Biljetten terugstorten in 2025: Regels, prijzen & etc.

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
martymaNL
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Biljetten terugstorten in 2025: Regels, prijzen & etc.

Post by martymaNL »

Ik wil weer eens biljetten gaan terugstorten bij een Geldmaat automaat.
Zelf heb ik een Rabo DirectRekening bij de Rabobank.
Na wat zoekwerk lijkt het erop dat de volgende regels voor mij gelden:
  • Per storting geldt een maximaal bedrag van € 2.500.
  • Er is geen limiet op het aantal biljetten per storting.
  • Voor de eerste t/m vierde storting op mijn eigen Rabobank-rekening betaal ik € 2,44 per storting.
  • Vanaf de vijfde storting op mijn Rabobank-rekening zijn de kosten € 10,00 per storting.
    - € 2,44 per keer vind ik redelijk, maar € 10,00 per keer is mij te veel.
  • Deze quota wordt elk kalenderjaar opnieuw ingesteld.
Heeft iemand ervaring met het terugstorten van biljetten, en klopt de bovenstaande informatie, of mis ik iets?
Misschien is er een andere bank die hier wat coulanter mee omgaat? Ik sta open voor suggesties.
Geld maakt niet gelukkig. Maar gelukkig is er geld.

My EBT profile
JRR
Euro-Expert
Euro-Expert

Re: Biljetten terugstorten in 2025: Regels, prijzen & etc.

Post by JRR »

Alle banken willen meer meer meer geld verdienen en cash blijft een vies woord in Nederland (dan zul je wel een crimineel zijn), dus een mooi verdienmodel voor de banken om jaarlijks het maximale bedrag van een storting naar beneden bij te stellen, het aantal stortingen te beperken en de kosten per storting te verhogen.

"Vroeger" kon je bij stortautomaten van Rabo en ING ook nog gelijktijdig je biljetten en muntjes kwijt en gold dit als één storting (OK, die automaten deden het vaker niet dan wel, maar het scheelde toch weer). Tegenwoordig moet je dit los doen bij Geldmaat en kost het je gelijk twee stortingen en bij ING gelijk een toeslag want muntgeld storten moeten we niet willen met z'n allen.
Ploep
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by Ploep »

Op de website van de Rabobank staat hetvolgende:
Het aantal stortingen wordt per jaar geteld. De telling start opnieuw als we de tarieven aanpassen. Voorbeeld: je hebt op je JongerenRekening 6 stortingen gedaan vóór 1 juli en 6 stortingen ná 1 juli. Je betaalt dan niets omdat de tarieven zijn aangepast.
De tarieven bij Rabobank zijn verhoogt per 1 juni 2025, dus als ik het goed begrijp kun je weer 4 keer storten voor €2,44, zelfs als je al 4 keer eerder gestort hebt dit jaar.

Bron: https://www.rabobank.nl/particulieren/s ... ld-storten & https://www.rabobank.nl/particulieren/b ... ijzigingen
ricksteen
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by ricksteen »

martymaNL wrote: Tue Jun 17, 2025 9:01 pm Ik wil weer eens biljetten gaan terugstorten bij een Geldmaat automaat.
Zelf heb ik een Rabo DirectRekening bij de Rabobank.
Na wat zoekwerk lijkt het erop dat de volgende regels voor mij gelden:
  • Per storting geldt een maximaal bedrag van € 2.500.
  • Er is geen limiet op het aantal biljetten per storting.
  • Voor de eerste t/m vierde storting op mijn eigen Rabobank-rekening betaal ik € 2,44 per storting.
  • Vanaf de vijfde storting op mijn Rabobank-rekening zijn de kosten € 10,00 per storting.
    - € 2,44 per keer vind ik redelijk, maar € 10,00 per keer is mij te veel.
  • Deze quota wordt elk kalenderjaar opnieuw ingesteld.
Heeft iemand ervaring met het terugstorten van biljetten, en klopt de bovenstaande informatie, of mis ik iets?
Misschien is er een andere bank die hier wat coulanter mee omgaat? Ik sta open voor suggesties.

Bij de ING: BasisPakket, BetaalPakket of RoyaalPakket zijn de eerste 4 stortingen in een jaar gratis. Daarna kost het 6 euro per extra storting
martymaNL
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by martymaNL »

Ploep wrote: Fri Jun 20, 2025 7:20 am Op de website van de Rabobank staat hetvolgende:
Het aantal stortingen wordt per jaar geteld. De telling start opnieuw als we de tarieven aanpassen. Voorbeeld: je hebt op je JongerenRekening 6 stortingen gedaan vóór 1 juli en 6 stortingen ná 1 juli. Je betaalt dan niets omdat de tarieven zijn aangepast.
De tarieven bij Rabobank zijn verhoogt per 1 juni 2025, dus als ik het goed begrijp kun je weer 4 keer storten voor €2,44, zelfs als je al 4 keer eerder gestort hebt dit jaar.

Bron: https://www.rabobank.nl/particulieren/s ... ld-storten & https://www.rabobank.nl/particulieren/b ... ijzigingen
Bedoel je door deze zin?
"De telling start opnieuw als we de tarieven aanpassen."
Geld maakt niet gelukkig. Maar gelukkig is er geld.

My EBT profile
Ploep
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by Ploep »

martymaNL wrote: Sun Jun 22, 2025 11:48 pm Bedoel je door deze zin?
"De telling start opnieuw als we de tarieven aanpassen."
Ja inderdaad
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Bij de ASN Bank is het storten van biljetten vanaf 1 december gratis. Zie de tarievenwijzer pagina 2:
Eurobiljetten storten
  • met de betaalpas bij een Geldmaat automaat € 0 per storting (ingangsdatum 1 december, tot die tijd € 5)
Geldt voor ASN Bankrekening, ASN Studentenrekening, ASN Jongerenpakket, ASN Jongerenrekening en ASN Juniorrekening
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mk1992 »

MDeen wrote: Wed Nov 05, 2025 10:34 am Bij de ASN Bank is het storten van biljetten vanaf 1 december gratis. Zie de tarievenwijzer pagina 2:
Eurobiljetten storten
  • met de betaalpas bij een Geldmaat automaat € 0 per storting (ingangsdatum 1 december, tot die tijd € 5)
Geldt voor ASN Bankrekening, ASN Studentenrekening, ASN Jongerenpakket, ASN Jongerenrekening en ASN Juniorrekening
Oh?
Nog een reden om enthousiast te worden van mijn overstap :D
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #102 of the Netherlands, #1027 EBT-wide (per 07.03.2026)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”