Miksei osumiani hyväksytty?

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Catherine
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 5
Joined: Sat May 01, 2004 11:30 pm

Miksei osumiani hyväksytty?

Post by Catherine »

Iloni oli suurimmillaan, kun sain kaksi mielenkiintoista osumaa yhdellä kerralla!! Mutta moderaattorit ovat päättäneet, että osumat eivät ole mielenkiintoisia. Miksi? Nämä ovat aitoja osumia ja vieläpä onnekkaita sellaisia!! En tunne tuota ihmistä "Eurot jakoon", joka kirjasi nämä setelit. Tuntuu, että olen harrastanut turhaan tätä kirjaamista. Kirjasin 133 seteliä ja aikomukseni oli jatkaa kirjaamista, mutta nyt tuntuu, ettei tämä homma enää kannata moderaattorin mielenvaltaisen toiminnan takia.

Kyseisten osumien osoitteet:

http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... 24df9b8b80

http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... 24df9b8b80
Last edited by Catherine on Sun Jul 25, 2004 9:17 am, edited 2 times in total.
User avatar
CCCP
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1202
Joined: Tue Jul 13, 2004 5:36 pm
Location: vantaa, Finland

Re: Miksei osumiani hyväksytty?!?!

Post by CCCP »

Catherine wrote:Iloni oli suurimmillaan, kun sain kaksi mielenkiintoista osumaa yhdellä kerralla!! Mutta moderaattorit ovat päättäneet, että osumat eivät ole mielenkiintoisia. Miksi?!? Nämä ovat aitoja osumia ja vieläpä onnekkaita sellaisia!! En tunne tuota ihmistä "Eurot jakoon", joka kirjasi nämä setelit! Tuntuu, että olen harrastanut turhaan tätä kirjaamista. Kirjasin 133 seteliä ja aikomukseni oli jatkaa kirjaamista, mutta nyt tuntuu, ettei tämä homma enää kannata moderaattorin mielenvaltaisen toiminnan takia.

Kyseisten osumien osoitteet:

http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... id=3026273;-

http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... id=3026274;-
en minäkään näistä osumista mitään vikaa löydä. mutta kyllä on pitänyt henkilön eurot jakoon pannut paljon seteleitä sinne alueelle kun kaksi sait niistä käsiisi. äläkä nyt ihmeessä lopeta hyvää harrastusta joidenkin tyhmien moderaattorien takia.
Catherine
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 5
Joined: Sat May 01, 2004 11:30 pm

Post by Catherine »

Kiitos CCCP kannustavasta vastauksestasi! En haluaisi lopettaa tätä harrastusta, harmittaa vain niin vietävästi, että saamani "makea palkinto" poistetaankin ihan turhan takia. Toivottavasti moderaattori vastaa tähän viestiini ja selittää miksi...
Catherine
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 5
Joined: Sat May 01, 2004 11:30 pm

Post by Catherine »

Niin, ainakin toinen osuma olisi pitänyt hyväksyä. :( Olen kuitenkin sitä mieltä, että MOLEMPIA pitää hyväksyä. Se olisi ihan loogista.
User avatar
psych3
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1324
Joined: Tue May 11, 2004 12:58 pm
Location: Finland

Post by psych3 »

Catherine wrote:Niin, ainakin toinen osuma olisi pitänyt hyväksyä. :( Olen kuitenkin sitä mieltä, että MOLEMPIA pitää hyväksyä. Se olisi ihan loogista.

Uskon, että kyse on siitä, että koska tiedot ovat kummassakin setelissä samat, niin oli syytä epäillä jonkin asteista huijausta. Itse en niin siis epäile, mutta jostain moderaattorista tuo on voinut näyttää aika selkeeltä. Mailaappa contact@eurobilltracker.com ja selitä asia, niin uskon että osumat voidaan saada mielenkiintoisiksi.

Äläkä nyt ihmeessä jo lopeta jos ollaan saamassa Etelä-Pohjanmaalle uutta hyvää syöttäjää. Täälä kun ei niitä kauheesti oo :D
User avatar
Sport-Mass
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1909
Joined: Wed Jul 21, 2004 9:07 pm
Location: Joutseno, Finland

Post by Sport-Mass »

Nykyisen käytännön mukaan yksi osumistasi olisi pitänyt hyväksyä. Minulle tuli kolme osumaa yhden paikallisen käyttäjän kanssa, jotka kaikki moderoitiin pois. Asiasta valitettuani yksi osumista palautettiin. Esimerkiksi eilen tuli retsin ja Pekka Thain välille neljä osumaa, joista kolme poistettiin ja yksi jätettiin voimaan. Minusta tämä on oikea käytäntö, jos tulee samanaikaisesti useita osumia jonkun käyttäjän kanssa.

Mutta toivottavasti et lopeta tämän takaiskun takia, vaan jatkat hyvää "harrastusta" :D .
User avatar
CCCP
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1202
Joined: Tue Jul 13, 2004 5:36 pm
Location: vantaa, Finland

Post by CCCP »

Catherine wrote:Niin, ainakin toinen osuma olisi pitänyt hyväksyä. :( Olen kuitenkin sitä mieltä, että MOLEMPIA pitää hyväksyä. Se olisi ihan loogista.
olen aivan samaa mieltä kanssasi tästä asiasta. pistä vaan sitä sähköpostia niille moderaattoreille.
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6176
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Post by avij »

Jaha, jollekin moderaattorille on nyt tapahtunut pieni poikkeama yleisestä linjasta. No, saahan niitä osumia takaisinkin, toinen osumasi on nyt taas mielenkiintoisten listalla. Pahoittelen tapahtunutta.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
User avatar
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2172
Joined: Wed Jul 03, 2002 6:57 am
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by Fundamental »

Terve tuloa foorumille Catherine ja onnea hienoista osumista. Älä vain lopeta tätä hienoa harrastusta :)
EurotJakoon
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 75
Joined: Mon Feb 23, 2004 5:11 pm
Location: Soini, Finland

Post by EurotJakoon »

Tuli äsken vähän hämmästeltyä kun huomasin saaneeni 16. osuman enkä ollut saanut mitään viestiä sähköpostiin. Vähän aikaa selailin osumiani ennenkuin tajusin että yksi moderoiduista seteleistä oli muutettu "mielenkiintoiseksi osumaksi". :D

Eikä kannata noista moderaattoreista välittää, tärkeintähän on itse saada tietää missä se seteli on liikkunut.
Catherine
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 5
Joined: Sat May 01, 2004 11:30 pm

Post by Catherine »

Kiitos kaikille vastauksista! Toinen osuma hyväksyttiin mielenkiintoiseksi, jippii!! :D

Jatketaan sitten ahkeraa kirjaamista E-P:llä! :D
User avatar
CCCP
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1202
Joined: Tue Jul 13, 2004 5:36 pm
Location: vantaa, Finland

Post by CCCP »

hyvä että olimme avuksi :D
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

Kyllä sitä aina kannattaa kysyä, mistä jokin johtuu. Eivät moderaattorit voi tietää ilman selostuksia kaikkien taustoja, joten tuollaiset pienen matkan/ajan setelit moderoituvat helposti.

Minusta käytäntö, jossa samanaikaisista osumista vain toinen jää, on hyvä. Kyllä se toinenkin on samanarvoinen ja se voikin muuttua joskus triplan myötä mielenkiintoiseksi.

Ajatus mielenkiintoisista ja tavallisista osumista on kyllä hyvä, mutta se on hieman vääristynyt. Ainoastaan mielenkiintoiset osumat mielletään osumiksi nykyään, koska toiset eivät näe tavallisten osumien määrää. Minusta asiaa pitäisi korjata näyttämällä henkilön tiedoissa myös tavallisten osumien määrä.

Myös se, että feikkiosumia "piilotetaan" moderoimalla ne pois mielenkiintoisista osumista, on vähän pöhköä. Ne pitäisi poistaa kokonaan jälkimmäiseltä setelin syöttäjältä. Jos kyseessä on vain mielenkiinnoton paikallisosuma, ok, se on vain osuma.

Tähän pitäisi saada tarkennuksia. Linja on nyt liian kirjava ja asiaa tuntemattomalle jopa sekava. :?

Saa ottaa kantaa.
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
User avatar
CCCP
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1202
Joined: Tue Jul 13, 2004 5:36 pm
Location: vantaa, Finland

Post by CCCP »

Klazu wrote: Myös se, että feikkiosumia "piilotetaan" moderoimalla ne pois mielenkiintoisista osumista, on vähän pöhköä. Ne pitäisi poistaa kokonaan jälkimmäiseltä setelin syöttäjältä. Jos kyseessä on vain mielenkiinnoton paikallisosuma, ok, se on vain osuma.

Tähän pitäisi saada tarkennuksia. Linja on nyt liian kirjava ja asiaa tuntemattomalle jopa sekava. :?

Saa ottaa kantaa.
minusta nuo feikki osumat voisi poistaa kokonaan historiasta.(tai ainakin se minun joka on alkanut nyt ketuttamaan)vaikka onhan jotkut feikit aika kivan näköisiä kun ne ovat vaikka belgiasta suomeen. mutta minun puolestani poistakaa vain koko p***a.
User avatar
psych3
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1324
Joined: Tue May 11, 2004 12:58 pm
Location: Finland

Post by psych3 »

Joo täysin selvät feikit pitäs mustaki poistaa, mutta vain viimesen käyttäjän osalta, että seteli jäis kuitenkin systeemiin. Tämän yhteydessa molempia käyttäjiä vois sähköpostitse huomauttaa, että jos tälläinen feikkaus vielä jatkuu, niin tunnukset poistetaan kokonaan tai jotain vastaavaa.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”