Ik heb tot 2 keer toe een serienummer overgeschreven (beide Duitse
nummers), maar had ik de shortcode vergeten! En omdat de Duitse
shortcodes en serienummers niet gerelateerd zijn moest ik die biljetten over-
slaan!
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
Elmo wrote:Ik heb tot 2 keer toe een serienummer overgeschreven (beide Duitse
slaan!
Zou je niet ergens kunnen vragen of er al een opeenvolgend nummer is ingevoerd, die hebben dan in meer dan 99% van de gevallen dezelfde shortcode.
Elmo wrote:Ik heb tot 2 keer toe een serienummer overgeschreven (beide Duitse
slaan!
Zou je niet ergens kunnen vragen of er al een opeenvolgend nummer is ingevoerd, die hebben dan in meer dan 99% van de gevallen dezelfde shortcode.
Had ik eigenlijk moeten doen, maar toen was ik de nummers al kwijt.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
olskie bolskie wrote:Van de 100 biljetten zijn er bij toch al gauw 2 a 3 die niet correct zijn, maar dat licht dan ook aan m'n handschrift, of ik heb 10 ipv 11
Als je 10 cijfers op papier hebt staan, heb je een grote kans dat je een 0 aan het begin bent vergeten.
Dat ik wel eens gehad terwijl ik het biljet aan het intypen was met het biljet in mijn hand, toen merkte ik dat het tien cijfers waren, ik had pas na tien seconden controleren door dat ik een nul vergeten was, dat was omdat ik te geconcentreerd naar de andere cijfers aan het kijken was, dat gaat volgens mij gewoon automatisch, doordat er veel verschillende cijfers door elkaar staan denk je vaak meteen dat daar de fout zit. Maar dat is dus niet altijd zo, probeer daar eens aan te denken als er bij iemand zoiets gebeurd.
Fons wrote:
Als je er 10 hebt heb je vaak -ik heb dat vaak- een grote kans dat je een 0 aan het begin bent vergeten.
Dat ik wel eens gehad terwijl ik het biljet aan het intypen was, toen merkt ik dat het tien cijfers waren, ik had pas na tien seconden controleren door dat ik een nul vergeten was.
Dat wil wil wel eens de oplossing zijn, of dubbel 0 wil ook nog wel is werken.
Wat ook wel is gebeurd is dat het nummer bv 12343456789 is en dat ik er dan 123456789 of 1234456789 van maak.
Fons wrote:
Als je er 10 hebt heb je vaak -ik heb dat vaak- een grote kans dat je een 0 aan het begin bent vergeten.
Dat ik wel eens gehad terwijl ik het biljet aan het intypen was, toen merkt ik dat het tien cijfers waren, ik had pas na tien seconden controleren door dat ik een nul vergeten was.
Dat wil wil wel eens de oplossing zijn, of dubbel 0 wil ook nog wel is werken.
Wat ook wel is gebeurd is dat het nummer bv 12343456789 is en dat ik er dan 123456789 of 1234456789 van maak.
Soms dan maak je gewoon foutjes, dat is dan altijd erg jammer, maar ik heb meestal het biljet nog, en als ik weet dat ik het eerder ga uitgeven dan dat ik het ga invoeren, controleer ik het meer dan 5 keer nadat ik het heb opgeschreven of ik het wel goed het overgeschreven.