Väärä lyhyt koodi

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

vanska wrote:Minusta tuolla mahdollisuudella kommenttikentän muokkaamiseen jälkikäteen ei saavuteta mitään hyötyä. Vaikka tulisikin osuma, niin tuskin kukaan muistaa tai viitsii syöttää mitään lisätietoja seteleistä siihen. Se osuma voi kuitenkin tulla jopa kuukausien tai ehkäpä vuosien päästä, jos jaksaa touhuta EBT:n parissa niin pitkään. Itse en ainakaan muista mistä kaupasta tai paikasta olen seteleitäni saanut ja milloin. Varsinkin jos liikkuu laajalla alueella.
Minä meinasin lähinnä mallia, jossa osuman saaja kirjaa osuman huomaamisen jälkeen tuoreeltaan siihen kommentit. Setelin ensimmäiselle syöttäjällehän tästä ei olisi apua, sillä eihän hän voi muistaa. Mutta tämä takaisi ainakin 2. kirjaajalta eteenpäin hyvän kommentoinnin.
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Bobtail
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Bobtail »

Divine wrote:Jos käyttäjiä päästettäisiin editoimaan seteleidensä tietoja, olisi ehkä parempi, että editointioikeus olisi voimassa vain pari tuntia setelin syöttämisestä. Ehkä jopa vain 30 minuuttia. Yleensähän virhenäppäilyt ja typot huomataan heti, kun on painettu send, submit tai OK -nappulaa, joten aikarajoitus editointimahdollisuudelle vähentäisi jälkeenpäin mahdollisesti tapahtuvaa osumien korjailua 'mielenkiintoisemmaksi' esim. syöttöpaikkaa muuttamalla.
Klazu wrote:Lisäksi kannatan vakaasti yllä esittämääni mahdollisuutta editoida osumasetelin kommenttia heti osuman jälkeen. Tällainen ilmoitus takaisi varmasti paljon osumia varustettuna kommenteilla (--> lisää kiinnostavuutta kaikille), sillä nykyisinhän nuo jää monelta kirjaamatta koska ei kaikkiin jaksa naputtaa ja osumasetelin tietää vasta lähettämisen jälkeen. :?
Molemmat ideat ovat mielestäni vallan mainioita! Jotenkin se submit-nappulan painaminen vasta käynnistää aivotoiminnan. Vaikka minulla onkin tapana pistää aina jotakin kommenttia, niin olisi kiva osuman kohdalla lisätä mahdollisimman tarkat, vähemmän kryptiset kommentit.
Tahiti
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by Tahiti »

Olen kämmännyt syöttämäni setelin suhteen ja nyt pitäisi sitten saada tietoihin muutosta. Ylläpitoon siis pitäisi ottaa yhteyttä, mutta mikä ...kele on sen meiliosote. Olen nähtävästi sokea, koska se ei osu silmääni saitilla. :oops:
Nittax
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Nittax »

Sä voit lähettää Fundamental:lle pm:ää,hän kyllä korjaa sen tuossa tuokiossa :lol: Muista laittaa kaikki setelin tiedot :wink:
EBT on kuin vanha mopo,kun sen vihdoin ja viimein saa käyntiin
-huomaatkin ettei siinä ole olenkaan jarruja..
soilian
Euro-Master
Euro-Master

Post by soilian »

Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
psych3
Euro-Master
Euro-Master

Post by psych3 »

Kyllä pm Fundiksella on huomattavasti käyttäjäystävällisempää ja tehokkaampaa ku mailit ;)
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Kiitoksia luottamuksesta 8O
Tahiti
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by Tahiti »

Kiitoksia vastauksista. Fundamental saapi postia miulta :)
Puuha
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Puuha »

Voihan tuohon virhe näpyttelyyn liittyen laittaa eston että jokaista 50, 100 tai 250 kpl seteleitä saisi tulla vaikka yksi tai kaksi virhettä jotka saa korjattua itse. lisäksihän voidaan myös lisätä raja että vuodessa voisi korjata 50:n setelin tiedot. Tällä metotilla ei ainakaan väärinkäyttäjät pääsisi rellestämään.:wink:

Toteuttaminen käsittääkseni ole php:llä mitenkään ongelmallinen? :?
http://alstuttu.org/foorumi/index.php?t ... auttaa.55/" onclick="window.open(this.href);return false;
Viperazzi
Euro-Master
Euro-Master

Post by Viperazzi »

Poimin nyt vaikkapa tämän threadin tälle aiheelle... Eli mikä on suurin lyhyen koodin toinen kirjain johon olette törmänneet? Siis esim. tässä D001A1-koodissa tuo lihavoitu osa. Onko niitä J-kirjaimia isompia? Suomalaisissa seteleissä varmaankin G-kirjain on isoin.
arathorn
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by arathorn »

Suurin lyhyen koodin toinen kirjain on minullakin J. Suomalaisissa seteleissä G.
"The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense." - Tom Clancy
My stats
Puuha
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Puuha »

on tässäkin tapauksessa pieni virhe päässyt syntymään. on ilmeisesti tarkoitettu joko K tai L pilkun sijaan. virhe?

edit: vai olenko vain vainoharhainen?
http://alstuttu.org/foorumi/index.php?t ... auttaa.55/" onclick="window.open(this.href);return false;
Henriika
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Henriika »

arathorn wrote:Suurin lyhyen koodin toinen kirjain on minullakin J. Suomalaisissa seteleissä G.
Sama juttu 8)
Yippo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Yippo »

Mulla oli tuossa pari päivää sitten yksi 20e seteli, josta kirjoitin koodit paperille. Pitkän koodin olin kuitenkin kirjannut väärin. Setelissä oli oransseja tahroja. Jos joku tunnistaa setelin kuvauksen niin kerro ihmeessä vaikka privana...
silverarrow
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by silverarrow »

Mä kämmäsin oikeen kunnolla ja tuli paikka, väärin tukkuun seteleitä, laitoin kyl pm:ää fundikselle, mikäli se meni kuten ajattelin, onkohan fundis tullu? :oops:
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”