Varoitus!!
- bin Lauri Œ
- Euro-Master

- Posts: 1310
- Joined: Tue Aug 02, 2005 5:06 am
- Location: Raisio Finland
Varoitus!!
Älä tule Raisioon lähipäivinä hakemaan vitosia, tai kymppejä.
Jouduin olemaan töissä klo. 4:ään ja juoksin lähimpään pankkiin, jonne jätin kaikki eilen hankkimani (siistit) rahat, jotka vaihdoin myös uusiin (ryppyisiin). Eli kyseessä on 2200 euroa ja seteleitä yht. 170 kappaletta. Vitosia 40 kpl. ja 20€ 70 kpl. 10€ 60 kpl.
Tein poikkeuksen, koska niitä seteleitä piti saada isompi läjä tälle kuulle, eikä työ anna minulle aikaa harrasteille.
Yritän välttää vastaavaa tilannetta toisten.
Jos joku hakee vuoden alusta rahaa Raisiosta, voi pyytää PM:ä pankkikonttorin nimen, että ei astu miinaani.
Jouduin olemaan töissä klo. 4:ään ja juoksin lähimpään pankkiin, jonne jätin kaikki eilen hankkimani (siistit) rahat, jotka vaihdoin myös uusiin (ryppyisiin). Eli kyseessä on 2200 euroa ja seteleitä yht. 170 kappaletta. Vitosia 40 kpl. ja 20€ 70 kpl. 10€ 60 kpl.
Tein poikkeuksen, koska niitä seteleitä piti saada isompi läjä tälle kuulle, eikä työ anna minulle aikaa harrasteille.
Yritän välttää vastaavaa tilannetta toisten.
Jos joku hakee vuoden alusta rahaa Raisiosta, voi pyytää PM:ä pankkikonttorin nimen, että ei astu miinaani.
- bin Lauri Œ
- Euro-Master

- Posts: 1310
- Joined: Tue Aug 02, 2005 5:06 am
- Location: Raisio Finland
Kostoelää ja on suloista. 
Onneksi 50 ensimmäisen rahan kohdalla ei ollut moitteen sanaa.
Ehkä kannattaisi lukea hieman näitä keskusteluitakin, niin ei tarvitsisi pahoittaa kenenkään mieltä.
Tämä tuli hieman väärälle palstalle, mutta varoitus oli "toimintatavan muutos" otsakkeessa. Varoitin koko Turun talousalueen pankeista, koska polttouuniseteleissä kyseessä on usein setelin vaihto.
Kaikissa pankeissa en kuitenkaan vaihda. Esim. Nordessa en koskaan käsittele pikkuseteleitä kuin korkeintaan muutamaa priima kunnossa olevaa seteliä.
Nordea heittää kaiken roskiin, jos pienikin ryppy on setelissä.
Näin turun keskustassa tuntuu ainakin olevan käytäntö.
Liedon Säästöpankki, sekä Raisiossa, kuin myös kaikkialla Turun talousalueella tulee aina olemaan vaarallinen paikka vaihtaa vitosia.
Siellähän minä aina asioin kaikki pankkiasiani. Ja usein sattuu sopivasti olemaan pikkuseteleitä maksuja maksaessani.
Raision Osuuspankista voit huoletta hakea vitosia. Sinne en yleensä jätä vitosia, vaan korkeintaan haen niitä. Nordea ja Sampo, sekä Handelpankki ovat täysin vapaassa käytössä. Niissä et astu miinaan kuin korkeintaan kakskymppisillä, viisilläkympeillä, ja isommilla.
Vitoset nyt tahtoo muutenkin jäämään suurelta osin paitsioon. Otan vain hyväkuntoisimmat polttouunivitoset korjaukseen ja keskityn isompiin.
Eli kymppivaara on melkein yhtä iso kuin vitonenkin, koska ne eivät heti pankista lähde seuraavan asiakkaan mukana kuten isommat setelit.
Maanantaina lähtee n. 150 kpl. kymppejä pankkiin joten PM:ää vaan jos kympit pelottaa. Osuuspankki paalupaikalla, sekä Liedon osuuspankki Hämeentiellä ovat myös aina "hengenvaarallisia" vaihtopaikkoja, joten pidetään yhteyttä, jos halutaan välttyä miinoilta.
Onneksi 50 ensimmäisen rahan kohdalla ei ollut moitteen sanaa.
Ehkä kannattaisi lukea hieman näitä keskusteluitakin, niin ei tarvitsisi pahoittaa kenenkään mieltä.
Tämä tuli hieman väärälle palstalle, mutta varoitus oli "toimintatavan muutos" otsakkeessa. Varoitin koko Turun talousalueen pankeista, koska polttouuniseteleissä kyseessä on usein setelin vaihto.
Kaikissa pankeissa en kuitenkaan vaihda. Esim. Nordessa en koskaan käsittele pikkuseteleitä kuin korkeintaan muutamaa priima kunnossa olevaa seteliä.
Nordea heittää kaiken roskiin, jos pienikin ryppy on setelissä.
Näin turun keskustassa tuntuu ainakin olevan käytäntö.
Liedon Säästöpankki, sekä Raisiossa, kuin myös kaikkialla Turun talousalueella tulee aina olemaan vaarallinen paikka vaihtaa vitosia.
Siellähän minä aina asioin kaikki pankkiasiani. Ja usein sattuu sopivasti olemaan pikkuseteleitä maksuja maksaessani.
Raision Osuuspankista voit huoletta hakea vitosia. Sinne en yleensä jätä vitosia, vaan korkeintaan haen niitä. Nordea ja Sampo, sekä Handelpankki ovat täysin vapaassa käytössä. Niissä et astu miinaan kuin korkeintaan kakskymppisillä, viisilläkympeillä, ja isommilla.
Vitoset nyt tahtoo muutenkin jäämään suurelta osin paitsioon. Otan vain hyväkuntoisimmat polttouunivitoset korjaukseen ja keskityn isompiin.
Eli kymppivaara on melkein yhtä iso kuin vitonenkin, koska ne eivät heti pankista lähde seuraavan asiakkaan mukana kuten isommat setelit.
Maanantaina lähtee n. 150 kpl. kymppejä pankkiin joten PM:ää vaan jos kympit pelottaa. Osuuspankki paalupaikalla, sekä Liedon osuuspankki Hämeentiellä ovat myös aina "hengenvaarallisia" vaihtopaikkoja, joten pidetään yhteyttä, jos halutaan välttyä miinoilta.
1. EBTn profiilissani lukee: Setelit joissa ei ole mainittu kuntoa, ovat yleensä (melko) siistejä. Nämä 50 oli niitä lähes riman alta menneitä.bin Lauri Œ wrote:Kostoelää ja on suloista.
Onneksi 50 ensimmäisen rahan kohdalla ei ollut moitteen sanaa.
Ehkä kannattaisi lukea hieman näitä keskusteluitakin, niin ei tarvitsisi pahoittaa kenenkään mieltä.
2. En pahoittanut mieltäni koska näitä voi sattua miten päin vain. Olin vain yllättynyt suuresta määrästä yhteen pankkiin. (Esim. parin viikon takainen suuri osumarysä ocan kanssa johtui siitä että oca hyppäsi kahteen miinaan.)
3. Tuntuu välillä siltä että avaat uusia otsakkeita tuon tuostakin enkä jaksa kaikkia tekstejäsi edes lukea. Tiedän kyllä että Turussa/Turun seudulla on muitakin pankkien käyttäjiä kuin minä, mutta tietääkseni sinullakaan ei ole mitään yksityisoikeutta käyttää jotain tiettyä pankkia. (!Tämä ei ole kielto käyttää pankkia!)bin Lauri Œ wrote: Tämä tuli hieman väärälle palstalle, mutta varoitus oli "toimintatavan muutos" otsakkeessa. Varoitin koko Turun talousalueen pankeista, koska polttouuniseteleissä kyseessä on usein setelin vaihto.
Kaikissa pankeissa en kuitenkaan vaihda.
4. Minä kun en ala ylimääräistä maksamaan saadakseni käydä jossain tuppukylässä, jahka kelit lämpiää niin voin fillarilla käväistäkin siellä.bin Lauri Œ wrote: Raision Osuuspankista voit huoletta hakea vitosia. Sinne en yleensä jätä vitosia, vaan korkeintaan haen niitä. Nordea ja Sampo, sekä Handelpankki ovat täysin vapaassa käytössä. Niissä et astu miinaan kuin korkeintaan kakskymppisillä, viisilläkympeillä, ja isommilla.
5. No niimpäs tuntuu olevan. Olet itsekkin sen huomannutbin Lauri Œ wrote: Osuuspankki paalupaikalla, sekä Liedon osuuspankki Hämeentiellä ovat myös aina "hengenvaarallisia" vaihtopaikkoja, joten pidetään yhteyttä, jos halutaan välttyä miinoilta.
- bin Lauri Œ
- Euro-Master

- Posts: 1310
- Joined: Tue Aug 02, 2005 5:06 am
- Location: Raisio Finland
Ei minulla olekaan yksityisoikeutta. Mutta minulla on oikeus vaihtaa rahani siellä missä parhaaksi katson vaihdon onnistuvan.pejole wrote:
Tiedän kyllä että Turussa/Turun seudulla on muitakin pankkien käyttäjiä kuin minä, mutta tietääkseni sinullakaan ei ole mitään yksityisoikeutta käyttää jotain tiettyä pankkia. (!Tämä ei ole kielto käyttää pankkia!)
4. Minä kun en ala ylimääräistä maksamaan saadakseni käydä jossain tuppukylässä, jahka kelit lämpiää niin voin fillarilla käväistäkin siellä.
Vitosmiinoja tulee erittäin harvoin ja niistä pyrin jatkossa paremmin tiedottamaan jos tulee.
Vitosilla on vain se paha puoli, että se pankki minne vitoset kannetaan voi olla sen jälkeen kuukausia miinapaikka.
Eipä ollut noistakaan vitosista mennyt kuin pari kappaletta vaikka päiviä oli kulunut jo 11.
Minä maksan muuten melkein päivittäin siitä, että käyn turun tuppukylässä.
Niin, piti vielä sanoman.
Et kai sinä luule, että polttouuniin menevistä pehmenneistä ryppyseteleistä uusia enää tehdään?
Kuitenkin niistä on mahdollista saada niin hyviä, että huonot löytyy vasta miinan jälkeen.
1. Meillä kaikilla on oikeus käyttää mitä pankkia haluamme, ja miten haluamme.bin Lauri Œ wrote: Mutta minulla on oikeus vaihtaa rahani siellä missä parhaaksi katson vaihdon onnistuvan.
Eipä ollut noistakaan vitosista mennyt kuin pari kappaletta vaikka päiviä oli kulunut jo 11.
Minä maksan muuten melkein päivittäin siitä, että käyn turun tuppukylässä.
Niin, piti vielä sanoman.
Et kai sinä luule, että polttouuniin menevistä pehmenneistä ryppyseteleistä uusia enää tehdään?
2. Kassaneiti otti 2x50kpl suoraan kassasta kumilenkein niputettuina ja kysyi että kelpaavatko vai tarvitsenko vyötteellisen nipun. No nämä oli aivan taatusti käytetympiä kuin yhdessäkään nipussa.
3. Jäi mainitsematta että minä liikun linja-autolla vapaa-ajalla eikä tällasella opiskelijalla ole varaa mihinkään ylimääräisiin lippuihin.
4. En luule.
- bin Lauri Œ
- Euro-Master

- Posts: 1310
- Joined: Tue Aug 02, 2005 5:06 am
- Location: Raisio Finland
hena88 wrote:Tarvitsee ajatella hieman nenäänsä pidemmälle....
Ensinnäkin polttouuniseteleissä useinkin on kyse vaihdosta, kuten olen jo sanonut.
Miinat tuli kuitenkin pääosin siksi, että suomalaisten piti viimevuoden lopulla syöttää mahdollisimman paljon seteleitä järjestelmään.
Ja koska minulla on yleensä aina töissä kova kiirus joulun alla, niin oli myös nyt.
Joten vitosten levitykseen en enää ehtinyt ja seteleiden syöttöönkin halusin panna oman panokseni.
Jatkossa ei vitosia tule paljon pankeissa näkymään, ellei sitten ole niitä viimevuotisia. Jos joku lähialueen maaseudulla astuu kymppimiinaan, niin sille en sitten voi mitään. Jossain minunkin setelini täytyy vaihtaa, tai sitten lopettaa tämä leikki kokonaan.
Miksi syy on vain minun, jos olen itse astunut jo kaksi kertaa Pejolen miinaan?
Oli siis kyse välipäivistä jolloin olin eräässä tehtaassa tekemässä korjauksia. Korjauksia ei voi tehdä silloin, kun tehdas on käynnissä.
- Tomppa-
- Euro-Expert in Training

- Posts: 403
- Joined: Thu Aug 28, 2003 6:28 pm
- Location: Helsinki
- Contact:
Ei kai tässä ketään syytellä. Itsekin sliden tapaan ehdottaisin, että yhden alueen setelivaihtajat sopisivat keskenään yhden pankin, johon pikkusetelit voi kipata. Tuolta pankista ei sitten _kukaan_ hakisi pientä seteliä, vaan pelkästään isompaa. Näin muissa pankeissa voisi vierailla ja hakea vitosia suht rauhallisin mielin.bin Lauri Œ wrote:Miksi syy on vain minun, jos olen itse astunut jo kaksi kertaa Pejolen miinaan?
Asia on ollut mietintämyssyssä jo pidemmän aikaa.Tomppa- wrote:Ei kai tässä ketään syytellä. Itsekin sliden tapaan ehdottaisin, että yhden alueen setelivaihtajat sopisivat keskenään yhden pankin, johon pikkusetelit voi kipata. Tuolta pankista ei sitten _kukaan_ hakisi pientä seteliä, vaan pelkästään isompaa. Näin muissa pankeissa voisi vierailla ja hakea vitosia suht rauhallisin mielin.bin Lauri Œ wrote:Miksi syy on vain minun, jos olen itse astunut jo kaksi kertaa Pejolen miinaan?
1. Faktaa: Meillä on yhteensä 77 moderoitua osumaa, 22 minun jättämistä miinoista. 22 _kahdesta_ minun miinasta, 55 yhdestä sinun. On siinä jotain eroa minun mielestä.bin Lauri Œ wrote:Miinat tuli kuitenkin pääosin siksi, että suomalaisten piti viimevuoden lopulla syöttää mahdollisimman paljon seteleitä järjestelmään. Ja koska minulla on yleensä aina töissä kova kiirus joulun alla, niin oli myös nyt.
Joten vitosten levitykseen en enää ehtinyt ja seteleiden syöttöönkin halusin panna oman panokseni.
Jossain minunkin setelini täytyy vaihtaa, tai sitten lopettaa tämä leikki kokonaan.
Miksi syy on vain minun, jos olen itse astunut jo kaksi kertaa Pejolen miinaan?
2. Ne toisetkin meidän väliset miinat olivat joulukuussa, myös minä laitoin/halusin laittaa omaa panostani.
3. Näitä sattuu taatusti jatkossakin, ei tälläisen takia kannata lopettaa.
Huom Salo..
Olen siirtynyt töihin Saloon enkä ehdi käydä pankissa Turussa sekä vanha lähteeni on kuihtunut joten saatan aiheuttaa hieman miinoja Salon pankkeihin. Jos jollakin on tietoa vältettävistä pankeista niin olisin kiitollinen.
(Aikaisemmin käskin varoa Turussa Hämeenkadun Säästöpankkia, nyt se vähitellen alkaa olla turvallinen)
Olen siirtynyt töihin Saloon enkä ehdi käydä pankissa Turussa sekä vanha lähteeni on kuihtunut joten saatan aiheuttaa hieman miinoja Salon pankkeihin. Jos jollakin on tietoa vältettävistä pankeista niin olisin kiitollinen.
(Aikaisemmin käskin varoa Turussa Hämeenkadun Säästöpankkia, nyt se vähitellen alkaa olla turvallinen)
- avij
- Forum Moderator

- Posts: 6176
- Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
- Location: Helsinki Finland
- Contact:
Tietääkseni Salossa ei ole harrastettu pankkikeikkailua oikeastaan lainkaan, joten Salon pankit (ne pari hassua) ovat aika turvallisia tässä mielessä. Aina joskus Saloon eksyy joitakin vierailevia tähtiä, mutta paikallisia pankkikeikkailijoita ei ole. Omat visiittini Saloon ajoittuvat yleensä viikonloppuihin, eivätkä pankit ole silloin tietenkään auki. Firma hakee vaihtorahansa Nordeasta, mutta mahtaakohan tuolla olla tässä tapauksessa merkitystä, saa nähdä..
p.s. onnea uudesta työpaikasta
p.s. onnea uudesta työpaikasta
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.



