Het is me opgevallen dat er enkele biljetten in het systeem staan die voor Luxemburg bestemd zijn. Volgens mij klopt dit niet omdat deze nooit gedrukt zijn. Is dit waar of bestaan ze echt en zijn ze zeer zeldzaam? De biljetten zouden dan een serie # moeten hebben welke beginnen met een R.
asmo26
Biljetten uit Luxemburg???
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
asmo_26 wrote:Volgens mij hebben ze ook geen drukkerij in Luxemburg. Ditzelfde geld bv. ook voor de munten. Of hebben ze die wel?
asmo26
Luxemburg heeft inderdaad géén biljetten gedrukt en ook géén munten geslagen: (Hun eigen munten zijn in andere landen gemaakt)

Uit de tabellen op deze pagina van de ECB kan je wel zien dat er biljetten voor Luxemburg zijn en ook worden gedrukt, het zijn alleen de biljetten van de hoogste waardes maar tòch zijn ze nog niet gevonden... Misschien zijn ze helemaal niet gedrukt en komen er alleen vanaf dit jaar Luxemburgse biljetten in omloop. Ik ben dan wel benieuwd bij welke drukkerij die biljetten dan gedrukt zijn.
Ik denk T (België) en anders misschien wel P of R (beiden Duitsland) dat zijn de enige banken in de buurt van Luxemburg die nu ook al hoge waardes drukken. R - €200 en €500, P - €100