Biljetten uit Luxemburg???

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
asmo_26
Euro-Regular
Euro-Regular

Biljetten uit Luxemburg???

Post by asmo_26 »

Het is me opgevallen dat er enkele biljetten in het systeem staan die voor Luxemburg bestemd zijn. Volgens mij klopt dit niet omdat deze nooit gedrukt zijn. Is dit waar of bestaan ze echt en zijn ze zeer zeldzaam? De biljetten zouden dan een serie # moeten hebben welke beginnen met een R.

asmo26
Lucaz
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Lucaz »

Luxemburg gebruikt volgens mij (vrijwel) alleen biljetten uit andere landen. Ik geloof wel dat ze 500-biljetten hebben gedrukt; maar die zijn heel zeldzaam. Deze zijn ook nog niet ingevoerd in het systeem.
asmo_26
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by asmo_26 »

Volgens mij hebben ze ook geen drukkerij in Luxemburg. Ditzelfde geld bv. ook voor de munten. Of hebben ze die wel?

asmo26
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Ze hebben geen drukkerij, en evenmin hebben ze een 'Munt'. Luxemburg laat
zijn munten slaan door de Koninklijke Nederlandse Munt. Luxemburgse
biljetten bestaan helemaal niet (ook die vijfhonderdjes niet).
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
asmo_26
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by asmo_26 »

Ok, dan hoef ik niet eindeloos te zoeken :) . Ik weet namelijk wel dat je voor zeldzame euromunten vrij veel moet neerleggen tegenwoordig :( .
(heb gelukkig nu alle 15 (12 + 3)) eurolanden kompleet :D )

asmo26
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

asmo_26 wrote:Volgens mij hebben ze ook geen drukkerij in Luxemburg. Ditzelfde geld bv. ook voor de munten. Of hebben ze die wel?

asmo26

Luxemburg heeft inderdaad géén biljetten gedrukt en ook géén munten geslagen: (Hun eigen munten zijn in andere landen gemaakt)

Image

Image

Uit de tabellen op deze pagina van de ECB kan je wel zien dat er biljetten voor Luxemburg zijn en ook worden gedrukt, het zijn alleen de biljetten van de hoogste waardes maar tòch zijn ze nog niet gevonden... Misschien zijn ze helemaal niet gedrukt en komen er alleen vanaf dit jaar Luxemburgse biljetten in omloop. Ik ben dan wel benieuwd bij welke drukkerij die biljetten dan gedrukt zijn.
Ik denk T (België) en anders misschien wel P of R (beiden Duitsland) dat zijn de enige banken in de buurt van Luxemburg die nu ook al hoge waardes drukken. R - €200 en €500, P - €100
asmo_26
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by asmo_26 »

Ok, bedankt voor de info :)

asmo26
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”