Varoitus!!

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1310
Joined: Tue Aug 02, 2005 5:06 am
Location: Raisio Finland

Varoitus!!

Post by bin Lauri Œ »

Älä tule Raisioon lähipäivinä hakemaan vitosia, tai kymppejä.
Jouduin olemaan töissä klo. 4:ään ja juoksin lähimpään pankkiin, jonne jätin kaikki eilen hankkimani (siistit) rahat, jotka vaihdoin myös uusiin (ryppyisiin). Eli kyseessä on 2200 euroa ja seteleitä yht. 170 kappaletta. Vitosia 40 kpl. ja 20€ 70 kpl. 10€ 60 kpl.

Tein poikkeuksen, koska niitä seteleitä piti saada isompi läjä tälle kuulle, eikä työ anna minulle aikaa harrasteille.
Yritän välttää vastaavaa tilannetta toisten.
Jos joku hakee vuoden alusta rahaa Raisiosta, voi pyytää PM:ä pankkikonttorin nimen, että ei astu miinaani.
User avatar
oca
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 32
Joined: Mon Jul 04, 2005 10:20 pm
Location: Turku, FIN

Post by oca »

Peeämmä on viuhunu.. vastausta odotellaan. :wink:
User avatar
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1310
Joined: Tue Aug 02, 2005 5:06 am
Location: Raisio Finland

Post by bin Lauri Œ »

Kostoelää ja on suloista. ;-)
Onneksi 50 ensimmäisen rahan kohdalla ei ollut moitteen sanaa.
Ehkä kannattaisi lukea hieman näitä keskusteluitakin, niin ei tarvitsisi pahoittaa kenenkään mieltä.

Tämä tuli hieman väärälle palstalle, mutta varoitus oli "toimintatavan muutos" otsakkeessa. Varoitin koko Turun talousalueen pankeista, koska polttouuniseteleissä kyseessä on usein setelin vaihto.
Kaikissa pankeissa en kuitenkaan vaihda. Esim. Nordessa en koskaan käsittele pikkuseteleitä kuin korkeintaan muutamaa priima kunnossa olevaa seteliä.
Nordea heittää kaiken roskiin, jos pienikin ryppy on setelissä.
Näin turun keskustassa tuntuu ainakin olevan käytäntö.
Liedon Säästöpankki, sekä Raisiossa, kuin myös kaikkialla Turun talousalueella tulee aina olemaan vaarallinen paikka vaihtaa vitosia.
Siellähän minä aina asioin kaikki pankkiasiani. Ja usein sattuu sopivasti olemaan pikkuseteleitä maksuja maksaessani.
Raision Osuuspankista voit huoletta hakea vitosia. Sinne en yleensä jätä vitosia, vaan korkeintaan haen niitä. Nordea ja Sampo, sekä Handelpankki ovat täysin vapaassa käytössä. Niissä et astu miinaan kuin korkeintaan kakskymppisillä, viisilläkympeillä, ja isommilla.

Vitoset nyt tahtoo muutenkin jäämään suurelta osin paitsioon. Otan vain hyväkuntoisimmat polttouunivitoset korjaukseen ja keskityn isompiin.
Eli kymppivaara on melkein yhtä iso kuin vitonenkin, koska ne eivät heti pankista lähde seuraavan asiakkaan mukana kuten isommat setelit.
Maanantaina lähtee n. 150 kpl. kymppejä pankkiin joten PM:ää vaan jos kympit pelottaa. Osuuspankki paalupaikalla, sekä Liedon osuuspankki Hämeentiellä ovat myös aina "hengenvaarallisia" vaihtopaikkoja, joten pidetään yhteyttä, jos halutaan välttyä miinoilta.
User avatar
pejole
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 832
Joined: Mon Aug 23, 2004 5:47 pm
Location: Turku, Finland

Post by pejole »

bin Lauri Œ wrote:Kostoelää ja on suloista. ;-)
Onneksi 50 ensimmäisen rahan kohdalla ei ollut moitteen sanaa.
Ehkä kannattaisi lukea hieman näitä keskusteluitakin, niin ei tarvitsisi pahoittaa kenenkään mieltä.
1. EBTn profiilissani lukee: Setelit joissa ei ole mainittu kuntoa, ovat yleensä (melko) siistejä. Nämä 50 oli niitä lähes riman alta menneitä.
2. En pahoittanut mieltäni koska näitä voi sattua miten päin vain. Olin vain yllättynyt suuresta määrästä yhteen pankkiin. (Esim. parin viikon takainen suuri osumarysä ocan kanssa johtui siitä että oca hyppäsi kahteen miinaan.)
bin Lauri Œ wrote: Tämä tuli hieman väärälle palstalle, mutta varoitus oli "toimintatavan muutos" otsakkeessa. Varoitin koko Turun talousalueen pankeista, koska polttouuniseteleissä kyseessä on usein setelin vaihto.
Kaikissa pankeissa en kuitenkaan vaihda.
3. Tuntuu välillä siltä että avaat uusia otsakkeita tuon tuostakin enkä jaksa kaikkia tekstejäsi edes lukea. Tiedän kyllä että Turussa/Turun seudulla on muitakin pankkien käyttäjiä kuin minä, mutta tietääkseni sinullakaan ei ole mitään yksityisoikeutta käyttää jotain tiettyä pankkia. (!Tämä ei ole kielto käyttää pankkia!)
bin Lauri Œ wrote: Raision Osuuspankista voit huoletta hakea vitosia. Sinne en yleensä jätä vitosia, vaan korkeintaan haen niitä. Nordea ja Sampo, sekä Handelpankki ovat täysin vapaassa käytössä. Niissä et astu miinaan kuin korkeintaan kakskymppisillä, viisilläkympeillä, ja isommilla.
4. Minä kun en ala ylimääräistä maksamaan saadakseni käydä jossain tuppukylässä, jahka kelit lämpiää niin voin fillarilla käväistäkin siellä.
bin Lauri Œ wrote: Osuuspankki paalupaikalla, sekä Liedon osuuspankki Hämeentiellä ovat myös aina "hengenvaarallisia" vaihtopaikkoja, joten pidetään yhteyttä, jos halutaan välttyä miinoilta.
5. No niimpäs tuntuu olevan. Olet itsekkin sen huomannut :wink:
User avatar
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1310
Joined: Tue Aug 02, 2005 5:06 am
Location: Raisio Finland

Post by bin Lauri Œ »

pejole wrote:
Tiedän kyllä että Turussa/Turun seudulla on muitakin pankkien käyttäjiä kuin minä, mutta tietääkseni sinullakaan ei ole mitään yksityisoikeutta käyttää jotain tiettyä pankkia. (!Tämä ei ole kielto käyttää pankkia!)

4. Minä kun en ala ylimääräistä maksamaan saadakseni käydä jossain tuppukylässä, jahka kelit lämpiää niin voin fillarilla käväistäkin siellä.
Ei minulla olekaan yksityisoikeutta. Mutta minulla on oikeus vaihtaa rahani siellä missä parhaaksi katson vaihdon onnistuvan.
Vitosmiinoja tulee erittäin harvoin ja niistä pyrin jatkossa paremmin tiedottamaan jos tulee.
Vitosilla on vain se paha puoli, että se pankki minne vitoset kannetaan voi olla sen jälkeen kuukausia miinapaikka.
Eipä ollut noistakaan vitosista mennyt kuin pari kappaletta vaikka päiviä oli kulunut jo 11.

Minä maksan muuten melkein päivittäin siitä, että käyn turun tuppukylässä.

Niin, piti vielä sanoman.
Et kai sinä luule, että polttouuniin menevistä pehmenneistä ryppyseteleistä uusia enää tehdään?
Kuitenkin niistä on mahdollista saada niin hyviä, että huonot löytyy vasta miinan jälkeen.
User avatar
pejole
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 832
Joined: Mon Aug 23, 2004 5:47 pm
Location: Turku, Finland

Post by pejole »

bin Lauri Œ wrote: Mutta minulla on oikeus vaihtaa rahani siellä missä parhaaksi katson vaihdon onnistuvan.

Eipä ollut noistakaan vitosista mennyt kuin pari kappaletta vaikka päiviä oli kulunut jo 11.

Minä maksan muuten melkein päivittäin siitä, että käyn turun tuppukylässä.

Niin, piti vielä sanoman.
Et kai sinä luule, että polttouuniin menevistä pehmenneistä ryppyseteleistä uusia enää tehdään?
1. Meillä kaikilla on oikeus käyttää mitä pankkia haluamme, ja miten haluamme.

2. Kassaneiti otti 2x50kpl suoraan kassasta kumilenkein niputettuina ja kysyi että kelpaavatko vai tarvitsenko vyötteellisen nipun. No nämä oli aivan taatusti käytetympiä kuin yhdessäkään nipussa.

3. Jäi mainitsematta että minä liikun linja-autolla vapaa-ajalla eikä tällasella opiskelijalla ole varaa mihinkään ylimääräisiin lippuihin.

4. En luule.
User avatar
Coin
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 261
Joined: Wed Sep 21, 2005 2:07 pm
Location: Ihode, Suomi

Post by Coin »

Anteeksi, että nyt puutun, mutta kyllä olen sitä mieltä, että bin_lauri voisi jättää miinansa asettamatta. EBT:ssä on myös sellaisia, jotka eivät lue foorumia. Tarvitsee ajatella hieman nenäänsä pidemmälle.... :wink:
Raha mailmaa pyörittää... Ja minä rahaa...
:note-5: :note-10: :note-20: :note-50: :note-100: :note-200: :note-500:
User avatar
slide
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 251
Joined: Sat Jul 03, 2004 5:29 pm
Location: Lappeenranta

Post by slide »

Ei poijjaat näin. Sopikaa rehdisti pari dumppaus pankkia, johon viette ylimääräiset setelit, suosikaa muita vaihtoehtoja kuin pankkeja, esim s-tiliä. Näin ollaan täällä kaakossa hienosti toimittu, ja pahemmilta miinoilta vältytty. Yhteistyötä ihmiset, yhteistyötä.
IRCnet #ebt / nick vety
User avatar
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1310
Joined: Tue Aug 02, 2005 5:06 am
Location: Raisio Finland

Post by bin Lauri Œ »

hena88 wrote:Tarvitsee ajatella hieman nenäänsä pidemmälle.... :wink:

Ensinnäkin polttouuniseteleissä useinkin on kyse vaihdosta, kuten olen jo sanonut.
Miinat tuli kuitenkin pääosin siksi, että suomalaisten piti viimevuoden lopulla syöttää mahdollisimman paljon seteleitä järjestelmään.
Ja koska minulla on yleensä aina töissä kova kiirus joulun alla, niin oli myös nyt.
Joten vitosten levitykseen en enää ehtinyt ja seteleiden syöttöönkin halusin panna oman panokseni.
Jatkossa ei vitosia tule paljon pankeissa näkymään, ellei sitten ole niitä viimevuotisia. Jos joku lähialueen maaseudulla astuu kymppimiinaan, niin sille en sitten voi mitään. Jossain minunkin setelini täytyy vaihtaa, tai sitten lopettaa tämä leikki kokonaan.

Miksi syy on vain minun, jos olen itse astunut jo kaksi kertaa Pejolen miinaan?

Oli siis kyse välipäivistä jolloin olin eräässä tehtaassa tekemässä korjauksia. Korjauksia ei voi tehdä silloin, kun tehdas on käynnissä.
User avatar
Tomppa-
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 403
Joined: Thu Aug 28, 2003 6:28 pm
Location: Helsinki
Contact:

Post by Tomppa- »

bin Lauri Œ wrote:Miksi syy on vain minun, jos olen itse astunut jo kaksi kertaa Pejolen miinaan?
Ei kai tässä ketään syytellä. Itsekin sliden tapaan ehdottaisin, että yhden alueen setelivaihtajat sopisivat keskenään yhden pankin, johon pikkusetelit voi kipata. Tuolta pankista ei sitten _kukaan_ hakisi pientä seteliä, vaan pelkästään isompaa. Näin muissa pankeissa voisi vierailla ja hakea vitosia suht rauhallisin mielin.
User avatar
pejole
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 832
Joined: Mon Aug 23, 2004 5:47 pm
Location: Turku, Finland

Post by pejole »

Tomppa- wrote:
bin Lauri Œ wrote:Miksi syy on vain minun, jos olen itse astunut jo kaksi kertaa Pejolen miinaan?
Ei kai tässä ketään syytellä. Itsekin sliden tapaan ehdottaisin, että yhden alueen setelivaihtajat sopisivat keskenään yhden pankin, johon pikkusetelit voi kipata. Tuolta pankista ei sitten _kukaan_ hakisi pientä seteliä, vaan pelkästään isompaa. Näin muissa pankeissa voisi vierailla ja hakea vitosia suht rauhallisin mielin.
Asia on ollut mietintämyssyssä jo pidemmän aikaa.
bin Lauri Œ wrote:Miinat tuli kuitenkin pääosin siksi, että suomalaisten piti viimevuoden lopulla syöttää mahdollisimman paljon seteleitä järjestelmään. Ja koska minulla on yleensä aina töissä kova kiirus joulun alla, niin oli myös nyt.
Joten vitosten levitykseen en enää ehtinyt ja seteleiden syöttöönkin halusin panna oman panokseni.

Jossain minunkin setelini täytyy vaihtaa, tai sitten lopettaa tämä leikki kokonaan.

Miksi syy on vain minun, jos olen itse astunut jo kaksi kertaa Pejolen miinaan?
1. Faktaa: Meillä on yhteensä 77 moderoitua osumaa, 22 minun jättämistä miinoista. 22 _kahdesta_ minun miinasta, 55 yhdestä sinun. On siinä jotain eroa minun mielestä.
2. Ne toisetkin meidän väliset miinat olivat joulukuussa, myös minä laitoin/halusin laittaa omaa panostani.

3. Näitä sattuu taatusti jatkossakin, ei tälläisen takia kannata lopettaa.
User avatar
arto
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 779
Joined: Tue Jan 18, 2005 10:22 pm
Location: Kuopio, Finland

Post by arto »

HUOM! Oulun seutu!

Lähialueilla on miinavaara!!

Tarkempaa tietoa saa PM:llä.
User avatar
Henriika
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 642
Joined: Fri Nov 26, 2004 9:13 am
Location: Turku
Contact:

Post by Henriika »

Huom Salo..

Olen siirtynyt töihin Saloon enkä ehdi käydä pankissa Turussa sekä vanha lähteeni on kuihtunut joten saatan aiheuttaa hieman miinoja Salon pankkeihin. Jos jollakin on tietoa vältettävistä pankeista niin olisin kiitollinen.

(Aikaisemmin käskin varoa Turussa Hämeenkadun Säästöpankkia, nyt se vähitellen alkaa olla turvallinen)
User avatar
Sandraki
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 367
Joined: Mon Sep 13, 2004 1:31 am
Contact:

Post by Sandraki »

Oletko kauankin Salossa toissa?
Ma muutan syksylla Halikkoon...
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6176
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Post by avij »

Tietääkseni Salossa ei ole harrastettu pankkikeikkailua oikeastaan lainkaan, joten Salon pankit (ne pari hassua) ovat aika turvallisia tässä mielessä. Aina joskus Saloon eksyy joitakin vierailevia tähtiä, mutta paikallisia pankkikeikkailijoita ei ole. Omat visiittini Saloon ajoittuvat yleensä viikonloppuihin, eivätkä pankit ole silloin tietenkään auki. Firma hakee vaihtorahansa Nordeasta, mutta mahtaakohan tuolla olla tässä tapauksessa merkitystä, saa nähdä..

p.s. onnea uudesta työpaikasta 8)
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”