Definitie 'interessant'

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
Fonzie
Euro-Master
Euro-Master

Definitie 'interessant'

Post by Fonzie »

Aangezien er soms onduidelijkheden en zelfs irritaties zijn ontstaan bij het modereren van hits en omdat ik merk dat er geen eenduidigheid is over wat nu precies 'interessant' is, zou het mooi zijn om dat eens vast te leggen. Ik geef hierbij als aftrap maar even de definitie die ik zelf hanteer:

Een hit is interessant als de eerste invoerder het biljet heeft uitgegeven aan iemand waarvan hij niet wist dat deze het biljet in EBT zou invoeren èn de tweede invoerder het biljet heeft ontvangen van iemand waarvan hij/zij niet wist dat deze biljetten in EBT invoert.

Een hit kan bestaan uit meerdere biljetten. Dit is het geval wanneer het zeer aannemelijk is dat de biljetten bijelkaar zijn gebleven vanaf het moment van uitgeven door de vorige invoerder. In dat geval wordt maar één van de biljetten als ‘interessant’ aangemerkt. Dit is het biljet dat de grootste afstand heeft afgelegd. Als de hit deels bestaat uit biljetten die een internationale grens hebben overschreden, wordt één van deze biljetten als interessant aangemerkt, ook al is er een nationaal biljet met een grotere afstand ingegegeven. De gemodereerde hitpartner-lokaties mogen wel worden meegeteld in o.a. de hitbingo-statistieken (er is immers geen sprake van een oninteressante hit, maar van een hit bestaande uit meerdere biljetten)

Wie vult aan?

Edit: Venga heeft nog wel wat oude topics. :?
Wanneer is een hit 'interessant'?
interessante hit???????
Interessante hits
Niet meer zo fanatiek als ooit maar is nu al voor het 8ste jaar aan het invoeren... Overigens is een klein deel van mijn biljetten gestempeld met de ebt url
Nick6502
Euro-Master
Euro-Master

Re: Definitie 'interessant'

Post by Nick6502 »

Fonzie wrote:Aangezien er soms onduidelijkheden en zelfs irritaties zijn ontstaan bij het modereren van hits en omdat ik merk dat er geen eenduidigheid is over wat nu precies 'interessant' is, zou het mooi zijn om dat eens vast te leggen. Ik geef hierbij als aftrap maar even de definitie die ik zelf hanteer:

Een hit kan bestaan uit meerdere biljetten. Dit is het geval wanneer het zeer aannemelijk is dat de biljetten bijelkaar zijn gebleven vanaf het moment van uitgeven door de vorige invoerder. In dat geval wordt maar één van de biljetten als ‘interessant’ aangemerkt. Dit is het biljet dat de grootste afstand heeft afgelegd. Als de hit deels bestaat uit biljetten die een internationale grens hebben overschreden, wordt één van deze biljetten als interessant aangemerkt, ook al is er een nationaal biljet met een grotere afstand ingegegeven. De gemodereerde hitpartner-lokaties mogen wel worden meegeteld in o.a. de hitbingo-statistieken (er is immers geen sprake van een oninteressante hit, maar van een hit bestaande uit meerdere biljetten)

Ik vind dat dit laatste stukje tekst maar één 'doel' dient, en dat is EBT'ers die mass hits verkrijgen door het spurten naar de bank om geld, alles invoeren en terug op de bank zetten, waarbij ze de pech hebben dat er nóg iemand is die dit doet, hun 'hits' als interessant te blijven beschouwen.
Voor mij zijn al deze hits oninteressant. Dit zijn geen biljetten die jij, of iemand van je kennissen waarvan je invoert, normaal gezien in handen zou gehad hebben.
dozer
Euro-Newbie
Euro-Newbie

meningen verschillen blijkbaar

Post by dozer »

Voer net een stuk of 30 briefjes in, ingevoerd uit de portemonnee van een vriend (ging er meubels mee kopen, dus kwamen geloof ik uit de pinautomaat, vraag ik nog na). In deze rij maar liefst 4 hits achter elkaar met Ans!!! Is 13 km in 6 dagen.
Voor mij mijn stoerste rij met hits, voor de moderators blijkbaar niet interessant.....meningen verschillen....
voetbal is in onze maatschappij een religie, en ik ben een fundamentalist
ans
Euro-Master
Euro-Master

Re: meningen verschillen blijkbaar

Post by ans »

dozer wrote:Voer net een stuk of 30 briefjes in, ingevoerd uit de portemonnee van een vriend (ging er meubels mee kopen, dus kwamen geloof ik uit de pinautomaat, vraag ik nog na). In deze rij maar liefst 4 hits achter elkaar met Ans!!! Is 13 km in 6 dagen.
Voor mij mijn stoerste rij met hits, voor de moderators blijkbaar niet interessant.....meningen verschillen....
Dozer, deze biljetten met ik gewisseld met Bert, Bert is de SRV-man op ons dorp.
Daarna zijn die biljetten weer gewisseld met een andere biljetten leverancier, dat kunnen er meerdere zijn(Nora, Rekra Super, Bep enz.), die ze afstort bij de bank. Bij toeval blijven ze dan bij elkaar. Toch kan ik me voorstellen dat maar 1 hit als interessant wordt gekenmerkt. per slot van rekening 4 x dezelfde afstand, 4 x hetzelfde aantal dagen.
Het is wel duidelijk wat anders dan user1....bank....user2.

Ik ben erg blij met deze hits en ik weet zeker dat Bert nog blijer is want hij krijgt weer een bosje bloemen, dus ga maar door met het opspeuren van mijn biljetten.
sergeantmajoor
Euro-Master
Euro-Master

Re: Definitie 'interessant'

Post by sergeantmajoor »

[/quote]

Ik vind dat dit laatste stukje tekst maar één 'doel' dient, en dat is EBT'ers die mass hits verkrijgen door het spurten naar de bank om geld, alles invoeren en terug op de bank zetten, waarbij ze de pech hebben dat er nóg iemand is die dit doet, hun 'hits' als interessant te blijven beschouwen.
Voor mij zijn al deze hits oninteressant. Dit zijn geen biljetten die jij, of iemand van je kennissen waarvan je invoert, normaal gezien in handen zou gehad hebben.[/quote]

Nee, niet mee eens, Alle biljetten die je in handen krijgt, hetzij via vrienden en familie, hetzij via de bank, zijn biljetten,die meedoen met het nationale en internationale betalingsverkeer. Ze hebben allemaal evenveel kans en recht om een interessante hit te worden. Als je ze op een stapeltje van 50 biljetten terugstort op de bank is dat een normale geldhandeling,die door veel grootverbruikers als de detailhandel ook gedaan wordt.
STEL :Ik koop een bankstel van 1000 euro met 100 briefjes van 10 euro. Er zullen die dag 10 briefjes als wisselgeld gebruikt worden en 90 worden door de meubelzaak gestort. Van die 90 worden er weer 10 gepind door een andere EBTer, dan is er toch geen sprake van ebt-bank-ebt?
Je weet niet bij elk biljet hoe dat gaat. er kunnen ook stapeltjes biljetten op de bank blijven liggen, soms weken lang. Ik kan me wel voorstellen dat zes biljetten met de zelfde tijd en de zelfde afstand worden gereduceerd tot 1 hit. Maar bij opduiken van een van die 5 andere biljetten in een nieuwe hitsituatie mag dat wel een triple hit worden. Vind ik.
hailtotheking
Euro-Master
Euro-Master

Post by hailtotheking »

Hier onze eigen mening geven van wat wel en niet
interessant is, is mijn inziens niet relevant.
We zullen de regels moeten volgen van makers/bedenkers etc
van deze site. Ik heb niet gezocht, maar er zullen vast wel
defenities zijn vastgelegd omtrent dit onderwerp, misschien staat
dit wel in de FAQ.
Ik heb bijvoorbeeld een gemodereerde hit omdat deze binnen
24 uur werd teruggevonden. Voor mij wel interessant, maar volgens
de site niet. Jammer dan, ik tel hem toch voor me zelf mee.

8) HTTK 8)
http://game.desert-operations.nl/?recru ... d=d29ybGQx" onclick="window.open(this.href);return false; <== klik link en speel/Click and play
Burdie
Euro-Master
Euro-Master

Post by Burdie »

hailtotheking wrote: Ik heb bijvoorbeeld een gemodereerde hit omdat deze binnen
Ik heb ook zo'n hit en die was ook eerst gemodereerd door de moderator bot. De hit was met MM_NL en via het forum kwamen we er achter dat er minimaal 1 persoon tussen ons het biljet in handen heeft gehad. Via de engelse gedeelte van het forum (suspiciours notes and users) hadden we dit aangekaart en binnen now time was de hit weer omgezet van moderatored naar interresant.

Het blijft natuurlijk nog wel altijd de beslissing van de 'human' moderator om het biljet over te zetten
Personal statistics from: NIGMM / EBTST / EBTcheck 259 Hits with 2 triple :flag-ie: 3 :flag-eu: 407
list of (known by me) latest "codes_country.txt" files Blog
Fonzie
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fonzie »

hailtotheking wrote: Ik heb bijvoorbeeld een gemodereerde hit omdat deze binnen
Dat is het hem nou juist... er is geen definitie vastgesteld. Die 24-uurs limiet is automatisch, snellere hist kunnen wel degelijk interessant zijn maar dan moet je de moderators er even op attenderen...

Ik hanteer in elk geval de definitie zoals ik heb genoemd en derhalve is het aantal interessante hits volgens mijzelf één lager dan volgens de officiële telling :roll:
Niet meer zo fanatiek als ooit maar is nu al voor het 8ste jaar aan het invoeren... Overigens is een klein deel van mijn biljetten gestempeld met de ebt url
Saxifraga
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by Saxifraga »

Als je nummers noteert om ze later in te geven, kan het gebeuren dat, als je één van die biljetten nog dezelfde dag uitgeeft, de volgende bezitter hem nog vóór jouw ingeeft. En dan krijg je rare toestanden of "oninteressante" hits...
Money shines like the sun but melts like snow.
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

In september 2005 ben ik 1 maand door Nederland en Belgie geweest. Daarbij had ik een agenda, waar ik de nummers in op schreef, zodat ik ze na noteren direct weer kon uitgeven. Dat heeft er in ieder geval 1 keer voor gezorgd voor datgene dat 1 posting hier boven is beschreven. Het betreft onderstaande hit.

Nog 1 bladzijde en dan zit het erop. Het betreft de plaatsen: Arnhem, Kesteren, Ingen, Elst, Ede, Wageningen en Barneveld. Laatste kans op een hit deze avond of er komt een eind aan een hitstreak van 18 dagen en 53 hits.

http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... d=10382447
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

Saxifraga wrote:Als je nummers noteert om ze later in te geven, kan het gebeuren dat, als je één van die biljetten nog dezelfde dag uitgeeft, de volgende bezitter hem nog vóór jouw ingeeft. En dan krijg je rare toestanden of "oninteressante" hits...

Dan moet je de datum van ontvangst bij het commentaar zetten. Dat voorkomt dan de misverstanden.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”