Belang van postcodes?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
jacob1
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Belang van postcodes?

Post by jacob1 »

Hoi allemaal, het is mijn eerste post hier op het forum maar ik heb al zo'n 500 biljetten ingevoerd en 5 hits gehad. Nu valt het me op dat iedereen die ik gehit heb allemaal netjes de postcode heeft ingevoerd waar zijn biljet gekregen was. Is dit eigenlijk van belang? Ik voer bij mijn biljetten gewoon postcode 0 in, omdat ik het anders te veel opzoekwerk vind om er achter te komen welke postcode hoort bij de plaats waar ik mijn biljet heb gekregen.
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator

Re: Belang van postcodes?

Post by BaliBennie »

Ja het is zeker van belang om tenminste de cijfers van de postcode te gebruiken. Hierdoor zijn de afstanden van de hits veel preciezer dan wanneer je geen postcode gebruikt.
Enkel de cijfers gebruiken zorgt niet voor erg veel zoekwerk. Kleinere plaatsen hebben meestal maar één postcode en bij grotere plaatsen/steden zijn het vaak wijken.
Puristen willen daarnaast graag ook de cijfers zien, maar dat is inderdaad zoals je zelf zegt veel opzoekwerk bij elke aparte locatie.
Even snel googlen is toch zo gebeurd vlak voor het invoeren?
Visit my homepage to see my statistics, maps and more!

Look at my 5 years statistics

Er gaat niets boven Groningen EBT
Phinac
Euro-Master
Euro-Master

Post by Phinac »

Puristen willen de letters zien, denk ik. Ik voer geen letters in vanwege het werk en omdat dit soms op een straat of gedeelte van een straat is terug te voeren.
Phinac
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

jacob1 wrote:Hoi allemaal, het is mijn eerste post hier op het forum maar ik heb al zo'n 500 biljetten ingevoerd en 5 hits gehad. Nu valt het me op dat iedereen die ik gehit heb allemaal netjes de postcode heeft ingevoerd waar zijn biljet gekregen was. Is dit eigenlijk van belang? Ik voer bij mijn biljetten gewoon postcode 0 in, omdat ik het anders te veel opzoekwerk vind om er achter te komen welke postcode hoort bij de plaats waar ik mijn biljet heb gekregen.
En wat doe je dan als je een biljet uit Alphen, Laren, Noordwolde, Oosterhout of Zevenbergschen Hoek ingeeft?
Want die plaatsnamen bestaan allemaal twee of zelfs drie keer in Nederland.

Postcodes opzoeken is toch helemaal geen zoekwerk? http://www.postcode.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, en anders zijn er in google genoeg mogelijkheden om postcodes op te zoeken..
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Phinac wrote:Puristen willen de letters zien, denk ik. Ik voer geen letters in vanwege het werk en omdat dit soms op een straat of gedeelte van een straat is terug te voeren.
Ik voer de letters juist in OMDAT ze op een straat (of zelfs nog nauwkeuriger) zijn terug te voeren.
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master

Post by bhoeyb »

Crazy Bob wrote:
Phinac wrote:Puristen willen de letters zien, denk ik. Ik voer geen letters in vanwege het werk en omdat dit soms op een straat of gedeelte van een straat is terug te voeren.
Ik voer de letters juist in OMDAT ze op een straat (of zelfs nog nauwkeuriger) zijn terug te voeren.
Helaas zijn de coördinaten van de stippen in EBT zelden zo nauwkeurig toegevoegd aan onze database dat de postcode letters enig verschil in nauwkeurigheid van plaatsbepaling geven. De postcode cijfers daarintegen wel.
Ik geef daarom ook geen NLse postcode letters in.
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

bhoeyb wrote:
Crazy Bob wrote:
Helaas zijn de coördinaten van de stippen in EBT zelden zo nauwkeurig toegevoegd aan onze database dat de postcode letters enig verschil in nauwkeurigheid van plaatsbepaling geven. De postcode cijfers daarintegen wel.
Ik geef daarom ook geen NLse postcode letters in.
Mijn ervaring is, dat als je maar genoeg biljetten invoert met een bepaalde postcode, er vanzelf een "detail-dot" komt. Kijk bijvoorbeeld eens in google maps naar het verschil tussen 3012CN en 3012KA...
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master

Post by bhoeyb »

Crazy Bob wrote:Mijn ervaring is, dat als je maar genoeg biljetten invoert met een bepaalde postcode, er vanzelf een "detail-dot" komt. Kijk bijvoorbeeld eens in google maps naar het verschil tussen 3012CN en 3012KA...
Vanzelf komt er niets bij EBT :lol: ...
Als een plotter-vrijwilliger zich geroepen voelt om 1234YZ op exact de juiste plaats te coördineren, dan staat die dot er. Anders staat ie gewoon op 1234.
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master

Post by jrnsndrs »

MDeen wrote:
jacob1 wrote:Hoi allemaal, het is mijn eerste post hier op het forum maar ik heb al zo'n 500 biljetten ingevoerd en 5 hits gehad. Nu valt het me op dat iedereen die ik gehit heb allemaal netjes de postcode heeft ingevoerd waar zijn biljet gekregen was. Is dit eigenlijk van belang? Ik voer bij mijn biljetten gewoon postcode 0 in, omdat ik het anders te veel opzoekwerk vind om er achter te komen welke postcode hoort bij de plaats waar ik mijn biljet heb gekregen.
En wat doe je dan als je een biljet uit Alphen, Laren, Noordwolde, Oosterhout of Zevenbergschen Hoek ingeeft?
Want die plaatsnamen bestaan allemaal twee of zelfs drie keer in Nederland.

Postcodes opzoeken is toch helemaal geen zoekwerk? http://www.postcode.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, en anders zijn er in google genoeg mogelijkheden om postcodes op te zoeken..
Ook via de website van de winkel kun je vaak vlot een postcode vinden.
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
De Slak
Euro-Master
Euro-Master

Post by De Slak »

Veel opzoekwerk? Er zijn voldoende links voor die je kunnen helpen. > http://nl.eurobilltracker.com/links/?co ... 7152;tab=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Als Belg vul ik steeds de volledige postcode van mijn in NL ontvangen biljetten in. Gewoon bij het ontvangen van biljetten enkele nuttige gegevens opslaan bij de notities in mijn mobieltje, zodat de postcode nadien makkelijk terug te vinden is.
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

Of desnoods een algemene postcode via wikipedia, maar geen postcodes gebruiken gaat te ver.
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by luckbox »

Ik zou wel zo veel mogelijk postcodes invoeren bij het invoeren. Als je bijvoorbeeld 3 briefjes in verschillende straten in Amsterdam ontvangt en je geeft deze biljetten tegelijkertijd uit dan kunnen dit afhankelijk van de afstand meerdere geldige hits worden als tegelijk ze in handen komen van een andere EBT-er. Als de 3 biljetten op dezelfde postcode (en datum) zijn ingevoerd en bij een andere EBT-er terecht komen dan worden 2 van deze hits gemodereerd en tellen ze niet mee in je aantal (interessante) hits.

Overigens is de postcode in veel gevallen op het bonnetje van een winkel of pinautomaat te vinden, dat hoeft dus helemaal geen tijd te kosten. Ook postcode.nl kost nauwelijks tijd.
Mkay
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Mkay »

luckbox wrote:
Overigens is de postcode in veel gevallen op het bonnetje van een winkel of pinautomaat te vinden, dat hoeft dus helemaal geen tijd te kosten. Ook postcode.nl kost nauwelijks tijd.
Google Maps vind ik dan nog het makkelijkst (bijv. via rechtermuisknop -> Wat is hier?).
Neska
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Neska »

Ik gebruik, zover ik weet, altijd de postcodes. Niet altijd staat het op het bonnetje. Een paar weken geleden was ik in Den Bosch. En heb wat gegeten bij V & D. Bij het terug krijgen van wisselgeld zat er uiteraard een biljet bij. De postcode stond niet op het bonnetje. Thuis het adres opgezocht via website en de postcode via postcode.nl. En dat :note-5:je, want dat kreeg ik terug, is later ingevoerd.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”