Belang van postcodes?
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
Belang van postcodes?
Hoi allemaal, het is mijn eerste post hier op het forum maar ik heb al zo'n 500 biljetten ingevoerd en 5 hits gehad. Nu valt het me op dat iedereen die ik gehit heb allemaal netjes de postcode heeft ingevoerd waar zijn biljet gekregen was. Is dit eigenlijk van belang? Ik voer bij mijn biljetten gewoon postcode 0 in, omdat ik het anders te veel opzoekwerk vind om er achter te komen welke postcode hoort bij de plaats waar ik mijn biljet heb gekregen.
- BaliBennie
- Forum Moderator
Re: Belang van postcodes?
Ja het is zeker van belang om tenminste de cijfers van de postcode te gebruiken. Hierdoor zijn de afstanden van de hits veel preciezer dan wanneer je geen postcode gebruikt.
Enkel de cijfers gebruiken zorgt niet voor erg veel zoekwerk. Kleinere plaatsen hebben meestal maar één postcode en bij grotere plaatsen/steden zijn het vaak wijken.
Puristen willen daarnaast graag ook de cijfers zien, maar dat is inderdaad zoals je zelf zegt veel opzoekwerk bij elke aparte locatie.
Even snel googlen is toch zo gebeurd vlak voor het invoeren?
Enkel de cijfers gebruiken zorgt niet voor erg veel zoekwerk. Kleinere plaatsen hebben meestal maar één postcode en bij grotere plaatsen/steden zijn het vaak wijken.
Puristen willen daarnaast graag ook de cijfers zien, maar dat is inderdaad zoals je zelf zegt veel opzoekwerk bij elke aparte locatie.
Even snel googlen is toch zo gebeurd vlak voor het invoeren?
Visit my homepage to see my statistics, maps and more!
Look at my 5 years statistics
Er gaat niets boven Groningen EBT
Look at my 5 years statistics
Er gaat niets boven Groningen EBT
Puristen willen de letters zien, denk ik. Ik voer geen letters in vanwege het werk en omdat dit soms op een straat of gedeelte van een straat is terug te voeren.
Phinac
-
- Euro-Master
En wat doe je dan als je een biljet uit Alphen, Laren, Noordwolde, Oosterhout of Zevenbergschen Hoek ingeeft?jacob1 wrote:Hoi allemaal, het is mijn eerste post hier op het forum maar ik heb al zo'n 500 biljetten ingevoerd en 5 hits gehad. Nu valt het me op dat iedereen die ik gehit heb allemaal netjes de postcode heeft ingevoerd waar zijn biljet gekregen was. Is dit eigenlijk van belang? Ik voer bij mijn biljetten gewoon postcode 0 in, omdat ik het anders te veel opzoekwerk vind om er achter te komen welke postcode hoort bij de plaats waar ik mijn biljet heb gekregen.
Want die plaatsnamen bestaan allemaal twee of zelfs drie keer in Nederland.
Postcodes opzoeken is toch helemaal geen zoekwerk? http://www.postcode.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, en anders zijn er in google genoeg mogelijkheden om postcodes op te zoeken..
- Crazy Bob
- Forum Moderator
Ik voer de letters juist in OMDAT ze op een straat (of zelfs nog nauwkeuriger) zijn terug te voeren.Phinac wrote:Puristen willen de letters zien, denk ik. Ik voer geen letters in vanwege het werk en omdat dit soms op een straat of gedeelte van een straat is terug te voeren.
- bhoeyb
- Euro-Master
Helaas zijn de coördinaten van de stippen in EBT zelden zo nauwkeurig toegevoegd aan onze database dat de postcode letters enig verschil in nauwkeurigheid van plaatsbepaling geven. De postcode cijfers daarintegen wel.Crazy Bob wrote:Ik voer de letters juist in OMDAT ze op een straat (of zelfs nog nauwkeuriger) zijn terug te voeren.Phinac wrote:Puristen willen de letters zien, denk ik. Ik voer geen letters in vanwege het werk en omdat dit soms op een straat of gedeelte van een straat is terug te voeren.
Ik geef daarom ook geen NLse postcode letters in.
- Crazy Bob
- Forum Moderator
Mijn ervaring is, dat als je maar genoeg biljetten invoert met een bepaalde postcode, er vanzelf een "detail-dot" komt. Kijk bijvoorbeeld eens in google maps naar het verschil tussen 3012CN en 3012KA...bhoeyb wrote:Helaas zijn de coördinaten van de stippen in EBT zelden zo nauwkeurig toegevoegd aan onze database dat de postcode letters enig verschil in nauwkeurigheid van plaatsbepaling geven. De postcode cijfers daarintegen wel.Crazy Bob wrote:Ik voer de letters juist in OMDAT ze op een straat (of zelfs nog nauwkeuriger) zijn terug te voeren.Phinac wrote:Puristen willen de letters zien, denk ik. Ik voer geen letters in vanwege het werk en omdat dit soms op een straat of gedeelte van een straat is terug te voeren.
Ik geef daarom ook geen NLse postcode letters in.
- bhoeyb
- Euro-Master
Vanzelf komt er niets bij EBT

Als een plotter-vrijwilliger zich geroepen voelt om 1234YZ op exact de juiste plaats te coördineren, dan staat die dot er. Anders staat ie gewoon op 1234.
Ook via de website van de winkel kun je vaak vlot een postcode vinden.MDeen wrote:En wat doe je dan als je een biljet uit Alphen, Laren, Noordwolde, Oosterhout of Zevenbergschen Hoek ingeeft?jacob1 wrote:Hoi allemaal, het is mijn eerste post hier op het forum maar ik heb al zo'n 500 biljetten ingevoerd en 5 hits gehad. Nu valt het me op dat iedereen die ik gehit heb allemaal netjes de postcode heeft ingevoerd waar zijn biljet gekregen was. Is dit eigenlijk van belang? Ik voer bij mijn biljetten gewoon postcode 0 in, omdat ik het anders te veel opzoekwerk vind om er achter te komen welke postcode hoort bij de plaats waar ik mijn biljet heb gekregen.
Want die plaatsnamen bestaan allemaal twee of zelfs drie keer in Nederland.
Postcodes opzoeken is toch helemaal geen zoekwerk? http://www.postcode.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, en anders zijn er in google genoeg mogelijkheden om postcodes op te zoeken..
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.
-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
--- Unspiek baron Bodissey.
-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
Veel opzoekwerk? Er zijn voldoende links voor die je kunnen helpen. > http://nl.eurobilltracker.com/links/?co ... 7152;tab=2" onclick="window.open(this.href);return false;jacob1 wrote:Hoi allemaal, het is mijn eerste post hier op het forum maar ik heb al zo'n 500 biljetten ingevoerd en 5 hits gehad. Nu valt het me op dat iedereen die ik gehit heb allemaal netjes de postcode heeft ingevoerd waar zijn biljet gekregen was. Is dit eigenlijk van belang? Ik voer bij mijn biljetten gewoon postcode 0 in, omdat ik het anders te veel opzoekwerk vind om er achter te komen welke postcode hoort bij de plaats waar ik mijn biljet heb gekregen.
Als Belg vul ik steeds de volledige postcode van mijn in NL ontvangen biljetten in. Gewoon bij het ontvangen van biljetten enkele nuttige gegevens opslaan bij de notities in mijn mobieltje, zodat de postcode nadien makkelijk terug te vinden is.
Of desnoods een algemene postcode via wikipedia, maar geen postcodes gebruiken gaat te ver.
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten

Ik zou wel zo veel mogelijk postcodes invoeren bij het invoeren. Als je bijvoorbeeld 3 briefjes in verschillende straten in Amsterdam ontvangt en je geeft deze biljetten tegelijkertijd uit dan kunnen dit afhankelijk van de afstand meerdere geldige hits worden als tegelijk ze in handen komen van een andere EBT-er. Als de 3 biljetten op dezelfde postcode (en datum) zijn ingevoerd en bij een andere EBT-er terecht komen dan worden 2 van deze hits gemodereerd en tellen ze niet mee in je aantal (interessante) hits.
Overigens is de postcode in veel gevallen op het bonnetje van een winkel of pinautomaat te vinden, dat hoeft dus helemaal geen tijd te kosten. Ook postcode.nl kost nauwelijks tijd.
Overigens is de postcode in veel gevallen op het bonnetje van een winkel of pinautomaat te vinden, dat hoeft dus helemaal geen tijd te kosten. Ook postcode.nl kost nauwelijks tijd.
Google Maps vind ik dan nog het makkelijkst (bijv. via rechtermuisknop -> Wat is hier?).luckbox wrote:
Ik gebruik, zover ik weet, altijd de postcodes. Niet altijd staat het op het bonnetje. Een paar weken geleden was ik in Den Bosch. En heb wat gegeten bij V & D. Bij het terug krijgen van wisselgeld zat er uiteraard een biljet bij. De postcode stond niet op het bonnetje. Thuis het adres opgezocht via website en de postcode via postcode.nl. En dat :note-5:je, want dat kreeg ik terug, is later ingevoerd.