Nederland maakt komaf met 1 en 2 eurocent.

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

valkske
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by valkske »

ik spaar al mijn koperen munten om op de vloer in mijn stamcafé te smijten, daar kuist toevallig een goei vriendin van mij, de diensters die er werken weten dat en laten die ook serieus liggen. vroeger smeet ik alles in een pot en ik zat ineens aan 250€, probeer dat maar eens kwijt te geraken. koper moet blijven!
groentje
Euro-Master
Euro-Master

Post by groentje »

Sommige banken rekenen geld aan, om muntgeld te tellen... Bacob bijvoorbeeld, rekent 1 (?) euro aan, omdat het in Brussel moet worden geteld... Stop dus een envelop met een hoop biljetten, en 1 halve euro, en je schiet er nog een halve euro bij in... :? Bureaucratie, aargh :!:
!Pretfles!
Euro-Master
Euro-Master

Post by !Pretfles! »

valkske wrote:ik spaar al mijn koperen munten om op de vloer in mijn stamcafé te smijten, daar kuist toevallig een goei vriendin van mij, de diensters die er werken weten dat en laten die ook serieus liggen. vroeger smeet ik alles in een pot en ik zat ineens aan 250€, probeer dat maar eens kwijt te geraken. koper moet blijven!
250 euro poetsgeld, geen slechte job :lol:
My Flickr
Personal Blog
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
('.)_('.) webpage to help him gain world domination.
mollie3
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by mollie3 »

Je kan ook een stuk kontant betalen en het restje pinnen, althans dat kan hier wel bij de meeste winkels.....
valkske
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by valkske »

!Pretfles! wrote:
valkske wrote:ik spaar al mijn koperen munten om op de vloer in mijn stamcafé te smijten, daar kuist toevallig een goei vriendin van mij, de diensters die er werken weten dat en laten die ook serieus liggen. vroeger smeet ik alles in een pot en ik zat ineens aan 250€, probeer dat maar eens kwijt te geraken. koper moet blijven!
250 euro poetsgeld, geen slechte job :lol:
ik bedoel niet dat ik 250€ aan de poetsvrouw in mijn stamcafé heb gegeven, ik heb een tijd alles onder de euro in een pot gegooid, tot ik tot de constatatie kwam dat ik met 250€ dood kapitaal in huis zat. en omdat ik een gierige pin ben die een bank zeker niet gaat betalen om geld op mijn rekening te zetten, heb ik serieus wat moeite moeten doen om die omgeruild te krijgen en nadien iets zinnigs met dat geld te doen.
nodisch18
Euro-Master
Euro-Master

Post by nodisch18 »

ik spaar al sinds het begin van de Euro muntjes van € 1 in een buis. als die vol zit zitten er zo'n 250 in. inmiddels heb ik hem al 3 keer vol gehad en nu zit ie ook al weer bijna vol.

Ik spaar dus ongeveer 250 euro per half jaar.
Als ie dalijk weer vol zit ga ik er iets leuks van doen.

De eerste keer heb ik er de camping op vakantie in Frankrijk mee betaald
De tweede keer heb ik er een mooie spiegelreflexcamera van gekocht
De derde keer een 300mm-zoomlens
en deze keer ga ik waarschijnlijk een weekend naar een of andere leuke stad. (misschien parijs)
Bugs
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by Bugs »

Pinnen voor € 4.98 en dan betaal je € 0.25 extra voor pinkosten.
Aangezien de centen en 2 centen een wettig betaalmiddel zijn én blijven denk ik zomaar dat ik wel wat kleine discussies ga openen aan de kassa. :twisted:
valkske
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by valkske »

bij ons is pinnen gratis, ze willen nu wel dat we gaan betalen elke keer we geld uit de muur gaan halen, maar de regering is ertegen.
mollie3
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by mollie3 »

je kan natuurlijk bij een winkel aankomen met kleingeld, meestal zijn ze er wel blij mee tenzij het kei druk is natuurlijk..... :wink:
Ik zeg altijd nee heb je ja kun je krijgen of een vaste winkel opzoeken welke ze altijd aanneemt en als je vaak genoeg langs gekomen bent met een zakje geloven ze je wel over het algemeen....
tinka
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by tinka »

wij (in onze winkel) zijn blij met dat klein geld hoor, zelfs als het druk is :wink: , het is misschien wel wat meer telwerk maar ik ben wel blij dat ik het heb om voldoende wisselgeld te hebben
click me please, im saving points for a IPod
http://www.ipodvoorniks.nl/?page=clicks&ref=7801
mollie3
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by mollie3 »

Ik ben persoonlijk maar weinig kassieres tegengekomen die tegen mij riepen dat ze niet van kleingeld hielden. Als ze dat wel riepen was het bijna sluitingstijd...... :wink:
Speukes
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Speukes »

Drie vijfde van de Belgen is van oordeel dat er teveel euro-muntstukken zijn. Vooral het muntje van 1 cent is allesbehalve geliefd. Dat blijkt uit een enquête van de Europese Commissie, naar aanleiding van de tweede verjaardag van de introductie van de munten en biljetten. Met 61% van de Belgen die van oordeel zijn dat er teveel munten zijn, is ons land koploper. Gemiddeld is 38% van de burgers in de euro-zone van mening dat er teveel munten zijn. Het muntje van 1 cent is wel in alle euro-landen het minst geliefde muntstuk. Ook de 2 cent-munt is men liever kwijt dan rijk. De andere munten stellen geen probleem. Uit de enquête blijkt verder dat de munteenheid algemeen aanvaard is, al is de sympathie de afgelopen twee jaar gestaag gedaald. Vandaag is 47% van de euro-burgers gelukkig met de nieuwe munt, 4% eerder ongelukkig.

Bron: Het Belang van Limburg
olskie bolskie
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by olskie bolskie »

Alle muntjes onder de 20 cent gaan in een grote fles zodat ik dus eigenlijk nooit kleine muntjes bij me heb.
Benighted
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Benighted »

al de kleine munten die we hebben gaan binnen 2 weken naar de kinderen die voor onze deur staan te zingen :P

Kwetet, 't is misschien niet fair ofzo, maar hoeveel muntstukken van 1 frank had ik vroeger niet gekregen :roll:
Ontdek het Antwerpse polderdorp Zandvliet: http://www.zandvlietdorp.be
groentje
Euro-Master
Euro-Master

Post by groentje »

Ik kreeg zelfs maar halvefranken, ongeveer gelijk aan 1 cent. En dat is nog maar 10 jaar geleden...
Ik hoop dat er toch ook wat stukken van 10 ct en hoger in zitten?
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”