Ik vraag me al een tijdje af als ik biljetten stort bij de bank wat doen ze dan met die biljetten of waar gaan ze heen enz
Is er toevallig iemand die bij de bank werkt of het toevallig weet?
Als ik mij niet vergis mogen binnenkort gestorte biljetten niet meer direct terug uitgegeven of in de automaat. Ze moeten eerst terug naar de nationale bank. Als er slechte of bekladde biljetten tussen zitten worden deze er uit de omloop genomen.
wimpy wrote:Als ik mij niet vergis mogen binnenkort gestorte biljetten niet meer direct terug uitgegeven of in de automaat. Ze moeten eerst terug naar de nationale bank. Als er slechte of bekladde biljetten tussen zitten worden deze er uit de omloop genomen.
Ik denk dat dat veel te veel tijd en geld gaat kosten, er word dagelijks ontzettend veel geld gestort.
Desalniettemin komen ze zeer regelmatig langs de nationale banken, voor zover ik weet worden biljetten inderdaad nooit direct in automaten uitgegeven, 'wisselgeld' uitgesloten. Het zal overigens juist meer kosten wanneer ze dat niet doen . Decentraal biljetten uitsorteren gaat meer tijd in zitten dan eens per dag een paar volle geldladen in een automaat laten proppen.
Ralf wrote:Ik vraag me al een tijdje af als ik biljetten stort bij de bank wat doen ze dan met die biljetten of waar gaan ze heen enz
Is er toevallig iemand die bij de bank werkt of het toevallig weet?
Ralf, ik werk niet bij een bank maar heb wel ontdekt dat als ik biljetten bij de bank inlever een of twee dagen later die soms weer uit de automaat van dezelfde bank krijg.
Dus ik stort tegenwoordig bij de ene bank en haal mijn geld bij andere banken.
Ik pin altijd bij mij in de wijk en ik als ik geld wil storten moet ik naar het kantoo in de stad dus een oordeel heb ik er niet over.
Misschien dat MM8 net toevallig biljetten heeft gehad die als aanvulling de muur zijn ingegaan!
als we (voor ons werk) storten in een envelop in het stortingapperaat dan word dit 's morgens achteraan geteld en gecheckt op degelijkheid (slechte naar nationale, goede blijven in de bank) de goede worden dan in de automaten gedaan en aan de loketten voor afhalingen.
bij afgifte aan het loket word dit geteld en na het onder de lamp checken in de schuif gestoken om direct terug te gebruiken of ze nou lelijk of nog nieuw zijn maakt dan niet uit
tinka wrote:als we (voor ons werk) storten in een envelop in het stortingapperaat dan word dit 's morgens achteraan geteld en gecheckt op degelijkheid (slechte naar nationale, goede blijven in de bank) de goede worden dan in de automaten gedaan en aan de loketten voor afhalingen.
bij afgifte aan het loket word dit geteld en na het onder de lamp checken in de schuif gestoken om direct terug te gebruiken of ze nou lelijk of nog nieuw zijn maakt dan niet uit
dat kan wel kloppen want je krijgt soms hele oude briefjes uit de automaat.
en soms spiksplinternieuwe dan hebben ze volgens mij niet genoeg en trekken ze een blik nieuwe open
Ik heb uit het automaat nog nooit nieuwe briefjes gehad volgens mij.
Ik denk dat het het beste is om een keer bij de bank te vragen wat ze er mee doen.
Ik heb ook een keer bij de abn/amro meegemaakt dat ik geld storte op mijn spaarrekening en daarna geld pinde van mijn betaalrekening.
Het waren dezelfde biljetten die ik een paar tellen daarvoor had gestort.
saranyu wrote:Ik heb ook een keer bij de abn/amro meegemaakt dat ik geld storte op mijn spaarrekening en daarna geld pinde van mijn betaalrekening.
Het waren dezelfde biljetten die ik een paar tellen daarvoor had gestort.
Had je dat geld aan het loket gestort?
Want dan gebruiken ze het denk ik weer gewoon voor iemand anders die langs komt aan het loket.