Apua, gprs-syöttöongelma
Apua, gprs-syöttöongelma
ostin uuden gprs puhelimen eli siemens sx1. en kuitenkaan onnistu syöttämään setelien lyhyttä koodia, koska kenttä hyväksyy vain numerot

Oliko se tekninen ongelma?
Omassa Ericssonissa (T610) pitää lyhytkoodia syöttäessä painaa aina ensin ruutua pitkään, niin puhelin vaihtaa numerot kirjaimiksi. Siitä eteenpäin ne muuttuvat automaattisesti. Samalla lailla pitää ruutua painaa sarjanumeron kirjainta syötettäessä.
En yhtään ihmettelisi, vaikka Siemensissä olisi sama juttu. Nappula voi olla kyllä joku muukin, esim. vaikka se, joka vaihtaa kirjaimet capseiksi. Kannattaa kokeilla, kyllä se sieltä löytyy
Yleisestikin ottaen nuo muun maailman ihmeet ovat välillä omalaatuisia, kaikella hyvällä. Itse en Nokiaa ole kannattanut surkean laadun, asiakaspalvelun ja takuun vuoksi enää vuosiin. Olen tässä nyt käynyt läpi muista merkeistä Siemensin (4 tähteä), Samsungin (4 tähteä) ja Sony Ericssonin (5 tähteä). Nokia ei parhaimmillaankaan yltänyt kuin kolmeen tähteen.
Omassa Ericssonissa (T610) pitää lyhytkoodia syöttäessä painaa aina ensin ruutua pitkään, niin puhelin vaihtaa numerot kirjaimiksi. Siitä eteenpäin ne muuttuvat automaattisesti. Samalla lailla pitää ruutua painaa sarjanumeron kirjainta syötettäessä.
En yhtään ihmettelisi, vaikka Siemensissä olisi sama juttu. Nappula voi olla kyllä joku muukin, esim. vaikka se, joka vaihtaa kirjaimet capseiksi. Kannattaa kokeilla, kyllä se sieltä löytyy
Yleisestikin ottaen nuo muun maailman ihmeet ovat välillä omalaatuisia, kaikella hyvällä. Itse en Nokiaa ole kannattanut surkean laadun, asiakaspalvelun ja takuun vuoksi enää vuosiin. Olen tässä nyt käynyt läpi muista merkeistä Siemensin (4 tähteä), Samsungin (4 tähteä) ja Sony Ericssonin (5 tähteä). Nokia ei parhaimmillaankaan yltänyt kuin kolmeen tähteen.
- avij
- Forum Moderator

- Posts: 6176
- Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
- Location: Helsinki Finland
- Contact:
Laitoin vain tuolle puhelimelle samanlaisen yksinkertaisemman lomakkeen kuin parille muullekin puhelimelle. Fiksut puhelimet ymmärtävät WAP-syöttöformaatin MNNNMN, jolloin puhelin vaihtaa automaattisesti kirjainmoodiin ja takaisin. Vähemmän fiksuille puhelimille tarjotaan kenttää MMMMMM eli käyttäjän pitää itse tajuta vaihtaa kirjainten ja numeroiden välillä. Oletan että tässä oli kyse tästä ongelmasta.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
oletkos koskaan kokeillut benefonia? käyttäisin vieläkin päätoimisesti, mutta kun ei ole gprs vaikka tavan wap onkin. tuli tuo gprs tarpeelliseksi tämän ebt hullutuksen myötä.imleH wrote:Oliko se tekninen ongelma?
Omassa Ericssonissa (T610) pitää lyhytkoodia syöttäessä painaa aina ensin ruutua pitkään, niin puhelin vaihtaa numerot kirjaimiksi. Siitä eteenpäin ne muuttuvat automaattisesti. Samalla lailla pitää ruutua painaa sarjanumeron kirjainta syötettäessä.
En yhtään ihmettelisi, vaikka Siemensissä olisi sama juttu. Nappula voi olla kyllä joku muukin, esim. vaikka se, joka vaihtaa kirjaimet capseiksi. Kannattaa kokeilla, kyllä se sieltä löytyy![]()
Yleisestikin ottaen nuo muun maailman ihmeet ovat välillä omalaatuisia, kaikella hyvällä. Itse en Nokiaa ole kannattanut surkean laadun, asiakaspalvelun ja takuun vuoksi enää vuosiin. Olen tässä nyt käynyt läpi muista merkeistä Siemensin (4 tähteä), Samsungin (4 tähteä) ja Sony Ericssonin (5 tähteä). Nokia ei parhaimmillaankaan yltänyt kuin kolmeen tähteen.
