Spaanse E.20 biljetten.
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
Spaanse E.20 biljetten.
Er zijn hier in Werkendam veel Spaanse biljetten van 20 euro.
De serienummers zijn niet 'opeenvolgend'.
Ik heb al drie keer achter elkaar veel (5 à 6) Spaanse twintigjes uit de automaat gekregen.
Zou dit toeval zijn of zijn het toch pooling-notes, ondanks dat de biljetten niet 'opeenvolgend' zijn.
Wat denken jullie?
De serienummers zijn niet 'opeenvolgend'.
Ik heb al drie keer achter elkaar veel (5 à 6) Spaanse twintigjes uit de automaat gekregen.
Zou dit toeval zijn of zijn het toch pooling-notes, ondanks dat de biljetten niet 'opeenvolgend' zijn.
Wat denken jullie?
- Benighted
- Euro-Expert in Training
Dit is mij echter ook al opgevallen, van de 139 ingegeven 20 eurobiljetten zijn er maar liefst 37 uit Spanje ofwel 26,62%
De meeste komen uit België 39 of 28,06%
Van de in totaal 431 biljetten komen er 42 (of 9,74%) uit Spanje, dus de meeste zijn hier inderdaad ook 20 eurobiljetten
De meeste komen uit België 39 of 28,06%
Van de in totaal 431 biljetten komen er 42 (of 9,74%) uit Spanje, dus de meeste zijn hier inderdaad ook 20 eurobiljetten
Ontdek het Antwerpse polderdorp Zandvliet: http://www.zandvlietdorp.be
Ik krijg ook vaak Franse €20, maar lang niet zo veel als de Spaanse die door m'n handen gingen de afgelopen tijdElmo wrote:In België circuleren veel Spaanse twintigjes, dus die zijn voor een deel
naar Nederland gekomen. Misschien is het toeval, want soms zie ik vrij
veel Spaanse twintigjes, maar soms ook heel veel Fransen.
- querty
- Euro-Master in Training
Ja hier in België kom je ook heel veel Spaanse 20 € biljetten tegen. Ik heb die vooral gekregen van de bank. Ik zie dat ik 41 biljetten van 20 € heb en maar 2 Spaanse van 10 € en een van 5 €.
Wat ik ook wel vreemd vind is dat ik tussen de 342 biljetten die ik heb ingevoerd maar 11 Belgische biljetten van 10 € heb. Gek want ik woon in België. Ter vergelijking, ik heb 21 Nederlandse biljetten van 10 € en 19 Duitse van 10 €. Ik heb zelfs 6 Oostenrijkse biljetten van 10 €. Zijn die Belgische biljetten van 10 € misschien aan een ander land gegeven?
Wat ik ook wel vreemd vind is dat ik tussen de 342 biljetten die ik heb ingevoerd maar 11 Belgische biljetten van 10 € heb. Gek want ik woon in België. Ter vergelijking, ik heb 21 Nederlandse biljetten van 10 € en 19 Duitse van 10 €. Ik heb zelfs 6 Oostenrijkse biljetten van 10 €. Zijn die Belgische biljetten van 10 € misschien aan een ander land gegeven?
Ah, look at all the lonely Euronotes. Where do they all come from? (The Beatles, Eleanor Rigby)
Carpe Ico
Carpe Ico
- Benighted
- Euro-Expert in Training
Dat van België hier (met 10 euro) is ook het geval
86 biljetten:
Duitsland 59,30 % (51)
Frankrijk 15,12 % (13)
België 09,30 % (8)
86 biljetten:
Duitsland 59,30 % (51)
Frankrijk 15,12 % (13)
België 09,30 % (8)
Ontdek het Antwerpse polderdorp Zandvliet: http://www.zandvlietdorp.be
- dirkpieter
- Euro-Newbie
Ierse tientjes uit atm in Italië
Mardy wrote:Tijdens m'n vakantie in Portugal kwamen er bijna alleen maar nieuwe biljetten van 20 Euro uit de muur en die hadden een X van Duitsland. Ze hadden dus ook opeenvolgende serienummers. Een goed voorbeeld van pooling dus.
![]()
Martin
Precies hetzelfde had ik deze zomer in Italië met Ierse tientjes!
40??mollie3 wrote:Het maximum biljetten is 40, althans dat is het totaal aantal biljetten dat pasgeleden is aangepast in de ATM's, maar niet alle automaten zijn daar geschikt voor (kan dus vastlopen), als je dat doet, zou ik dus wel de biljetten nalopen.......

Ik had wel van 22 gehoord, maar niet van 40 biljetten in een keer!