SS Hyöky
- yoto
- Euro-Regular

- Posts: 237
- Joined: Wed Aug 17, 2005 3:58 pm
- Location: Helsinki "metropolitan" area
SS Hyöky
Kävin eilen Haminen museolaivalla nimeltään SS Hyöky, joka tällä hetkellä on laiturissa Helsingin kauppatorilla. Hieno paikka, mukava oli istua.
..Heillä oli baaritiskillä HS artikkeli (jota en nyt itse verkosta enää löytänyt) koskien euroseteleitä, joita SS Hyökyn mhenkilökunta/miehistö olivat leimanneet omalla SS Hyöky-leimallaan. Näitä setelielitä oli kuulemma satoja, joita pistivät sieltä kiertoon.
Onko kukaan löytänyt näitä seteleitä?
..Heillä oli baaritiskillä HS artikkeli (jota en nyt itse verkosta enää löytänyt) koskien euroseteleitä, joita SS Hyökyn mhenkilökunta/miehistö olivat leimanneet omalla SS Hyöky-leimallaan. Näitä setelielitä oli kuulemma satoja, joita pistivät sieltä kiertoon.
Onko kukaan löytänyt näitä seteleitä?
Re: SS Hyöky
Pari noita on tullut vastaan. Suorakaiteen muotoinen leima jossa tuo veneen nimi. En ole säilönyt vaan jatkavat kiertoa.yoto wrote:Kävin eilen Haminen museolaivalla nimeltään SS Hyöky, joka tällä hetkellä on laiturissa Helsingin kauppatorilla. Hieno paikka, mukava oli istua.
..Heillä oli baaritiskillä HS artikkeli (jota en nyt itse verkosta enää löytänyt) koskien euroseteleitä, joita SS Hyökyn mhenkilökunta/miehistö olivat leimanneet omalla SS Hyöky-leimallaan. Näitä setelielitä oli kuulemma satoja, joita pistivät sieltä kiertoon.
Onko kukaan löytänyt näitä seteleitä?
Re: SS Hyöky
Eipä ole tullut vastaan mutta 4 vuotta sitten siellä on tullut käytyä ja seurauksia on tullut jälkikäteen. amelie.m osannee kertoa oliko setelissä leimaa, itse en muista?
Re: SS Hyöky
Oliko Patu itse paikalla?yoto wrote:Kävin eilen Haminen museolaivalla nimeltään SS Hyöky, joka tällä hetkellä on laiturissa Helsingin kauppatorilla. Hieno paikka, mukava oli istua.
On tullut siinäkin paatissa monta hauskaa ja huuruista nuoruuden hetkeä vietettyä viime vuosituhannella
- yoto
- Euro-Regular

- Posts: 237
- Joined: Wed Aug 17, 2005 3:58 pm
- Location: Helsinki "metropolitan" area
Re: SS Hyöky
Cinnamon wrote:Oliko Patu itse paikalla?yoto wrote:Kävin eilen Haminen museolaivalla nimeltään SS Hyöky, joka tällä hetkellä on laiturissa Helsingin kauppatorilla. Hieno paikka, mukava oli istua.
On tullut siinäkin paatissa monta hauskaa ja huuruista nuoruuden hetkeä vietettyä viime vuosituhannella
oli oli! pyöri lähinnä konehuoneessa! Tosin kävi "ripittämässä" baarityttöä, kun se sanoi mulle ettei pankkikortti käy..että "ota kaikki rahat pois vaan" ..
asennetta..
-
Jessper
- Euro-Expert in Training

- Posts: 382
- Joined: Sat Jan 20, 2007 4:11 pm
- Location: Kotka, Finland
Re: SS Hyöky
Itse olen löytänyt yhden Hyökyllä kirjatun setelin, mutta toisin kuin empulla leima oli punainen ja pyöreä. Niin siistiä jälkeä, että se näytti ennemminkin painetulta kuin leimatulta.
- Luumi
- Forum Moderator

- Posts: 1454
- Joined: Thu Dec 12, 2002 1:23 pm
- Location: Joensuu, Finland
- Contact:
Re: SS Hyöky
Tämmönen on tullu vastaan. Ja empun kirjaamana toki 
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 195th (Oct 2025)
Support team member
Finnish 16th / International 195th (Oct 2025)
- yoto
- Euro-Regular

- Posts: 237
- Joined: Wed Aug 17, 2005 3:58 pm
- Location: Helsinki "metropolitan" area
Re: SS Hyöky
niin siinä artikelissakin oli - punainen pyöreä leima..Jessper wrote:Itse olen löytänyt yhden Hyökyllä kirjatun setelin, mutta toisin kuin empulla leima oli punainen ja pyöreä. Niin siistiä jälkeä, että se näytti ennemminkin painetulta kuin leimatulta.
-
Jessper
- Euro-Expert in Training

- Posts: 382
- Joined: Sat Jan 20, 2007 4:11 pm
- Location: Kotka, Finland
Re: SS Hyöky
Liekö noita leimattu useampaan otteeseen, jos emppu oli löytänyt suorakaiteen muotoisen? Hyökyhän on ollut kapakkina reilusti yli euroajan, kai siihen mahtuu useampia tempauksia. Jos joku ebtari käy Hyökyllä kesällä, haastatelkaahan "Patua" asian tiimolilta. Eikä olisi pahitteeksi kannustaa uuteen tempaukseen, vaikkapa yhteistyössä EBT:n kanssa? Julkisuus ei tekisi harrastukselle pahaa.. ja Patu varmasti ottaisi ebt+hyöky -paitoja myyntiin, kauppamiehiä kun on.
http://www.hyoky.net/historia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hyoky.net/historia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: SS Hyöky
Mulla toi muisti kyllä pätkii jo jonkin verran. En kyllä tiukasti pidä kiinni tuosta suorkaideleimasta. Voi se olla pöyreäkin. Se kuitenkin, että se leima oli erittäin siisti on jäänyt mieleen. Joku juttu oli vielä tähän leimaan kytkettynä. Taisi olla jossain yhteydessä, et joku keräilijä oli kiinnostunut ja jonkun ko setelin taltioinut. Pari noita on kyllä käsissäni käynyt.Kyllähän noita täällä kaakonkulmalla pyörii jos ja kun se paatti tossa Haminan satamassa seisoo.Jessper wrote:Liekö noita leimattu useampaan otteeseen, jos emppu oli löytänyt suorakaiteen muotoisen? Hyökyhän on ollut kapakkina reilusti yli euroajan, kai siihen mahtuu useampia tempauksia. Jos joku ebtari käy Hyökyllä kesällä, haastatelkaahan "Patua" asian tiimolilta. Eikä olisi pahitteeksi kannustaa uuteen tempaukseen, vaikkapa yhteistyössä EBT:n kanssa? Julkisuus ei tekisi harrastukselle pahaa.. ja Patu varmasti ottaisi ebt+hyöky -paitoja myyntiin, kauppamiehiä kun on.
http://www.hyoky.net/historia.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- yoto
- Euro-Regular

- Posts: 237
- Joined: Wed Aug 17, 2005 3:58 pm
- Location: Helsinki "metropolitan" area
Re: SS Hyöky
Istun juuri tällä hetkellä S/S Hyökyn kannella ja kas, käsissäni 2 femman seteliä, joissa tuo pyöreä, punainen leima on. ottakaa koppi!
- Luumi
- Forum Moderator

- Posts: 1454
- Joined: Thu Dec 12, 2002 1:23 pm
- Location: Joensuu, Finland
- Contact:
Re: SS Hyöky
Harmi, etten tajunnut tuohon seteliin pistää kommentiksi, minkä muotoinen leima oli kyseessä. Muistelisin kuitenkin sen olleen punainen ja suorakulmainen. Mutta heittäähän tää miun muisti monessa muussaki asiassa.... 
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 195th (Oct 2025)
Support team member
Finnish 16th / International 195th (Oct 2025)
Re: SS Hyöky
Niin ne vaan nämäkin setelit ovat löytäneet ebtaajien käsiin, tietenkin. 
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
-
Jessper
- Euro-Expert in Training

- Posts: 382
- Joined: Sat Jan 20, 2007 4:11 pm
- Location: Kotka, Finland
Re: SS Hyöky
Kymarin arkistosta löytyi tällainen kuva leimasta. Mutta kuten sanottu, voihan niitä olla muitakin.
