Craco, EuroBillTracker, HNL, avij ,miksi nuo kaksi osumaa ei

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
mano

Craco, EuroBillTracker, HNL, avij ,miksi nuo kaksi osumaa ei

Post by mano »

ole mitenkään merkitäviä vaikka tuo setelin on jostakin tulllut minulle uudelleen tietysti se on voinut tulla jostakin kaupasta mutta kun maksan ja setelit jää kassaan silloin eivät ole enää minulla ja kun joku toinen ne merkaa tänne se pitäisi ola jo erikois tapaus ja kun tuo sama seteli sitten jostakin syystä tulee minulle takaisin se johtuu vain siitä että käyn yleensä aina samoissa paikoissa joten myös tuo toinen käytäjä joka sen tänne on merkanut on käynyyt samoissa paikoissa ostoksila..
kyseiset setelit ovat
(+) Lxxxx3857xxx 2002 5 2004-04-22 01:55:18 Turku 21270 D001C5
(+) Lxxxx3857xxx 2002 5 2004-02-12 00:50:16 Turku 21270 D001C5
molemat setelit ovat tulleet minulle uudelleen reilun 2 kuukauden kuluttua ,ja se on varma etä kellekään en niitä ole lainannut jotenn on tulleen uudellen kaupasta vaihtorahana,,,
Nämä ovat hyvin mielenkiintoisia kun tuo sama setelin on ilmeisti sitten pyörinyt tuon pari kuukautta tuossa samassa piirissä . Eli saman kaupan asiakkaat ovat sitä siirtäneen vuorotellen itseleen ja kaupan kassan,,

[edit/avij: sensuroitu sarjanumerot]
Poutsi
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Poutsi »

Please, älä postaa sarjanumeroita!
Aina ei voi voittaa :/
mano

vastausta ei kysymykseen tullut nuo

Post by mano »

numerot laitoin vain siksi että voitte tarkistaa asian,,.
avij
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by avij »

Keskustelupalstan moderaattorit eivät (välttämättä) ole samoja ihmisiä jotka tekevät nuo setelien moderointipäätökset. Minä nyt sattumalta kuulun molempiin ryhmiin, joten siinä mielessä osui ainakin jonkin verran oikeaan.

Tänne keskustelupalstalle ei saa laittaa seteleiden sarjanumeroita ettei kenellekään tule himoa kirjata kyseistä seteliä omiin nimiinsä. Oikea tapa viitata seteliin on laittaa siihen linkki. Tuosta setelistä kai oli kyse. Lisäksi tuota seteliäsi etsiessäni löysin tämän setelin jolla on sama sarjanumero kuin aiemmin mainitulla, mutta tuon arvo on 20 euroa eikä 5 euroa. Kummallista.

Lisäksi varmistaisin että oletko se sama Mano jolle lähetin keskiviikkona seuraavanlaisen sähköpostin:
avij wrote:Heip, näyttää vähän siltä että joku on ymmärtänyt sivuston idean väärin. Tarkoituksena ei siis ole keksiä mahdollisimman suurta määrää tekaistuja seteleiden sarjanumeroita, vaan tarkoituksena on kirjata tietokantaan vain ja ainoastaan käsissäsi olevien seteleiden tietoja.

Olen pitänyt käytäntönä, että näissä tapauksissa ko. käyttäjän tiedoista poistetaan kaikki virheelliset setelit ja lisäksi ne setelit joista ei voida varmuudella sanoa ovatko ne aitoja vai eivät. Jos ongelmat jatkuvat (=virheellisiä setelitietoja kirjataan tästä varoituksesta huolimatta), poistan järjestelmästä kaikki kirjaamasi setelit.

Eurobilltracker webmaster /avij
Kehtaatkin vielä urputtaa seteliesi moderoinnista. Vai mitä raati sanoo tästä setelistä, sarjanumero on P763589.. ja lyhyt koodi J002X6. Näitä olisi paljon lisääkin. Mainittakoon kuitenkin että tuo osumasetelisi olisi todennäköisesti moderoitu ilman näistä tekaistuista sarjanumeroista tullutta sotkuakin, mutta näissä olosuhteissa en oikein viitsi kirjoittaa pitkää selitystä sille miksi kaikki osumat eivät ole mielenkiintoisten listalla.

Olisi tässä parempaakin tekemistä kuin siivota lapsellisten käyttäjien jälkiä.. :? Varsinkin kun näitä vastaavia tapauksia on ollut lähipäivinä turhan paljon.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
mano

vastaus sinulle

Post by mano »

avij wrote:Keskustelupalstan moderaattorit eivät (välttämättä) ole samoja ihmisiä jotka tekevät nuo setelien moderointipäätökset. Minä nyt sattumalta kuulun molempiin ryhmiin, joten siinä mielessä osui ainakin jonkin verran oikeaan.

Tänne keskustelupalstalle ei saa laittaa seteleiden sarjanumeroita ettei kenellekään tule himoa kirjata kyseistä seteliä omiin nimiinsä. Oikea tapa viitata seteliin on laittaa siihen linkki. Tuosta setelistä kai oli kyse. Lisäksi tuota seteliäsi etsiessäni löysin tämän setelin jolla on sama sarjanumero kuin aiemmin mainitulla, mutta tuon arvo on 20 euroa eikä 5 euroa. Kummallista.

Lisäksi varmistaisin että oletko se sama Mano jolle lähetin keskiviikkona seuraavanlaisen sähköpostin:
avij wrote:Heip, näyttää vähän siltä että joku on ymmärtänyt sivuston idean väärin. Tarkoituksena ei siis ole keksiä mahdollisimman suurta määrää tekaistuja seteleiden sarjanumeroita, vaan tarkoituksena on kirjata tietokantaan vain ja ainoastaan käsissäsi olevien seteleiden tietoja.

Olen pitänyt käytäntönä, että näissä tapauksissa ko. käyttäjän tiedoista poistetaan kaikki virheelliset setelit ja lisäksi ne setelit joista ei voida varmuudella sanoa ovatko ne aitoja vai eivät. Jos ongelmat jatkuvat (=virheellisiä setelitietoja kirjataan tästä varoituksesta huolimatta), poistan järjestelmästä kaikki kirjaamasi setelit.

Eurobilltracker webmaster /avij
Kehtaatkin vielä urputtaa seteliesi moderoinnista. Vai mitä raati sanoo tästä setelistä, sarjanumero on P763589.. ja lyhyt koodi J002X6. Näitä olisi paljon lisääkin. Mainittakoon kuitenkin että tuo osumasetelisi olisi todennäköisesti moderoitu ilman näistä tekaistuista sarjanumeroista tullutta sotkuakin, mutta näissä olosuhteissa en oikein viitsi kirjoittaa pitkää selitystä sille miksi kaikki osumat eivät ole mielenkiintoisten listalla.

Olisi tässä parempaakin tekemistä kuin siivota lapsellisten käyttäjien jälkiä.. :? Varsinkin kun näitä vastaavia tapauksia on ollut lähipäivinä turhan paljon.

minule ei ole mitään sähköpostia asiasta tullut eikä se minulle muutenkaan kuulu .
Kun olen nyt lähipäivinä mynyt kaksi eri autoa ja molemista saanuit aika tukun käteistä rahaa,pääasiassa 500 ,100 ja 50 joten ne olen nyt vähitelen koitanut tänne kirjata .Samoin kun olen käynyt kaupasssa olen aina maksanut ostokset suurimaal setelillä ja näin saanut pienempiä seteleitä ison määrä, ja tämä jatkuu vielä pitkään koska teen kaikien setelien kannssa samoin kun käyn kaupsssa maksan isoilla ( 500 )kunnes ne loppuvat ja sitten aloitan käytää niiden vaihdossa tulleita 200-100 ja tämän jälkeen sitten tuleekin jo 50 vuoro joiden yhteydessä tulee vielä 20 lisää joten niitä riitää,
olen laskenut että muutaman viikon ajan voinnjoka kerta ostostani tehdessä maksaa niin suudella setelillä että aina tulee takaisin myös muutama seteli ,joiden vaihaidossa sitten tulee tietysti myös muutama seteli joten pitkälti menee aikaa ennen kuin tuo kaikki on muutunut 5 euron seteleiksi varsinkin kun aina myös maksaessani annan sen verta kolikoja että tulee seteliä vain takaisin...
avij
Forum Moderator
Forum Moderator

Re: vastaus sinulle

Post by avij »

mano wrote:minule ei ole mitään sähköpostia asiasta tullut eikä se minulle muutenkaan kuulu
Huoh. Vastuuntuntoista ajattelua..
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
mano

Re: vastaus sinulle

Post by mano »

avij wrote:
mano wrote:minule ei ole mitään sähköpostia asiasta tullut eikä se minulle muutenkaan kuulu
Huoh. Vastuuntuntoista ajattelua..

kun minä saan joltakin setelit kirjaan ne joko kotona suoraan konelle tai sitten autossa paperille josta myöhemin kotona laitan koneelle, joskus tuleee eteensellainen numero joka ei kelpaa silloin tuo seteli laitetaan syrjään odotamaan tai sitten sen numero kirjoitetaan ylös jotta voidaan myöhemin katsoa jos se menisi..
Joskus on myös käynyt niin että olen katsonut numeron väärin siksi ei ole kelvanut varsinkin tuo lyhyt koodi on monessa niin pienellä ja heikosti että ei tahdo nähdä jolloin joutuu välillä käytämään suurenus lasia tai siten joskus poika kirjoitaa nuo setelit koneelle kun näkee paremmin..
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Kai mano ymmärsit että avijin pointtina oli, että seteleiden sarjanumerosi ovat suurimmaksi osaksi täysin keksittyjä! Tämä on helppo tollonkin havaita sillä numeroiden ja kirjainten kombinaatiot ovat jotain täysin käsittämätöntä/mahdottomia. Eli lopetas se surkea puolustelu, myönnä virheesi ja korjauta tietosi tai häivy EBT:stä! Tänne ei feikkareita kaivata... :evil:

Ai niin, kannattaa laittaa pieni painoarvo tuollaisille lauantai/sunnuntai aamuna kello 02 kirjoitetuille viesteille. Ne harvemmin ovat hirveän harkittuja...
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

Klazu wrote:Kai mano ymmärsit että avijin pointtina oli, että seteleiden sarjanumerosi ovat suurimmaksi osaksi täysin keksittyjä! Tämä on helppo tollonkin havaita sillä numeroiden ja kirjainten kombinaatiot ovat jotain täysin käsittämätöntä/mahdottomia. Eli lopetas se surkea puolustelu, myönnä virheesi ja korjauta tietosi tai häivy EBT:stä! Tänne ei feikkareita kaivata... :evil:
Oikeaa puhetta. Kyttääjäkin on tässä parina päivänä ihmetelly Manon kirjauksia ja suositteleekin Manolle laskeutumista maan pinnalle sieltä haavelandiasta.
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Minä en ymmärrä mikä idea on feikata EBT:hen seteleitä? Saahan sillä yhden numeroarvon nousemaan, mutta saako se sitten jotain muuta nousemaan, vai mikä siinä on pointtina? Ja jos keksimällä keksityillä numerosarjoilla sitten tulee "osuma" - onko siinä jotain mieltä? Minä ainakin kirjaan seteleitä ihan siitä mielenkiinnosta, mihin saakka kylvämäni setelit voivatkaan päästä. Ja tietysti sillä innolla, että voin löytää jonkun samoin ajattelevan seteleitä. Näitä kumpaakaan ei mitenkään tue seteleiden feikkaaminen, eli en tajua sitä alkuunkaan. :x
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Ralf
Euro-Master
Euro-Master

Post by Ralf »

De nieuwe lijst (van gisteren) staat online.

ps welke lijst houden we aan?
Nick6502
Euro-Master
Euro-Master

Post by Nick6502 »

Ralf wrote:De nieuwe lijst (van gisteren) staat online.

ps welke lijst houden we aan?
Ik wil gerust deze lijst bijhouden. Das dan het enige wat ik moet bijhouden. En ik ben er ook nauw mee verbonden. IK sta er ook in :cry: :wink:

Goed? En ze is net nog aangepast. Ik probeer ze iedere dag bij te houden.
Je zegt het maar, Ralf!
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”