Ainakin Nordean Hakaniemen konttorissa (pääsalin alkupäässä vasemmalla) on joku itsepalvelupiste kolikoiden tallettamiselle, ja tätä ajattelin käyttää jatkossa. Homma toimii siis siten että rahat laitetaan niille tarkoitettuun turvapussiin (johon mahtuu max 9,3kg kolikoita) ja mukaan laitetaan täytetty tilityslomake, rahat tulevat tilille viikon kuluttua siitä kun pussi pudotetaan alas säilön luukusta. Ajattelisin että parissa kuukaudessa olen saanut kerättyä sen verran kolikoita että voisin käydä viemässä ensimmäisen pussin.
Riesaa kolikoista
- avij
- Forum Moderator

- Posts: 6176
- Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
- Location: Helsinki Finland
- Contact:
Riesaa kolikoista
En tiedä teistä muista, mutta minulle ainakin kertyy kolikoita lompakkoon älyttömiä määriä, keskimäärin kai 2,5 euroa per ostos. Jollakin tavalla niistä pitäisi päästä eroon, mutta ei niillä viitsi maksaa kaupan ostoksia, silloinhan ei saa laitettua seteleitä kiertoon eikä kaupasta saa vaihtorahana seteleitä
Joskus niitäkin voi kuitenkin käyttää, esim. jos loppusumma on 10,70€ niin antaa kassalle 20,70€ jolloin saa 10€ setelin takaisin.
Ainakin Nordean Hakaniemen konttorissa (pääsalin alkupäässä vasemmalla) on joku itsepalvelupiste kolikoiden tallettamiselle, ja tätä ajattelin käyttää jatkossa. Homma toimii siis siten että rahat laitetaan niille tarkoitettuun turvapussiin (johon mahtuu max 9,3kg kolikoita) ja mukaan laitetaan täytetty tilityslomake, rahat tulevat tilille viikon kuluttua siitä kun pussi pudotetaan alas säilön luukusta. Ajattelisin että parissa kuukaudessa olen saanut kerättyä sen verran kolikoita että voisin käydä viemässä ensimmäisen pussin.
Ainakin Nordean Hakaniemen konttorissa (pääsalin alkupäässä vasemmalla) on joku itsepalvelupiste kolikoiden tallettamiselle, ja tätä ajattelin käyttää jatkossa. Homma toimii siis siten että rahat laitetaan niille tarkoitettuun turvapussiin (johon mahtuu max 9,3kg kolikoita) ja mukaan laitetaan täytetty tilityslomake, rahat tulevat tilille viikon kuluttua siitä kun pussi pudotetaan alas säilön luukusta. Ajattelisin että parissa kuukaudessa olen saanut kerättyä sen verran kolikoita että voisin käydä viemässä ensimmäisen pussin.
Itse valokoin kiiltävimmät talteen ja käytän ne aina ulkomailla ollessani muissa euromaissa. Haittanahan on tietysti se että silloinkaan ei tule seteleitä kerättyä.
Mahtaakohan muissa euromaissa saada vaihdettua kolikoita seteleiksi ilman erillistä palvelumaksua? Silloin saisin levitettyä muualle Suomen eurokolikoita ja saisin itse seteleitä.
Mahtaakohan muissa euromaissa saada vaihdettua kolikoita seteleiksi ilman erillistä palvelumaksua? Silloin saisin levitettyä muualle Suomen eurokolikoita ja saisin itse seteleitä.
- Fundamental
- Euro-Master

- Posts: 2172
- Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
- Location: Tampere, Finland
- Contact:
-
JuhaniK
- Fundamental
- Euro-Master

- Posts: 2172
- Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
- Location: Tampere, Finland
- Contact:
-
JuhaniK
Tarkoitin takautuvasti, sitten vanhana ja vaivasena, tai jos juopoksi rupeaisi.Fundamental wrote:Trakoitushan olikin päästä niistä eroonJuhaniK wrote:Ja sieltähän ne sitten takautuvasti tulee takasinFundamental wrote:Opetelkaa käyttämään raha-automaattiyhdistyksen palveluita hyväksenne kauppareissujen yhteydessä.. menee kansanterveydelleSit jos voittaa niin pitää käydä vaihtaan seteliksi
Itse keräsin kolikot purkkiin, enkä niitä huomioinut missään, niin sain sitten uuden 19" näytön ostettua niillä, talouden siitä paljoakaan notkahtamatta. Nyt on taas se vaihe, ettei paljon purkkiin ole jäänyt.
- Basisti
- Euro-Regular in Training

- Posts: 52
- Joined: Thu Apr 24, 2003 2:01 pm
- Location: Helsinki
- Contact:
Kiitos, meinasin ite kirjottaa tuon jo eilen.Divine wrote:Mulle voi kyllä lähettää kaikki ylimääräiset kolikot, jos niistä on riesaa. Postikulut voitte maksaa niistä samoista kolikoista.:twisted::twisted:
(Pakkohan tämänkin oli jonkun kirjoittaa..)
Mulla kolikot menee purkkiin. Sieltä niitä on hyvä sunnuntaiaamusin kaivella ja tilata krapulapizzaa.
Itse hoidan kolikkohomman niin, että tyrkytän kiiltävimmät ja erikoisemmat vuodet ulkomaille keräilijöille. Huonokuntoisemmat pistän pänikkään, jonka täytyttyä kiikutan koko roskan pankkiin tai kolikonlaskuautomaattiin.
Kolikoiden säästäminen on hyvä konsti jos tarvii jotain kalliimpaa ostella. Kuten joku sanoi, kolikoiden puuttumista ei budjetissa huomaa ennen kuin käy vaihtamassa ne 'rahaksi' ja ostaa jotain kallista. Itse ostin taannoin autoon uudet gummit (180€) säästämilläni kolikoila (tietenkin vaihdettuna ensin seteleiksi). Koska joku kysyy kuitenkin, ne oli Nokian NRT:t, Konalan Vianorista.
Vinkki Helsingissä asuville, ainakin Kannelmäen Maxissa on kolikonlaskukone, joka antaa kolikoista kuitin. Kuitti on sitten käypä maksuväline kassalla, ja vaihtorahat saa kuten normaalista käteismaksusta.
Kaksi miinusta se "roksotin" kyllä saa:
1. KONE OTTAA AUTOMAATTISESTI 10% (muistaakseni) PALKKION kolikoiden yhteenlasketusta summasta.
2. Kassaneidin mukaan ainakaan Maxin kone ei ole kovin luotettava (=kolikot laskettava ensin kotona). Valituskäytännöstä ei tietoa.
Jos joku tietää paikkoja missä on vastaavia kolikonlaskuautomaatteja Suomessa, niin infotkaa.
Kolikoiden säästäminen on hyvä konsti jos tarvii jotain kalliimpaa ostella. Kuten joku sanoi, kolikoiden puuttumista ei budjetissa huomaa ennen kuin käy vaihtamassa ne 'rahaksi' ja ostaa jotain kallista. Itse ostin taannoin autoon uudet gummit (180€) säästämilläni kolikoila (tietenkin vaihdettuna ensin seteleiksi). Koska joku kysyy kuitenkin, ne oli Nokian NRT:t, Konalan Vianorista.
Vinkki Helsingissä asuville, ainakin Kannelmäen Maxissa on kolikonlaskukone, joka antaa kolikoista kuitin. Kuitti on sitten käypä maksuväline kassalla, ja vaihtorahat saa kuten normaalista käteismaksusta.
Kaksi miinusta se "roksotin" kyllä saa:
1. KONE OTTAA AUTOMAATTISESTI 10% (muistaakseni) PALKKION kolikoiden yhteenlasketusta summasta.
2. Kassaneidin mukaan ainakaan Maxin kone ei ole kovin luotettava (=kolikot laskettava ensin kotona). Valituskäytännöstä ei tietoa.
Jos joku tietää paikkoja missä on vastaavia kolikonlaskuautomaatteja Suomessa, niin infotkaa.
www: Rahat, postimerkit, wanhat esineet, paikkakuntahistoria, yms...
www: Coins, stamps, old stuff, local history, etc...
www: Coins, stamps, old stuff, local history, etc...
- Fundamental
- Euro-Master

- Posts: 2172
- Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
- Location: Tampere, Finland
- Contact:
Tämä todistaa, että kolikoiden säästäminen on ihan hyvä idea. Kun hätä on suurin, on kolikkopurkkikin lähellä.Fundamental wrote:Kyllä mullakin purkin pohjalle kolikoita kertyy.. ei kaikkia kerkiä ray:n koneisiin tunkeaJust tulin kuukauden ulkomaanmatkalta ja olin kohtuullisen persauki, koska pudjetti vähän ylittyi.. mukavasti piristi tuo 150€ mitä oli purkkiin kertynyt
Itse olen yhdistänyt kolikoiden säästämiseen vielä 5 euron setelitkin, ja rahaa karttuu hyvää tahtia. Seteleille on jo käyttötarkoituskin... ostan niillä upouuden pöytätietokoneen kotiin, kunhan saan vielä jokusen kympin läjään lisää.
www: Rahat, postimerkit, wanhat esineet, paikkakuntahistoria, yms...
www: Coins, stamps, old stuff, local history, etc...
www: Coins, stamps, old stuff, local history, etc...
Re: Riesaa kolikoista
Minä taas käytän kolikoita lähes aina maksaessa. Jos ostokset on esim. 7.40 annan 22.40, 22.50 tai 23 riippuen siitä millaisia kolikoita löytyy.avij wrote:Joskus niitäkin voi kuitenkin käyttää, esim. jos loppusumma on 10,70€ niin antaa kassalle 20,70€ jolloin saa 10€ setelin takaisin.
Ei ollenkaan vaikeaa, kassat vaan joskus ihmettelee
Some 4000+ notes ago:
2741 notes, 9 + 1 + 2 hits.
Definition of my hits.
Vinkki kaikille Kööpenhaminan lentokentällä käyville: Kastrupissa useimmissa kaupoissa käyvät eurot ihan siinä missä Tanskan kruunutkin. Koska kyseessä on Tanskan maaperä ei kaupoilla ole aina mahdollisuutta antaa euro-kolikkoja vaihtorahana. Tämän takia työntekijät ovat aina innoissaan kun saavat euro-kolikkoja asiakkailta.Aaron wrote:Mahtaakohan muissa euromaissa saada vaihdettua kolikoita seteleiksi ilman erillistä palvelumaksua? Silloin saisin levitettyä muualle Suomen eurokolikoita ja saisin itse seteleitä.
Itse vaihdan aina ostoksien yhteydessä kolikkoja euro-seteleiksi. Se on win-win tilanne. Minä saan seteleitä EBTä varten ja he kolikkoja.
- Udon -
- ellinoora
- Euro-Regular in Training

- Posts: 117
- Joined: Tue May 20, 2003 7:47 pm
- Location: Lahti /Finland
- Contact:
Itse käytän kaikki kertyneet kolikot työpaikan ruoka- ja juoma-automaattiin. Kolikoita kyllä kieltämättä kertyy joskus yli tarpeen, joten työpaikalla automaatin kolikkotarpeen vuoksi kolikot menee vaihtorahana kuin kuumille kiville. Ja minä saan uusia seteleitä ilman suurtakaan vaivaa 
join #ebt @ IRCnet, welcome =)
my stats, which are olde ones...
my stats, which are olde ones...



