Invoeren biljet werkt niet

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

JWP
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Invoeren biljet werkt niet

Post by JWP »

Ik heb de nr's van een 10 € biljet genoteerd en wil 'm net invoeren, maar volgens EBT klopt het serienr niet. Het is een X 11 cijfers uiteraard en kan me haast niet voorstellen dat ik 't verkeerd over heb geschreven. Vals briefje? :roll:
Reality is an illusion
nodisch18
Euro-Master
Euro-Master

Re: Invoeren biljet werkt niet

Post by nodisch18 »

JWP wrote:Ik heb de nr's van een 10 € biljet genoteerd en wil 'm net invoeren, maar volgens EBT klopt het serienr niet. Het is een X 11 cijfers uiteraard en kan me haast niet voorstellen dat ik 't verkeerd over heb geschreven. Vals briefje? :roll:
Waarschijnlijk is het toch echt niet goed overgeschreven... Sorry maar helaas! :)
"The world is like a book, those
who don't travel only read the first page
"
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

Als je het echt meerdere keren cijfer voor cijfer hebt ingetypt is er toch iets misgegaan met het overschrijven vermoed ik, dat had ik ook een keer, ik had een biljet van mijn pa, maar ik had als laatste drie cijfers 533 opgeschreven, het nummer bleek niet goed te zijn, het bleek te eindigen op 544.
Ik dacht toen echt dat ik het gewoon goed had overgeschreven.
Ook had ik een keer een nul aan het begin te weinig opgeschreven.

Maar ik denk dat je toch pech hebt, ik had zelfs een keer de letter verkeerd, ik was toen bij het controleren zo goed naar die cijfers aan het kijken waardoor ik niet zag dat ik de letter verkeerd had ingetypt.
JWP
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by JWP »

Fons wrote:Maar ik denk dat je toch pech hebt
Straks was het net m'n 1e hit! haha :D :cry:
Reality is an illusion
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Heb je het tientje nog?
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
JWP
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by JWP »

Elmo wrote:Heb je het tientje nog?
Nope, helaas. Al uit gegeven. Anders had ik 'm al wel ingevoerd natuurlijk :wink:
Reality is an illusion
Ganymede
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Ganymede »

JWP, heb je echt goed gekeken of er geen cijfers fout kunnen zijn? Als ik snel schrijf lijken bijvoorbeeld 3 en 5 heel veel op elkaar. Als je twijfelgevallen hebt, probeer die dan eens om te wisselen en kijk of het getal dan klopt.
I don't háve a life.
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

En door dat je geconcentreerd ben op de cijfers kan zelfs de letter soms verkeerd zijn, heb je daar ook op gelet?
nodisch18
Euro-Master
Euro-Master

Post by nodisch18 »

Ganymede wrote:JWP, heb je echt goed gekeken of er geen cijfers fout kunnen zijn? Als ik snel schrijf lijken bijvoorbeeld 3 en 5 heel veel op elkaar. Als je twijfelgevallen hebt, probeer die dan eens om te wisselen en kijk of het getal dan klopt.
ik ben hier niet zo'n voorstander van. Je bent dan eigenlijk een beetje aan het frauderen omdat je niet zeker weet of dat het serienummer wel klopt...
"The world is like a book, those
who don't travel only read the first page
"
JWP
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by JWP »

Ganymede wrote:JWP, heb je echt goed gekeken of er geen cijfers fout kunnen zijn? Als ik snel schrijf lijken bijvoorbeeld 3 en 5 heel veel op elkaar. Als je twijfelgevallen hebt, probeer die dan eens om te wisselen en kijk of het getal dan klopt.
Nee, ik schrijf altijd duidelijk. Heb gewoon echt een verkeerd cijfer opgeschreven dan. En dan zijn er 100 miljard mogelijkheden zo'n beetje, want ik weet ook niet welk cijfer ik verkeerd heb opgeschreven. Dus laat maar hangen, volgende keer beter :evil:
Reality is an illusion
Grimmie
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by Grimmie »

Ik heb 2x bij een €10 meegemaakt dat EBT aangaf dat een serienummer uit 11 cijfers diende te bestaan en dat het nummer niet klopte.

Ik heb het biljet wel 10x overgetikt en ook het aantal cijfers geteld (het waren er echt 11).

Ik heb toen de moed opgegeven :oops: en heb het biljet overgeslagen.
En dat al twee keer :oops:

Het zal waarschijnlijk wel een typefout zijn, maar ik heb het nummer zo vaak ingetikt... :(

Typisch dat het bij mij ook biljetten van €10 waren. (valse ?!?!)

Grtz Grimmie
A lot of money is tainted.
'Taint yours and 'taint mine. ;)
JWP
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by JWP »

Grimmie wrote:Ik heb 2x bij een €10 meegemaakt dat EBT aangaf dat een serienummer uit 11 cijfers diende te bestaan en dat het nummer niet klopte.

Ik heb het biljet wel 10x overgetikt en ook het aantal cijfers geteld (het waren er echt 11).

Ik heb toen de moed opgegeven :oops: en heb het biljet overgeslagen.
En dat al twee keer :oops:

Het zal waarschijnlijk wel een typefout zijn, maar ik heb het nummer zo vaak ingetikt... :(

Typisch dat het bij mij ook biljetten van €10 waren. (valse ?!?!)

Grtz Grimmie
Ja, het waren bij mij ook 11 cijfers en gewoon een letter ervoor. Heb 'm wel 100 keer ingetikt :x en ik vergis me normaal nooit in 't overschrijven. Maar ja, het kan. Als het toch een valse was ben ik er nu van af!
Reality is an illusion
Ralf
Euro-Master
Euro-Master

Post by Ralf »

Ik was gisteren zo stom geweest om het verkeerd over te schrijven en toen wilde ik het invoeren en toen zag ik dat het maar 10 cijfers waren :(
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

Ralf wrote:Ik was gisteren zo stom geweest om het verkeerd over te schrijven en toen wilde ik het invoeren en toen zag ik dat het maar 10 cijfers waren :(
Als je het biljet niet meer hebt is dat heel erg jammer, maar wat heel goed zou kunnen is dat je één 0 te weinig hebt opgeschreven (een 0 die aan het begin staat van het nummer)
Blanchke
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Re: Invoeren biljet werkt niet

Post by Blanchke »

JWP wrote:Ik heb de nr's van een 10 € biljet genoteerd en wil 'm net invoeren, maar volgens EBT klopt het serienr niet. Het is een X 11 cijfers uiteraard en kan me haast niet voorstellen dat ik 't verkeerd over heb geschreven. Vals briefje? :roll:
Verkeerd overgeschreven, kan natuurlijk, heb ik ook al meegemaakt!
Maar deze avond had ik toch ook iets raars! Ik had een reeks van biljetten ingegegeven (nieuwe 5 euro-biljetten afgehaald bij ing-bank), en 1 nummer werd altijd maar rood gekleurd bij ingave. Ik kreeg de foutmelding dat dat serienummer verkeerd was, en toch verschilde dat maar 3 cijfers met de anderen (3 laatste cijfers). Ik heb zelfs eens een ander correct serienummer gecopieerd en dan de laatste 3 nummers gewijzigd, en toch nog die foutmelding! Enfin, ik heb van alles copy en paste gedaan en het doorgestuurd naar de webmaster. Dat ene biljet maakt mij niet uit, ik wil alleen weten wat er scheelt!
Last edited by Blanchke on Thu Mar 11, 2004 10:51 pm, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”