Apua, gprs-syöttöongelma

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
User avatar
Hyvis
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 617
Joined: Fri Jun 11, 2004 10:59 am
Location: Oulu, Suomi, EU
Contact:

Apua, gprs-syöttöongelma

Post by Hyvis »

ostin uuden gprs puhelimen eli siemens sx1. en kuitenkaan onnistu syöttämään setelien lyhyttä koodia, koska kenttä hyväksyy vain numerot :( :( :(
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6176
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Post by avij »

Koetapa nyt uusiksi.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
User avatar
Apila^
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 984
Joined: Tue Aug 03, 2004 8:56 pm
Location: Helsinki, Finland

Post by Apila^ »

Oliko se tekninen ongelma?

Omassa Ericssonissa (T610) pitää lyhytkoodia syöttäessä painaa aina ensin ruutua pitkään, niin puhelin vaihtaa numerot kirjaimiksi. Siitä eteenpäin ne muuttuvat automaattisesti. Samalla lailla pitää ruutua painaa sarjanumeron kirjainta syötettäessä.

En yhtään ihmettelisi, vaikka Siemensissä olisi sama juttu. Nappula voi olla kyllä joku muukin, esim. vaikka se, joka vaihtaa kirjaimet capseiksi. Kannattaa kokeilla, kyllä se sieltä löytyy :D

Yleisestikin ottaen nuo muun maailman ihmeet ovat välillä omalaatuisia, kaikella hyvällä. Itse en Nokiaa ole kannattanut surkean laadun, asiakaspalvelun ja takuun vuoksi enää vuosiin. Olen tässä nyt käynyt läpi muista merkeistä Siemensin (4 tähteä), Samsungin (4 tähteä) ja Sony Ericssonin (5 tähteä). Nokia ei parhaimmillaankaan yltänyt kuin kolmeen tähteen.
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6176
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Post by avij »

Laitoin vain tuolle puhelimelle samanlaisen yksinkertaisemman lomakkeen kuin parille muullekin puhelimelle. Fiksut puhelimet ymmärtävät WAP-syöttöformaatin MNNNMN, jolloin puhelin vaihtaa automaattisesti kirjainmoodiin ja takaisin. Vähemmän fiksuille puhelimille tarjotaan kenttää MMMMMM eli käyttäjän pitää itse tajuta vaihtaa kirjainten ja numeroiden välillä. Oletan että tässä oli kyse tästä ongelmasta.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
User avatar
Hyvis
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 617
Joined: Fri Jun 11, 2004 10:59 am
Location: Oulu, Suomi, EU
Contact:

Post by Hyvis »

avij wrote:Koetapa nyt uusiksi.
johan toimii :D :D :D

paitsi tuollai että numero-/kirjainmoodi pitää valita erikseen. numero tulee kun nappulaa painaa pitkään. (mitä michael jackson tekee hississä? no... painaa nappulaa :lol: :lol: :lol: :cry: :cry: :cry: )

ja kyseessä on fiksu puhelin; luokitellaan älypuhelimien sarjaan symbian alusta jne. :evil: :evil: :evil: :evil:
User avatar
Hyvis
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 617
Joined: Fri Jun 11, 2004 10:59 am
Location: Oulu, Suomi, EU
Contact:

Post by Hyvis »

imleH wrote:Oliko se tekninen ongelma?

Omassa Ericssonissa (T610) pitää lyhytkoodia syöttäessä painaa aina ensin ruutua pitkään, niin puhelin vaihtaa numerot kirjaimiksi. Siitä eteenpäin ne muuttuvat automaattisesti. Samalla lailla pitää ruutua painaa sarjanumeron kirjainta syötettäessä.

En yhtään ihmettelisi, vaikka Siemensissä olisi sama juttu. Nappula voi olla kyllä joku muukin, esim. vaikka se, joka vaihtaa kirjaimet capseiksi. Kannattaa kokeilla, kyllä se sieltä löytyy :D

Yleisestikin ottaen nuo muun maailman ihmeet ovat välillä omalaatuisia, kaikella hyvällä. Itse en Nokiaa ole kannattanut surkean laadun, asiakaspalvelun ja takuun vuoksi enää vuosiin. Olen tässä nyt käynyt läpi muista merkeistä Siemensin (4 tähteä), Samsungin (4 tähteä) ja Sony Ericssonin (5 tähteä). Nokia ei parhaimmillaankaan yltänyt kuin kolmeen tähteen.
oletkos koskaan kokeillut benefonia? käyttäisin vieläkin päätoimisesti, mutta kun ei ole gprs vaikka tavan wap onkin. tuli tuo gprs tarpeelliseksi tämän ebt hullutuksen myötä.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”