Wat een ellende

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

de*lerger
Euro-Master
Euro-Master

Re: Wat een ellende

Post by de*lerger »

ricksteen wrote: Thu Mar 26, 2026 8:52 pm
de*lerger wrote: Thu Mar 26, 2026 7:34 pm Kom net terug van vakantie. Blijkt de geldautomaat aan de Waddenpromenade in Harlingen verdwenen. Dat was mijn voornaamste bron van 5jes. De hele kiosk is weg en de stoep is dichtgetegeld. Had er op de heenweg nog flink wat 5jes uitgehaald.
Vanaf 1 april komt er een nieuwe:
https://www.ad.nl/harlingen/geldmaat-bi ... ~a7e8cb7e/

Hopelijk voor jou nog met 5-euro!
vermeer wrote: Fri Mar 27, 2026 12:35 pm Punt is dat nieuwe adres ten zuiden van de spoorlijn is en ten oosten van de N 31. Afstand naar Doeksen is 2 kilometer.

Die nieuwe locatie is alleen bruikbaar als ik de auto meeneem. Ik haalde de biljetten meestal als ik na een werkweek op de boot moest wachten.
Ook zal het er waarschijnlijk drukker zijn dan op de haven. Daar kon je, vooral 's winters, soms een halfuur ongestoord je gang gaan.
My map
groentje
Euro-Master
Euro-Master

Post by groentje »

Net geld afgehaald, vind ik de biljetten niet terug. Ik kan nu enkel nog hopen dat ik het in de automaat zelf ben vergeten en het terug werd ingeslikt, maar ik vrees ervoor.
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Kom ik tijdens pauze met een paar :note-100: bij de Albert Heijn, blijken de :note-10: op te zijn en krijg ik 19x :note-5: als wisselgeld! :D Ik koop nog iets kleins, betaal nog eens met :note-100: en krijg nog eens 19x :note-5: terug. Thuis ga ik ze invoeren...

...blijken het allemaal hits met mij te zijn! :x :x
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Dat is inderdaad dikke pech; jammer dat die andere Leidse EBT'er je niet voor was!
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master

Post by wally2cv »

ga ik naar de automaat, vraag 10 x :note-10: krijg allemaan nieuwe :? ga naar de andere, hetzelfde liedje :|
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mk1992 »

wally2cv wrote: Sat Jun 13, 2026 2:05 pm ga ik naar de automaat, vraag 10 x :note-10: krijg allemaan nieuwe :? ga naar de andere, hetzelfde liedje :|
Zoveel de laatste tijd, ik zou haast zeggen 50% van de tijd.

Zaterdag nog bij een Geldmaat met :note-5: geweest. Na 16x UNC vond ik het wel welletjes.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #100 of the Netherlands, #1008 EBT-wide (per 028.07.2026)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
ricksteen
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by ricksteen »

Mk1992 wrote: Mon Jun 15, 2026 10:20 am
wally2cv wrote: Sat Jun 13, 2026 2:05 pm ga ik naar de automaat, vraag 10 x :note-10: krijg allemaan nieuwe :? ga naar de andere, hetzelfde liedje :|
Zoveel de laatste tijd, ik zou haast zeggen 50% van de tijd.

Zaterdag nog bij een Geldmaat met :note-5: geweest. Na 16x UNC vond ik het wel welletjes.
Zouden de bestaande biljetten ook meer vernietigd worden? Heb inmiddels al 1021 biljetten ingevoerd zonder actieve hit.
JRR
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by JRR »

Zelfs de zelfscan cash automaat bij de AH geeft nieuwe :note-10: terug. Kreeg vorige week 4 gloednieuwe Portugese tientjes in serie terug als wisselgeld.
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

JRR wrote: Tue Jun 16, 2026 11:13 pm Zelfs de zelfscan cash automaat bij de AH geeft nieuwe :note-10: terug. Kreeg vorige week 4 gloednieuwe Portugese tientjes in serie terug als wisselgeld.
MB? Of heb je geluk met VE, VG of VH? Of heel misschien zelfs VF? :D
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
JRR
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by JRR »

De standaard M002/MB die je nu overal tegenkomt kwam eruit. Behalve de standaard V016/VB ben ik nog geen exotische Spaanse tientjes met nieuwe letters tegengekomen.
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Maak je dan maar klaar voor :note-10: V022/VG00.
JelmerS
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by JelmerS »

Gister bij een nieuw festival geweest in mijn woonplaats Emmen. Het was een ‘terrassenfestival’ met allemaal eetstandjes. Ik verheugde mij, behalve op het eten en de gezelligheid, ook op het uit kunnen geven en opnieuw ontvangen van biljetten. Net als bij Barrel foodtruckfestival. Je haalt iets, ontvangt wisselgeld, voert in en haalt weet iets.

Het aantal eettentjes en de grootte van het festival vielen mij tegen. En het weer ook. Bij eetkraam 1 kon ik gewoon met een :note-20: betalen en kreeg ik :note-5: wisselgeld. Bij kraam 2 wilde ik een :note-50: ‘kapot’ hebben. Ik kreeg te horen: ‘wij hebben geen wisselgeld’. Lekker voorbereid tijdens zo’n festival! Als het nu iets van € 4,- was wat ik met :note-50: wilde afrekenen, maar het was € 22,-! Dan maar gepast betalen…

Daarna genoeg gegeten en naar de ijsjeskar en daar stond in het groot ‘alleen pinnen!’

Ik moest nog een :note-10: invoeren van vorige week en had die op een aparte plek in mijn portemonnee bewaard maar deze belandde per abuis in de parkeerautomaat. Ofwel: 1 biljet als wisselgeld ontvangen maar ook 1 biljet ‘verloren’ zonder in te voeren.

Het blijft jammer dat de ‘contantbetalers’, ook tijdens dit soort festivals, steeds meer in de minderheid geraken.

Gelukkig maakte vandaag veel goed, toen ik 9x :note-5: uit de zelfscanautomaat van de AH haalde. Nadat ik daar mijn :note-50: ‘kapot’ gemaakt had!
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Ik baal ervan dat Elten en Emmerich dezelfde postcode hebben.
JelmerS
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by JelmerS »

De Geldmaat (buiten) in Emmen-centrum geeft :note-5:. Ik pin hier ongeveer 1x p/mnd of 6 weken geld voor de huishoudelijke hulp. Jammer genoeg ontvang ik de laatste maanden alleen maar UNC. :(
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Ik heb al 1317 biljetten ingevoerd sinds mijn laatste actieve hit. En mijn laatste passieve hit was op 26 februari van dit jaar... Ik zit al een hele tijd te wachten op hit nummer 1.000, maar die valt dus maar niet.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”