Roskaposti

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Bobtail
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Bobtail »

eph wrote:Joo, tuleehan sitä läpi tietysti aina jonkin verran, minulla spamassassin pudottaa spamista noin 90%.
Mulla SpamAssassin päästää puolet läpi. Ikävä kyllä, jotkut spammaajat ovat sen verran fiksuja, että osaavat välttää haavia esim. kirjoittamalla tietyt avainsanat väärin. Mutta eiköhän tilanne tästä parane, kun opetan pikkuhiljaa salamurhaajaani paremmaksi..
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Sain tänään sähköpostin jonka aiheena oli RE: your bill.. liitetiedosto sisälsi viruksen :(

Aika omituista :evil:
avij
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by avij »

Fundamental wrote:Sain tänään sähköpostin jonka aiheena oli RE: your bill.. liitetiedosto sisälsi viruksen :(
Joo, minä olen saanut noita myös, tosin ihan muihin osoitteisiin kuin EBT-osoitteeseeni. Viitannee varmaan bill-sanan toiseen käännökseen eli lasku.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
aquatoid
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by aquatoid »

rubia wrote:
eph wrote:Joo, tuleehan sitä läpi tietysti aina jonkin verran, minulla spamassassin pudottaa spamista noin 90%.
Mulla SpamAssassin päästää puolet läpi. Ikävä kyllä, jotkut spammaajat ovat sen verran fiksuja, että osaavat välttää haavia esim. kirjoittamalla tietyt avainsanat väärin. Mutta eiköhän tilanne tästä parane, kun opetan pikkuhiljaa salamurhaajaani paremmaksi..
Mulla on käytössä spamhilator se onnistuu karsiin yli 99% tarkkuudella spammit pois, kun lisäsin plug-in mikä karsii html muodossa olevat viestit, jos ne ei tule tunnetulta käyttäjältä.
Antti
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Antti »

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
"Obsessed mind has pre-approved EuroBilltracker"
tällaista mainospostia tipahti mun postilaatikkoon tänään 11:21
obsessed mind wrote:Dear EuroBillTracker,

Obsessed Mind is contacting you because we think independently run fan
websites like yours have unique insight into entertainment news. Insight
that could captivate tens of millions of readers if you only had the
marketing power to reach a mass audience. That's why Obsessed Mind was
founded. We'll be your marketing muscle, branding THOUSANDS of fan sites
of all sizes, from a wide range of subjects ranging from music, movies,
gaming, books, sports, collectibles, and hobbies into a single
information source that can license news to the media the same way
Reuters and AP do. Learn more... <http://www.obsessedmind.com>
todistanee aika paljon, että tämä tulee siihen osoitteeseen, joka mulla on EBT:ssä
eph
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by eph »

Antti wrote: todistanee aika paljon, että tämä tulee siihen osoitteeseen, joka mulla on EBT:ssä
eipä tuo nyt sitä kerro ettäkö osoitteesi olisi peräisin eurobilltrackerilta..
eph
avij
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by avij »

Antti wrote:todistanee aika paljon, että tämä tulee siihen osoitteeseen, joka mulla on EBT:ssä
Nyt olisi erityisen tärkeää tietää onko tuo spammi tullut siihen osoitteesesi jolla kirjaudut sisään EBT:hen, vai siihen sähköpostiosoitteeseen jonka olet laittanut näkyville julkiseen profiiliisi (jos nyt löysin oikean käyttäjätunnuksen EBT:n puolelta). Ne osoitteet kun ovat nähtävästi eri osoitteita. Lisäksi kysyn jo etukäteen, että onko sinulla käytössä jokin sähköpostin uudelleenohjausjärjestelmä julkisesta osoitteestasi EBT:n sisäänkirjautumisosoitteeseen?

Kuten olen jo aiemmin sanonut, EBT:n sähköpostiosoitteita luovutetaan ulkopuolisille vain kuolleen ruumiini ylitse. Mutta jos joku sähköpostiosoite on laitettu julkiseen profiiliin niin se on valitettavasti aika vapaata riistaa kaikenlaisille email-osoitteiden keräysroboteille (=jos kuka tahansa pystyy tuon tiedon näkemään, myös automaattisesti osoitteita keräävät ohjelmat voivat löytää saman osoitteen). EuroBillTracker-sana spammissa viittaa siihen että joku ohjelma on yhdistänyt sivuston nimen sivustolta löytyneisiin sähköpostiohjelmiin.
Antti
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Antti »

Kyse on siis nimenomaan siitä osoitteesta, jolla kirjaudun sisään EBT:hen, se tosiaan on eri osoite kuin tuo julkisessa profiilissa näkyvä roskapostilaatikko, jota luen silloin kuin muistan, enkä todellakaan ikinä pistäisi näiden kahden osoitteen välille mitään uudelleenohjaussysteemiä. Roskapostilaatikon ideahan on juuri se, että sen osoitetta voi levitellä missä haluaa ja varsinainen osoite saa olla rauhassa.

Ja näitä on nyt tullut myös toinen samanlainen sinä aikana, joka kului edellisestä viestistäni tähän hetkeen.
avij
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by avij »

Löysin vuodon pienen altavista-session avulla. Katsopas EBT:stä sivu "Tietoa tästä sivusta", sieltä voi löytyä jotain mielenkiintoista (vinkki: Babel) :?
Antti
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Antti »

Kappas, enpä olisi tuotakaan huomannut, Voisikohan asialle tehdä jotain. (tiedän: mikään ei voi poistaa osoitettani niiltä spämmereiltä, joilla se jo on, mutta sitä voi estää leviämästä eteenpäin ainakaan tätä kautta)
eph
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by eph »

Antti wrote:Kappas, enpä olisi tuotakaan huomannut, Voisikohan asialle tehdä jotain. (tiedän: mikään ei voi poistaa osoitettani niiltä spämmereiltä, joilla se jo on, mutta sitä voi estää leviämästä eteenpäin ainakaan tätä kautta)
Asenna spammifiltteri. Sillä siitä pääsee. Itsekin joskus muinoin taistelin kahden osoitteen kanssa, joista toinen oli roskapostiloota.. Sittemmin luin pari vuotta vanhoja asiasähköposteja roskapostilaatikostani kun aloin tyhjentämään ko. lootaa tässä viime vuodenvaihteessa.
eph
Aaron
Euro-Master
Euro-Master

Post by Aaron »

Antti wrote:Kappas, enpä olisi tuotakaan huomannut, Voisikohan asialle tehdä jotain. (tiedän: mikään ei voi poistaa osoitettani niiltä spämmereiltä, joilla se jo on, mutta sitä voi estää leviämästä eteenpäin ainakaan tätä kautta)
Hakurobotti oli siis bongannut myös sivuston nimen. :?

Roskaposteihin on oikeastaan olemassa yksi hyvä, lähestulkoon vedenpitävä estokeino. Määrää filtteriin avainsanan, jota ilman sähköposti ei tule läpi. Kun antaa sähköpostiosoitteen jollekulle, ilmoittaa myös sivun, mistä löytyy avainsana. Avainsanaa voi siis halutessaan muuttaa, mikäli epäilee spämmärien saaneen sen käsiinsä.

Eikö olekin hyvä idea? :wink:
Kedvenc állatam a hörcsög; ha rálépek, szörcsög.
avij
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by avij »

Sen saa pois samaa kautta kuin se on tuonne tullutkin: kirjaudu sisään Babeliin ja klikkaa sieltä User account, sitten Name-kenttään haluamasi teksti.
Loner

Post by Loner »

Jou,

En alunperinkään tarkoittanut että täältä tahallisesti myytäisiin tai luovutettaisiin käyttäjien tietoja/osoitteita, mutta eikö ole mahdollista että kun sähköposiosoitteella kirjaudutaan joku vakoojabotti imuroi osoitteita talteen?
Spamassassin oli ihan hyvä kunnes muuttui maksulliseksi, eli päivitystä ei enää saa ellei kaiva kukkaroaan. Spamihilator ajaa nyt saman asian jopa paremmin.
Kohta taas näkee tuleeko piikkiä roskikseen :)
avij
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by avij »

Loner wrote:mutta eikö ole mahdollista että kun sähköposiosoitteella kirjaudutaan joku vakoojabotti imuroi osoitteita talteen?
Periaatteessa joo, mutta jos tuollaista tapahtuu niin sinulla on paljon isompiakin tietoturvaongelmia kuin sähköpostiosoitteen päätyminen spammereille.
Loner wrote:Spamassassin oli ihan hyvä kunnes muuttui maksulliseksi, eli päivitystä ei enää saa ellei kaiva kukkaroaan. Spamihilator ajaa nyt saman asian jopa paremmin.
Ei se mitään maksa jos sitä käyttää unix-alustalla (kuten minä) :wink:
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”