SS Hyöky

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

yoto
Euro-Regular
Euro-Regular

SS Hyöky

Post by yoto »

Kävin eilen Haminen museolaivalla nimeltään SS Hyöky, joka tällä hetkellä on laiturissa Helsingin kauppatorilla. Hieno paikka, mukava oli istua.

..Heillä oli baaritiskillä HS artikkeli (jota en nyt itse verkosta enää löytänyt) koskien euroseteleitä, joita SS Hyökyn mhenkilökunta/miehistö olivat leimanneet omalla SS Hyöky-leimallaan. Näitä setelielitä oli kuulemma satoja, joita pistivät sieltä kiertoon.

Onko kukaan löytänyt näitä seteleitä?
emppu
Euro-Master
Euro-Master

Re: SS Hyöky

Post by emppu »

yoto wrote:Kävin eilen Haminen museolaivalla nimeltään SS Hyöky, joka tällä hetkellä on laiturissa Helsingin kauppatorilla. Hieno paikka, mukava oli istua.

..Heillä oli baaritiskillä HS artikkeli (jota en nyt itse verkosta enää löytänyt) koskien euroseteleitä, joita SS Hyökyn mhenkilökunta/miehistö olivat leimanneet omalla SS Hyöky-leimallaan. Näitä setelielitä oli kuulemma satoja, joita pistivät sieltä kiertoon.

Onko kukaan löytänyt näitä seteleitä?
Pari noita on tullut vastaan. Suorakaiteen muotoinen leima jossa tuo veneen nimi. En ole säilönyt vaan jatkavat kiertoa.
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

Eipä ole tullut vastaan mutta 4 vuotta sitten siellä on tullut käytyä ja seurauksia on tullut jälkikäteen. amelie.m osannee kertoa oliko setelissä leimaa, itse en muista?
Cinnamon
Euro-Master
Euro-Master

Post by Cinnamon »

yoto wrote:Kävin eilen Haminen museolaivalla nimeltään SS Hyöky, joka tällä hetkellä on laiturissa Helsingin kauppatorilla. Hieno paikka, mukava oli istua.
Oliko Patu itse paikalla?
On tullut siinäkin paatissa monta hauskaa ja huuruista nuoruuden hetkeä vietettyä viime vuosituhannella :mrgreen:
yoto
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by yoto »

Cinnamon wrote:
Oliko Patu itse paikalla?
On tullut siinäkin paatissa monta hauskaa ja huuruista nuoruuden hetkeä vietettyä viime vuosituhannella :mrgreen:

oli oli! pyöri lähinnä konehuoneessa! Tosin kävi "ripittämässä" baarityttöä, kun se sanoi mulle ettei pankkikortti käy..että "ota kaikki rahat pois vaan" ..
asennetta..
Jessper
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Jessper »

Itse olen löytänyt yhden Hyökyllä kirjatun setelin, mutta toisin kuin empulla leima oli punainen ja pyöreä. Niin siistiä jälkeä, että se näytti ennemminkin painetulta kuin leimatulta.
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Luumi »

Tämmönen on tullu vastaan. Ja empun kirjaamana toki :)
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 195th (Oct 2025)
yoto
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by yoto »

Jessper wrote:Itse olen löytänyt yhden Hyökyllä kirjatun setelin, mutta toisin kuin empulla leima oli punainen ja pyöreä. Niin siistiä jälkeä, että se näytti ennemminkin painetulta kuin leimatulta.
niin siinä artikelissakin oli - punainen pyöreä leima..
Jessper
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Jessper »

Liekö noita leimattu useampaan otteeseen, jos emppu oli löytänyt suorakaiteen muotoisen? Hyökyhän on ollut kapakkina reilusti yli euroajan, kai siihen mahtuu useampia tempauksia. Jos joku ebtari käy Hyökyllä kesällä, haastatelkaahan "Patua" asian tiimolilta. Eikä olisi pahitteeksi kannustaa uuteen tempaukseen, vaikkapa yhteistyössä EBT:n kanssa? Julkisuus ei tekisi harrastukselle pahaa.. ja Patu varmasti ottaisi ebt+hyöky -paitoja myyntiin, kauppamiehiä kun on.

http://www.hyoky.net/historia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
emppu
Euro-Master
Euro-Master

Post by emppu »

Jessper wrote:Liekö noita leimattu useampaan otteeseen, jos emppu oli löytänyt suorakaiteen muotoisen? Hyökyhän on ollut kapakkina reilusti yli euroajan, kai siihen mahtuu useampia tempauksia. Jos joku ebtari käy Hyökyllä kesällä, haastatelkaahan "Patua" asian tiimolilta. Eikä olisi pahitteeksi kannustaa uuteen tempaukseen, vaikkapa yhteistyössä EBT:n kanssa? Julkisuus ei tekisi harrastukselle pahaa.. ja Patu varmasti ottaisi ebt+hyöky -paitoja myyntiin, kauppamiehiä kun on.

http://www.hyoky.net/historia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mulla toi muisti kyllä pätkii jo jonkin verran. En kyllä tiukasti pidä kiinni tuosta suorkaideleimasta. Voi se olla pöyreäkin. Se kuitenkin, että se leima oli erittäin siisti on jäänyt mieleen. Joku juttu oli vielä tähän leimaan kytkettynä. Taisi olla jossain yhteydessä, et joku keräilijä oli kiinnostunut ja jonkun ko setelin taltioinut. Pari noita on kyllä käsissäni käynyt.Kyllähän noita täällä kaakonkulmalla pyörii jos ja kun se paatti tossa Haminan satamassa seisoo.
yoto
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by yoto »

Istun juuri tällä hetkellä S/S Hyökyn kannella ja kas, käsissäni 2 femman seteliä, joissa tuo pyöreä, punainen leima on. ottakaa koppi!
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Luumi »

Harmi, etten tajunnut tuohon seteliin pistää kommentiksi, minkä muotoinen leima oli kyseessä. Muistelisin kuitenkin sen olleen punainen ja suorakulmainen. Mutta heittäähän tää miun muisti monessa muussaki asiassa.... :roll:
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 195th (Oct 2025)
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Niin ne vaan nämäkin setelit ovat löytäneet ebtaajien käsiin, tietenkin. 8)
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Jessper
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Jessper »

Kymarin arkistosta löytyi tällainen kuva leimasta. Mutta kuten sanottu, voihan niitä olla muitakin.
yoto
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by yoto »

kun en löytänyt linkkiä, otin kuvan
kun en löytänyt linkkiä, otin kuvan
010.jpg (806.84 KiB) Viewed 1295 times
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”