin ystäväni mukaan EBT:hen. Annoin hänen lisätä yhden minun seteleistäni kokeillakseni kuinka järjestelmä toimii. Onko tämä sallittua?
On hyvä asia että olet tuonut uuden käyttäjän EBT:hen mutta hänen pitäisi syöttää vain seteleitä, jotka hänellä itsellään on.
On olemassa yksi perussääntö: sinun ei tulisi syöttää seteliä, jos tiedät etukäteen jonkun muun syöttäneen saman setelin tiedot järjestelmään. Tähän poikkeuksena on se, jos joku on kirjoittanut EuroBillTrackerin osoitteen seteliin. Tässä tapauksessa setelin tiedot voi huoletta syöttää, mutta on suositeltavaa kertoa osoitteesta kommentti-kentässä.
Esimerkiksi, jos saat setelin sukulaiselta tai ystävältä, jonka tiedät olevan EBT:n käyttäjä, sinun ei pidä syöttää seteliä järjestelmään. "
Ihan kiihkottomasti laitan tähän lainauksen FAQeista. Tämän selvemmin ei asiaa oikeastaan voi sanoa, ja samat säännöt pätevät meille kaikille.
"Olen jäsen ja houkuttelin ystäväni mukaan EBT:hen. Annoin hänen lisätä yhden minun seteleistäni kokeillakseni kuinka järjestelmä toimii. Onko tämä sallittua?
On hyvä asia että olet tuonut uuden käyttäjän EBT:hen mutta hänen pitäisi syöttää vain seteleitä, jotka hänellä itsellään on.
On olemassa yksi perussääntö: sinun ei tulisi syöttää seteliä, jos tiedät etukäteen jonkun muun syöttäneen saman setelin tiedot järjestelmään. Tähän poikkeuksena on se, jos joku on kirjoittanut EuroBillTrackerin osoitteen seteliin. Tässä tapauksessa setelin tiedot voi huoletta syöttää, mutta on suositeltavaa kertoa osoitteesta kommentti-kentässä.
Esimerkiksi, jos saat setelin sukulaiselta tai ystävältä, jonka tiedät olevan EBT:n käyttäjä, sinun ei pidä syöttää seteliä järjestelmään. "
Minäkään en tuollaiseen ryhtyisi, sillä kuten jo mainittua tässä EBT hommassa on parasta sattumanvaraisuus. Vaikka tuollaisen setelin noin kirjaaminen kertoisikin paremmin sen kulkeman matkan, on sen matka kuitenkin juuri tätä varten järjestetty ja siten minusta sivuston ajatuksen vastaista. Esitän kuitenkin myös toisenlaisen puolen hieman vastaavanlaisesta aiemmasta osumastani:
Minä ja janne siro olemme kavereita ja juhannuksena hän muutaman muun kanssa oli käymässä täällä Joensuussa. Jo tutuksi tulleeseen tapaan välttelimme osumia parhaamme mukaan, mutta kirjailimme ahkerasti seteleitä. Silti meille pääsi sattumaan tämä. En vieläkään ymmärrä miten hän tuon setelin sain (olin kassalla hänen jälkeensä), mutta näin kävi. Olin oikein harmissani tuolloin ja halusinkin osuman moderoitavaksi, mutta sitä ei moderoitu. Sen jälkeen aloin ajattelemaan asiaa hieman eri kantilta. Ehkä osuma olikin hyvä asia säästää siksi, että nyt se kertoo seuraavan sen saadessaan tälle että seteli on joskus käynyt Joensuussakin. Muuten tätä ei välttämättä saisi koskaan selville ja setelin matka jäisi hämärän peittoon. Tämä tuo mahdolliseen triplaan roimasti kiinnostavuutta ja silti kyseessä ei ole järjestetystä jutusta vaan sattumasta.
Mikä tässä tapauksessa sitten on erilaista? Noh, yritimme parhaamme mukaan välttää osumia ja tämäkin pääsi sattumaan vaikka kuinka olen monesti ollut EBT:läisten seurassa käyttämässä rahaa. Sitä ei voinut siis estää. Tässä tämän threadin tapauksessa on kyse setelin tietoisesta vaihtamisesta, mikä on minusta eri asia. Ja tämän vuoksi sitä ei myöskään tulisi tehdä.
Tämä nyt oli tällainen esimerkki ja toivottavasti muutkin ymmärtävät miltä kantilta asiaani yritän valoittaa. Keskustelu on aina hyväksi!
Minä ja janne siro olemme kavereita ja juhannuksena hän muutaman muun kanssa oli käymässä täällä Joensuussa. Jo tutuksi tulleeseen tapaan välttelimme osumia parhaamme mukaan, mutta kirjailimme ahkerasti seteleitä. Silti meille pääsi sattumaan tämä. En vieläkään ymmärrä miten hän tuon setelin sain (olin kassalla hänen jälkeensä), mutta näin kävi. Olin oikein harmissani tuolloin ja halusinkin osuman moderoitavaksi, mutta sitä ei moderoitu. Sen jälkeen aloin ajattelemaan asiaa hieman eri kantilta. Ehkä osuma olikin hyvä asia säästää siksi, että nyt se kertoo seuraavan sen saadessaan tälle että seteli on joskus käynyt Joensuussakin. Muuten tätä ei välttämättä saisi koskaan selville ja setelin matka jäisi hämärän peittoon. Tämä tuo mahdolliseen triplaan roimasti kiinnostavuutta ja silti kyseessä ei ole järjestetystä jutusta vaan sattumasta.
Mikä tässä tapauksessa sitten on erilaista? Noh, yritimme parhaamme mukaan välttää osumia ja tämäkin pääsi sattumaan vaikka kuinka olen monesti ollut EBT:läisten seurassa käyttämässä rahaa. Sitä ei voinut siis estää. Tässä tämän threadin tapauksessa on kyse setelin tietoisesta vaihtamisesta, mikä on minusta eri asia. Ja tämän vuoksi sitä ei myöskään tulisi tehdä.
Tämä nyt oli tällainen esimerkki ja toivottavasti muutkin ymmärtävät miltä kantilta asiaani yritän valoittaa. Keskustelu on aina hyväksi!
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Kukaan ei ole vielä antanut mitään parempaa ehdotusta. Minusta
lähettäjä voisi jättää setelin kirjaamatta ja lähettää jonkin
vaikka kaupasta saadun setelin. Onhan täysin mahdollista, että
siinä onkin osuma. Se olisi sitten joulukortin vastaanottajalle
yllätys. Ajatus tuli mieleeni siitä, kun sain kerran joulukortin
mukana ässä-arvan. Voitto siinä ei ollut, mutta jännittävää
sitä oli kuitenkin raaputtaa. Ja onhan 5 euron seteli parempi kuin
tyhjä arpa, vaikka osumaa ei tulisikaan.
lähettäjä voisi jättää setelin kirjaamatta ja lähettää jonkin
vaikka kaupasta saadun setelin. Onhan täysin mahdollista, että
siinä onkin osuma. Se olisi sitten joulukortin vastaanottajalle
yllätys. Ajatus tuli mieleeni siitä, kun sain kerran joulukortin
mukana ässä-arvan. Voitto siinä ei ollut, mutta jännittävää
sitä oli kuitenkin raaputtaa. Ja onhan 5 euron seteli parempi kuin
tyhjä arpa, vaikka osumaa ei tulisikaan.
itseltänikin löytyy yksi tälläinen feikki osuma kaverini kanssa. setelin kirjaus väliä on reilut 5 minuuttia... eikä se ole kyllä kaunista katseltavaa. niissä ei kyllä minusta hirveästi ole ideaa eikä se ole oikein muita jäljittäjiä kohtaan että muut tekevät feikki osumia joten minusta ei kannata lähettää kirjattua seteliä ulkomaille vaan lähettää kirjaamattoman.
Oi suuri ja mahtava Neuvostoliitto
sun synnytti valtava Venäjänmaa.
Sun luonut on kansojen yhteinen tahto,sun mahtis on säilyvä aikojen taa...(Neuvostoliiton kansallishymni 1944--->)
sun synnytti valtava Venäjänmaa.
Sun luonut on kansojen yhteinen tahto,sun mahtis on säilyvä aikojen taa...(Neuvostoliiton kansallishymni 1944--->)