Wisselen in cash AH

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

moneyboynl
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Re: Wisselen in cash AH

Post by moneyboynl »

kt3f wrote: Wed Jun 11, 2025 1:24 am
Ploep wrote: Wed May 28, 2025 8:48 am
Crazy Bob wrote: Tue May 27, 2025 3:08 pm Eerder had ik al de cash-automaten bij de Dirk (Walenburgerweg en Jan Steenstraat te Rotterdam) een honderdje proberen te voeren, maar die automaten wilden niet groter dan :note-50: accepteren.
Het is mij bij meerdere Dirk vestigen gelukt om :note-100: uit te geven bij de zelfscan. Soms pakt hij hem niet in 1 keer, maar het biljet andersom invoeren of een aantal keer blijven proberen werkt meestal wel.
Crazy Bob wrote: Tue May 27, 2025 3:08 pm Zojuist de proef op de som genomen bij de AH op de Coolsingel in Rotterdam, en inderdaad zonder problemen een :note-100: ingevoerd (wel helaas alleen maar 9x :note-10: als wisselgeld, geen vijfjes). Eerder had ik al de cash-automaten bij de Dirk (Walenburgerweg en Jan Steenstraat te Rotterdam) een honderdje proberen te voeren, maar die automaten wilden niet groter dan :note-50: accepteren.
Mijn ervaring (West-Brabant) is dat :note-100: zonder problemen geaccepteerd worden door zowel de zelfscan als bemande kassa's van Dirk en je keurig :note-50: / :note-20: terugkrijgt. Bij AH daarentegen... Heb nog nooit een machine gevonden die :note-100: wilde aannemen :cry:
Bij mij in Den Haag, Albert Heijn gouverneurlaan accepteren de cash recyclers alles behalve
:note-200: en :note-500: en daarnaast zitten wat Poolse winkeltjes die alles accepteren behalve :note-500: .
Ploep
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by Ploep »

Ik merk dat steeds meer AH vestigingen een cash-automaat krijgen. Dat maakt het toch minder ongemakkelijk om met :note-50: te betalen als je iets kleins van €1,00 koopt.
IljaVanAsch
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by IljaVanAsch »

Recent weer bij zo een automaat van de Albert Heijn geweest. Had wat pakken vruchtensap gekocht ivm met het warme weer, en ik zie dat de man voor mij alleen maar :note-5: terug krijgt van de automaat. Dus ik reken snel het vruchtensap af en stop de pakken in mijn katoenen tasje, en ik sprint gelijk naar de pinautomaat in de Albert Heijn (die alleen hoge bedragen heeft) om een :note-50: te pinnen. Dan kan ik daarmee één afbakbroodje betalen en 9× :note-5: terug krijgen van de automaat. Vet handig! Dus ik ga in de rij staan voor de betaalautomaat en de dame van de self checkout controle vraagt of ik niet liever bij de servicebalie wil afrekenen aangezien ik dan sneller aan de beurt ben. "Nee bedankt", dan zou mijn plannetje in de soep lopen. Maar die dame ziet mij ook staan met 1 afbakbroodje dat ik ga afrekenen en allemaal pakken vruchtensap die ik in mijn tas heb gestoken. Die dacht dat ik een dief was! :lol: . Gelukkig had ik het bonnetje van de pakken vruchtensap nog, anders was het een heel gênant boodschappen momentje.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Niet zozeer de cashautomaten van de AH, maar in Frankrijk heb ik een keer geprobeerd om al mijn muntgeld te droppen om te kijken wat het effect was. Inderdaad kreeg ik wisselgeld in briefjes terug.

Dus misschien ook een tip: je muntgeld opsparen en een keer iets kleins met al je muntgeld betalen zodat je briefjes terug krijgt.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”