Duitse munten

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
Guest

Duitse munten

Post by Guest »

Zoals bijna bij elk land zijn de munten in verschillende jaartallen geslagen (zoals de meeste) maar nu vraag ik me af hoe het komt dat er op elke Duitse munt het jaar ' 2002 ' op staat.

Zijn er alleen in dit jaar geslagen ? Het lijkt mij eerder onmogelijk als ze al op 1 januari 2002 in omloop zijn geraakt ... dus zijn er ook Duitse munten met een ander jaartal of zijn dat verzamel objecten ?

Greetzzz
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Re: Duitse munten

Post by MDeen »

Anonymous wrote:Zoals bijna bij elk land zijn de munten in verschillende jaartallen geslagen (zoals de meeste) maar nu vraag ik me af hoe het komt dat er op elke Duitse munt het jaar ' 2002 ' op staat.

Zijn er alleen in dit jaar geslagen ? Het lijkt mij eerder onmogelijk als ze al op 1 januari 2002 in omloop zijn geraakt ... dus zijn er ook Duitse munten met een ander jaartal of zijn dat verzamel objecten ?

Greetzzz
Ik heb begrepen dat als er staatshoofden op staan (zoals in NL, B en SP), er het jaartal op staat waarin de munt ook echt geslagen is (stel je voor, Bea overlijdt in 2001 en je hebt munten met haar portret erop in 2002!)
Ik heb gezien dat Frankrijk ook het juiste jaartal erop zet, waarom dat is weet ik niet.
Tiger
Euro-Master
Euro-Master

Post by Tiger »

Landen met jaartallen :
Spanje, Frankrijk, België, Nederland en Finland.

Ierland, Italië, Luxemburg, Duitsland, Griekenland, Oostenrijk en Portugal hebben alleen munten met 2002 erop.
Tiger : Dutch, English, French, German
Little Spanish and Italian
Trying Finnish and Japanese :)
FlyingFox
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by FlyingFox »

Tiger wrote:Landen met jaartallen :
Spanje, Frankrijk, België, Nederland en Finland.

Ierland, Italië, Luxemburg, Duitsland, Griekenland, Oostenrijk en Portugal hebben alleen munten met 2002 erop.

en belgie is echt een geval apart :wink:

je hebt bijv. 1ct. munten alleen maar uit 1999 en 2001 !!!

FF
hebben-en-houden
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by hebben-en-houden »

Ik snap de verdeelsleutel van de begische jaartallen niet helemaal, dan weer heb ik alleen maar 2 euro munten van 2000, dan weer alleen maar 50 eurocent van 1999.

Maar hier in het hoge Nederlandse noorden heb ik nog geen enkele Belgische cent gesignaleerd.... :roll: wel al stapels 2 euromunten (zal wel van de vrachtwagenchauffeurs afkomstig zijn denk ik :?:)

Of gaan belgen soms altijd met een grote zak grote munten op vakantie om onderweg een zakje friet te kunnen kopen?:lol: :lol:
If you don't like traveling, just watch where your Eurobill goes and let the banknote do the travelling for you!!
emmem
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by emmem »

hebben-en-houden wrote: Of gaan belgen soms altijd met een grote zak grote munten op vakantie om onderweg een zakje friet te kunnen kopen?:lol: :lol:
Dat van die grote zak munten dat kan wel kloppen. We vinden onze munten namelijk zoo lelijk dat we er zo snel mogelijk van af willen :oops:
Tiger
Euro-Master
Euro-Master

Post by Tiger »

De Belgische munten zijn :
1ct = 1999 en (heel zeldzaam) 2001 (ik heb er toch nog maar 3 gevonden :D)
2ct = 2000
5ct = 1999
10ct = 1999 en 2001
20ct = 2000 en 2002 (die laatste zijn denk ik nog maar pas in omloop)
50ct = 1999
1euro = 1999
2euro = 2000 en 2002 (idem als 20ct)

Sommige mensen beweren dat er ook 1euro en 50ct munten van 2002 zijn, maar die heb ik nog nooir gezien.
Tiger : Dutch, English, French, German
Little Spanish and Italian
Trying Finnish and Japanese :)
FlyingFox
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by FlyingFox »

Anonymous wrote:Zoals bijna bij elk land zijn de munten in verschillende jaartallen geslagen (zoals de meeste) maar nu vraag ik me af hoe het komt dat er op elke Duitse munt het jaar ' 2002 ' op staat.

Greetzzz
Duitsland heeft wel 5 verschillende letters op hun euro's. !!!

A D F G J...

waar ze voor staan mag joost weten !! :)
Debtam
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by Debtam »

FlyingFox wrote:

Greetzzz
Duitsland heeft wel 5 verschillende letters op hun euro's. !!!

A D F G J...

waar ze voor staan mag joost weten !! :)
Geslagen in de volgende plaatsen
A = Berlin, D = München, F = Stuttgart, G = Karlsruhe, J = Hamburg
Pecunia non olet
hebben-en-houden
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by hebben-en-houden »

emmem wrote:
hebben-en-houden wrote: Of gaan belgen soms altijd met een grote zak grote munten op vakantie om onderweg een zakje friet te kunnen kopen?:lol: :lol:
Dat van die grote zak munten dat kan wel kloppen. We vinden onze munten namelijk zoo lelijk dat we er zo snel mogelijk van af willen :oops:
ik begrijp het, daarom is de eurodiffussie (wat een woord zeg) vd belgische munten al zo snel verlopen! :lol: :lol:

Trouwens, de nederlandse munten zijn nou ook weer niet zo bijzonder veel fraaier? :roll: of ben ik nu niet fier genoeg op onze nederlandse bijdrage:(
If you don't like traveling, just watch where your Eurobill goes and let the banknote do the travelling for you!!
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”