Höhlimmät KV kylän kingi -nimitykset
-
Puupenni - Wooden Penny
- Euro-Expert

- Posts: 545
- Joined: Mon Jul 31, 2006 9:44 am
- Location: Kajaani, Finland
Höhlimmät KV kylän kingi -nimitykset
Nimimerkki Yippo piti aikoinaan kirjaa Suomen kylän kingeistä eli eniten omasta kylästään (lue: postinumerosta) kirjanneista nimimerkeistä. Valitettavasti ko. keskusteluketjussa on ollut viime ajat aika hiljaista. Ajattelin tuoda keskusteluun toisen näkökulman kylän kingeyteen (oho mikä sana suomen kielellä virallisesti väännettynä).
KV-puolella voi Euroopasta ja euroalueeltakin löytyä aika omituisia EBT-erämaita ja näitä haluaisin tuoda esille, jotta niille nauraminen täällä Suomen keskustelussa voisi sopivasti vuodettuna antaa potkua paikallisille. Olisihan se aika noloa, jos jollain suomalaisella olisi eniten osumia esim. jonkun Euroopan maan tietyn maakunnan pääkaupungista.
Siksipä laitan keskustelun ruokkimiseksi esimerkin. Kaikkihan me tiedetään Sardinia. Tiedetään että se kuuluu Italiaan ja että siellä pohjoisessa on upeita keltaisia hiekkarantoja ja syvän turkoosin värisiä isoja aaltoja ja että sardiinit ei ole keksitty siellä. No ei ole.
Kovin hiljaista siellä on, kun setelin bongaamista tarkastellaan. Sardinian pääkaupungissa Algherossa on vasta kuusi osumaa ja niistä viisi allekirjoittaneen. Ei auta, vaikka Suomesta tehdään sinne jopa arvostettujen matkanvalmistajien valmismatkoja ja tamperelaiset pääsevät sinne lähes ilmaiseksi Ryanairilla, jos osaavat vaihtaa lentokonetta. Jos suomalaiset ebtarit eivät halua auringosta ja turkooseista idylleistä nauttia, eikä italialaiset äitinpojat (tai -tytöt, pakko sukupuolineutraaliusideaalivaatimuksen ylläpitämiseksi lisätä) osaa kotikylänsä ulkopuolelle, niin onhan se sekin.
http://en.eurobilltracker.com/profile/? ... ;city=1904" onclick="window.open(this.href);return false;
Valta-asemani on toistaiseksi vielä 83% (6/5). Menettäisin mielelläni etumatkani, jos sopii.
Onko muilla kokemuksia vastaavista kv-kylänkingeydeistä? Yksittäisosumat ovat tietysti mielenkiintoisia nekin, mutta erityisesti kiinnostaa kalastajakylää isommat paikat (paitsi jos kylä on jotenkin erityinen), joihin on tullut enemmän kuin yksi osuma.
Puup woo enpen
KV-puolella voi Euroopasta ja euroalueeltakin löytyä aika omituisia EBT-erämaita ja näitä haluaisin tuoda esille, jotta niille nauraminen täällä Suomen keskustelussa voisi sopivasti vuodettuna antaa potkua paikallisille. Olisihan se aika noloa, jos jollain suomalaisella olisi eniten osumia esim. jonkun Euroopan maan tietyn maakunnan pääkaupungista.
Siksipä laitan keskustelun ruokkimiseksi esimerkin. Kaikkihan me tiedetään Sardinia. Tiedetään että se kuuluu Italiaan ja että siellä pohjoisessa on upeita keltaisia hiekkarantoja ja syvän turkoosin värisiä isoja aaltoja ja että sardiinit ei ole keksitty siellä. No ei ole.
Kovin hiljaista siellä on, kun setelin bongaamista tarkastellaan. Sardinian pääkaupungissa Algherossa on vasta kuusi osumaa ja niistä viisi allekirjoittaneen. Ei auta, vaikka Suomesta tehdään sinne jopa arvostettujen matkanvalmistajien valmismatkoja ja tamperelaiset pääsevät sinne lähes ilmaiseksi Ryanairilla, jos osaavat vaihtaa lentokonetta. Jos suomalaiset ebtarit eivät halua auringosta ja turkooseista idylleistä nauttia, eikä italialaiset äitinpojat (tai -tytöt, pakko sukupuolineutraaliusideaalivaatimuksen ylläpitämiseksi lisätä) osaa kotikylänsä ulkopuolelle, niin onhan se sekin.
http://en.eurobilltracker.com/profile/? ... ;city=1904" onclick="window.open(this.href);return false;
Valta-asemani on toistaiseksi vielä 83% (6/5). Menettäisin mielelläni etumatkani, jos sopii.
Onko muilla kokemuksia vastaavista kv-kylänkingeydeistä? Yksittäisosumat ovat tietysti mielenkiintoisia nekin, mutta erityisesti kiinnostaa kalastajakylää isommat paikat (paitsi jos kylä on jotenkin erityinen), joihin on tullut enemmän kuin yksi osuma.
Puup woo enpen
Last edited by Puupenni - Wooden Penny on Wed Oct 28, 2009 12:43 am, edited 1 time in total.
Re: Höhlimmät KV kylän kingi -nimitykset
Onhan näitä jokunen. Seuraavat nyt ainakin:
Strausberg (3/8 = 38%)
Budapest (6/20 = 30%)
Praha (2/9 = 22%)
-
Puupenni - Wooden Penny
- Euro-Expert

- Posts: 545
- Joined: Mon Jul 31, 2006 9:44 am
- Location: Kajaani, Finland
Re: Höhlimmät KV kylän kingi -nimitykset
Kiitos Bird.
Toi Praha on kyllä jo aika iso juttu, se kun on paitsi maakunnan, myös koko maan pääkaupunki.
Pitänee laittaa matkakalenteriin vuodelle 2010 tai 2011. Siellä tuli joskus 80-luvulla ennen euroaikaa käytyä aika hiton usein. Silloin tuoppi olutta maksoi siellä kymmenesosan siitä, mitä Suomessa. Ja kun siellä oli ollut jonkin aikaa, alkoi kaljan hinta tuntua turistivedätykseltä, kun se maksoi jopa viidesosan Suomen hinnoista. Ehkä se kaljan hinta ei sittenkään ole enää niin tärkeä matkanvalintakriteeri. Harmillisempaa on, että sen aikaisia tuttuja sieltä tuskin enää löytää, mutta.
Olisin muuten silloin saanut eräiden Janin ja Jitkan avulla ostettua heidän omakotitalon yhteyteen rakennettavan yksiön Prahan laitamilta 10.000 markalla eli alle 2000 eurolla. Laitontahan se tietysti olisi ollut, kun siihen aikaan oli ulkomaalaisilla ostokielto. Sitten myöhemminhän saksalaiset ostivat lähes koko maan, kun laki muuttui.
P wo enpen
Toi Praha on kyllä jo aika iso juttu, se kun on paitsi maakunnan, myös koko maan pääkaupunki.
Pitänee laittaa matkakalenteriin vuodelle 2010 tai 2011. Siellä tuli joskus 80-luvulla ennen euroaikaa käytyä aika hiton usein. Silloin tuoppi olutta maksoi siellä kymmenesosan siitä, mitä Suomessa. Ja kun siellä oli ollut jonkin aikaa, alkoi kaljan hinta tuntua turistivedätykseltä, kun se maksoi jopa viidesosan Suomen hinnoista. Ehkä se kaljan hinta ei sittenkään ole enää niin tärkeä matkanvalintakriteeri. Harmillisempaa on, että sen aikaisia tuttuja sieltä tuskin enää löytää, mutta.
Olisin muuten silloin saanut eräiden Janin ja Jitkan avulla ostettua heidän omakotitalon yhteyteen rakennettavan yksiön Prahan laitamilta 10.000 markalla eli alle 2000 eurolla. Laitontahan se tietysti olisi ollut, kun siihen aikaan oli ulkomaalaisilla ostokielto. Sitten myöhemminhän saksalaiset ostivat lähes koko maan, kun laki muuttui.
P wo enpen
Re: Höhlimmät KV kylän kingi -nimitykset
Avainsana on tuoda Suomeen mahdollisimman paljon seteleitä mukanaan. Eipä silti, tarvitaan siinä ripaus onneakin, jota Birdillä tuntuu olevan. 
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Re: Höhlimmät KV kylän kingi -nimitykset
Nizzassa vietetyn viikon aikana rekisteröin 94 seteliä (eikä kaikki päätyneet suomeen).
Tuloksena kaksi osumaa, muilla osujilla sieltä on vain yksi osuma.
AKVS
- JiiPee72
- Euro-Master

- Posts: 1576
- Joined: Fri Oct 01, 2004 9:42 pm
- Location: Vihtavuori, Finland
- Contact:
Re: Höhlimmät KV kylän kingi -nimitykset
Maltan kansainvälinen lentokenttä sijaitsee tuolla, lentokentältä kotimatkalle lähtiessä matkaan tarttui 8 seteliä, joista 2 siis löytynyt.
- Dakkus
- Euro-Master

- Posts: 4734
- Joined: Tue Jun 24, 2003 3:59 pm
- Location: No Helsinkiem, Somijas / Iš Helsinkio, Suomijos
- Contact:
Re: Höhlimmät KV kylän kingi -nimitykset
Mites tämä, 100% Wustrow'n osumista on mun nimissä 
http://ru.eurobilltracker.com/profile/? ... ity=132936" onclick="window.open(this.href);return false;
Mut, mullapa onkin Saksan lippu edessä. Bnääh. Oon mä silti satojen kilsojen päästä vaeltanut tuon osuman tekemään
Tekisi mieli hypätä metromaiseen paikallisjunaan ja käväistä Strausbergissa nappaamassa kylän kingiys. Läppäri ja mokkula mukaan vaan, niin ei kukaan siniristihyypiö pääse kukkoilemaan. Ainakin jos niiden Volksbankissa (jollaisessa mun tilini on) on talletusautomaatti, niinkuin niissä usein on. Pelkkiä vitosia haluttaessa sylkevä automaatti sieltä löytyy joka tapauksessa satavarmasti. Sitten jää vaan ongelmaksi, että miten tuon rahamäärän saa Suomeen, että siitä tulee osumia..
No, ehkä Alexanderplatzin Spaßkassessa (eikös Klazulla tuossa pankissa tili ole?) voisi käydä vitoset vaihtamassa muuhun muotoon.
http://ru.eurobilltracker.com/profile/? ... ity=132936" onclick="window.open(this.href);return false;
Mut, mullapa onkin Saksan lippu edessä. Bnääh. Oon mä silti satojen kilsojen päästä vaeltanut tuon osuman tekemään
Tekisi mieli hypätä metromaiseen paikallisjunaan ja käväistä Strausbergissa nappaamassa kylän kingiys. Läppäri ja mokkula mukaan vaan, niin ei kukaan siniristihyypiö pääse kukkoilemaan. Ainakin jos niiden Volksbankissa (jollaisessa mun tilini on) on talletusautomaatti, niinkuin niissä usein on. Pelkkiä vitosia haluttaessa sylkevä automaatti sieltä löytyy joka tapauksessa satavarmasti. Sitten jää vaan ongelmaksi, että miten tuon rahamäärän saa Suomeen, että siitä tulee osumia..
No, ehkä Alexanderplatzin Spaßkassessa (eikös Klazulla tuossa pankissa tili ole?) voisi käydä vitoset vaihtamassa muuhun muotoon.
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
Re: Höhlimmät KV kylän kingi -nimitykset
Mä voin muuten ilmoittautua listalle Dossenheimin kenkäkauppaosumalla. On vielä kv ja kaikkee 
- Nomen Nescio
- Euro-Expert

- Posts: 683
- Joined: Sat Aug 27, 2005 9:20 pm
Re: Höhlimmät KV kylän kingi -nimitykset
Laatzen 3/8 ovat nimissäni
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?c ... ity=163013" onclick="window.open(this.href);return false;
Monaco 2/7
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?c ... city=59614" onclick="window.open(this.href);return false;
Bastia 1/2
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?c ... ;city=7705" onclick="window.open(this.href);return false;
Menton 100%
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?city=60787" onclick="window.open(this.href);return false;
Antibes 1/2
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?city=3762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mersch 1/2
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?city=60912" onclick="window.open(this.href);return false;
Capri 100%
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?city=16067" onclick="window.open(this.href);return false;
Riccione 100%
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?city=79985" onclick="window.open(this.href);return false;
Schaan 1/2
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?city=88311" onclick="window.open(this.href);return false;
Playa de Fañabé 1/2
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?city=154018" onclick="window.open(this.href);return false;
Östhammar 100%
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?city=132287" onclick="window.open(this.href);return false;
ja sitten on Islanti, 100% konkurssipesän osumista minun nimessä
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?c ... ity=163013" onclick="window.open(this.href);return false;
Monaco 2/7
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?c ... city=59614" onclick="window.open(this.href);return false;
Bastia 1/2
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?c ... ;city=7705" onclick="window.open(this.href);return false;
Menton 100%
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?city=60787" onclick="window.open(this.href);return false;
Antibes 1/2
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?city=3762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mersch 1/2
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?city=60912" onclick="window.open(this.href);return false;
Capri 100%
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?city=16067" onclick="window.open(this.href);return false;
Riccione 100%
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?city=79985" onclick="window.open(this.href);return false;
Schaan 1/2
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?city=88311" onclick="window.open(this.href);return false;
Playa de Fañabé 1/2
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?city=154018" onclick="window.open(this.href);return false;
Östhammar 100%
http://fi.eurobilltracker.eu/profile/?city=132287" onclick="window.open(this.href);return false;
ja sitten on Islanti, 100% konkurssipesän osumista minun nimessä