Vier hier je hits en mijlpalen

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

groentje
Euro-Master
Euro-Master

Re: Vier hier je hits en mijlpalen

Post by groentje »

@GWR7007: Auw, dat was inderdaad een pijnlijke factuur. 'Gelukkig' heft geen van mijn 3 banken een extra kost aan voor afhalingen bij andere banken, enkel als het om een andere munteenheid gaat, dus voor mij is het 'slechts' €4 per afhaling. Voor een enkele keer is dat nog wel aanvaardbaar, maar dat wil je toch ook niet vaak voor hebben. Zijn er mensen die alternatieve oplossingen hebben? Extra cash bijvragen in de winkel als je iets aankoopt, bijvoorbeeld? Of wordt dat niet gedaan in Nederland?
Ploep
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by Ploep »

groentje wrote: Sun Jul 12, 2026 12:09 am ...Breda heeft niet erg veel dingen in de directe omgeving van het station (er zit een Spar vlak bij), maar voor het centrum moet je eerst door het park.
Aan de andere kant van het station zit een Albert Heijn heel dichtbij (Anna van Burenstraat 24). Deze heeft ook een cashrecycler. Maar voor andere winkels is het een stukje lopen.
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by ludofaki »

vermeer wrote: Tue Jul 07, 2026 12:26 pm Als ik met de trein door Nederland reis zonder een fiets bij me te hebben, kies is voor stations die een supermarkt vlakbij hebben, zodat ik niet ver hoef te lopen.

Uithuizen, Franeker, Harlingen, Sneek, Leeuwarden
Nunspeet, Deventer, Goor, Enschede, Amersfoort
Hilversum, Amsterdam, Lelystad, Almere, Kampen
Purmerend, Hoorn, Heiloo, Den Helder, Hoogkarspel
Heemstede, Voorhout, Leiden, Den Haag, Rotterdam
Dordrecht, Goes, Souburg, Breda, Oisterwijk, Eindhoven
Helmond, Deurne, Reuver, Cuijk, Roermond, Sittard
Nuth, Arnhem, Gaanderen, Winterswijk, Twello
Westervoort, Veenendaal, Barneveld, Lunteren

De keuze is groot, maar niet alles is ook op zondag open.
Vanaf Emmen is het prima lopen naar Jumbo Weerdingerstraat. Vanaf Stad met de trein dan weer minder logisch / nogal een omweg.
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by ludofaki »

GWR7007 wrote: Mon Jul 13, 2026 3:18 pm
groentje wrote: Sun Jul 12, 2026 12:09 am Ik snap je, GWR7007. In een kleiner land zijn afstanden al snel te groot.
Ergens snap ik het maar soms vind ik het ook een beetje aanstellerij.
En bovendien is op een of andere manier de afstand vanuit Amsterdam naar Emmen of Almelo een stuk groter dan omgekeerd :o
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by ludofaki »

Soms moet je ook maar een mijlpaal creëren, de 800e :note-100: en de 2600e :note-50: ingevoerd
https://nl.eurobilltracker.com/notes/?id=257399283
https://nl.eurobilltracker.com/notes/?id=257399421

Ik moest een bedrag openen boven m'n (week) limiet. . De vorige keer zag ik dat ik het limiet niet ver genoeg kon ophogen in de app. Toen heb ik zaterdag en maandag wat opgenomen en maandags gevraagd hoe dat kon. "Oh dat kunnen alleen wij, makkelijkste is even langs komen"
Omdat het wel grappig is hoe makkelijk dat hier gaat deel ik het even en hoe relaxt ze er mee omgaan.
"Goeiedag ik wil graag tweeëndertig-vijftig opnemen"
*Trekt moeilijk gezicht* Tweeëndertig-en-een-half duizend, even kijken of ik dat kan en mag doen.
"Nee drieduizend-tweehondertijftig"
Oh geen probleem, mag ik je pinpas?

Minuut later kreeg ik die terug en werd verwezen naar de pinautomaat. Ik had verwacht dat ik het van hem zou krijgen dus ik vroeg hem hoe het nu met m'n limiet zat voor deze week. "Oh die heb ik even op €20.000 gezet voor deze week"

Ik heb ook even de hele hypotheeksom op m'n lopende rekening gehad. Ik heb twee rekeningen die m'n hypotheek zijn, met een negatief saldo. Dat stond even op de lopende rekening en vanaf daar heeft de bank het overgeschreven naar de rekening van de verkoper.
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master

Post by GWR7007 »

ludofaki wrote: Wed Jul 22, 2026 5:00 pm En bovendien is op een of andere manier de afstand vanuit Amsterdam naar Emmen of Almelo een stuk groter dan omgekeerd :o
Misschien ligt het eraan dat Nederlands voor mij dan nog steeds een vreemde taal is (toch denk ik dat ik de taal vrij goed spreek ook al zeg ik het zelf) maar die opmerking snap ik nu niet :? . Iets met vermeende/gevoelde afstand van de Randstad naar de rest van NL??

Verder: collega-tracker JelmerS vroeg om ideeën en hij heeft van mij en anderen ook wat antwoorden gekregen. Wat hij ermee doet of niet doet en te bepalen, hoe ver hij wil gaan/hoe lang hij in de trein wil zitten is dan aan hem.
Of eventuele begeleiding misschien nog :lol:
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by ludofaki »

Het gaat inderdaad om de gevoelsmatige afstand. In het noorden en oosten ben je wel gewend dat je een stukje moet rijden.
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by luckbox »

groentje wrote: Mon Jul 13, 2026 10:40 pm @GWR7007: Auw, dat was inderdaad een pijnlijke factuur. 'Gelukkig' heft geen van mijn 3 banken een extra kost aan voor afhalingen bij andere banken, enkel als het om een andere munteenheid gaat, dus voor mij is het 'slechts' €4 per afhaling. Voor een enkele keer is dat nog wel aanvaardbaar, maar dat wil je toch ook niet vaak voor hebben. Zijn er mensen die alternatieve oplossingen hebben? Extra cash bijvragen in de winkel als je iets aankoopt, bijvoorbeeld? Of wordt dat niet gedaan in Nederland?
Cash bijvragen kan bij verschillende winkels wel denk ik, het hangt er wel vanaf hoeveel ze in de kassa hebben zitten. In sommige Albert Heijn en Jumbo winkels hebben ze een geldautomaat staan, dus het kan zijn dat die winkels je daar naar toe verwijzen. Maar met een buitenlandse bankkaart is daar geld opnemen niet aantrekkelijk, het kost inderdaad 4 euro per opname bij een Geldmaat.
JelmerS
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by JelmerS »

GWR7007 wrote: Fri Jul 24, 2026 5:28 pm
ludofaki wrote: Wed Jul 22, 2026 5:00 pm En bovendien is op een of andere manier de afstand vanuit Amsterdam naar Emmen of Almelo een stuk groter dan omgekeerd :o
Misschien ligt het eraan dat Nederlands voor mij dan nog steeds een vreemde taal is (toch denk ik dat ik de taal vrij goed spreek ook al zeg ik het zelf) maar die opmerking snap ik nu niet :? . Iets met vermeende/gevoelde afstand van de Randstad naar de rest van NL??

Ik heb schoonfamilie in Heemskerk. Als ze naar ons toe gaan, wat nauwelijks voorkomt, klagen ze dat het zo’n eind rijden is. Wij komen daar echter wel 3-4 keer per jaar. De laatste keer 1,5 - 2 uur stil gestaan op de ring Amsterdam…. Ik heb er niet zoveel zin meer in!

‘Ie komt hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land, dan zeg ik insgelijks u ook aj’t zien van dizze kaant, zingt Daniël Lohues in zijn liedje ‘Hier kom ik weg’.

Verder: collega-tracker JelmerS vroeg om ideeën en hij heeft van mij en anderen ook wat antwoorden gekregen. Wat hij ermee doet of niet doet en te bepalen, hoe ver hij wil gaan/hoe lang hij in de trein wil zitten is dan aan hem.
Of eventuele begeleiding misschien nog :lol:

Al mijn weekenden in augustus lopen ineens vol met van alles en nog wat en er moet af en toe ook nog tijd over zijn voor vrouw en kind (baby). Dus ik vrees dat dat reizen met mijn ‘zomerabonnement’ hem niet meer wordt. Maar ik ben iedereen wel dankbaar voor de tips!

PS. Het quoten op mijn telefoon ging volgens mij niet helemaal goed.
JelmerS
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by JelmerS »

Deze tekst hoorde nog als reactie op GWR7007 en Ludofaki maar is ergens anders terechtgekomen:

Ik heb schoonfamilie in Heemskerk. Als ze naar ons toe gaan, wat nauwelijks voorkomt, klagen ze dat het zo’n eind rijden is. ‘Allemaal domme boeren daaro’!

Wij komen daar echter wel 3-4 keer per jaar. De laatste keer 1,5 - 2 uur stil gestaan op de ring Amsterdam…. Ik noem het ‘Randstedelijke arrogantie’.

‘Ie komt hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land, dan zeg ik insgelijks ie ook aj’t zien van dizze kaant, zingt Daniël Lohues in zijn liedje ‘Hier kom ik weg’.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”