Gister bij een nieuw festival geweest in mijn woonplaats Emmen. Het was een ‘terrassenfestival’ met allemaal eetstandjes. Ik verheugde mij, behalve op het eten en de gezelligheid, ook op het uit kunnen geven en opnieuw ontvangen van biljetten. Net als bij Barrel foodtruckfestival. Je haalt iets, ontvangt wisselgeld, voert in en haalt weet iets.
Het aantal eettentjes en de grootte van het festival vielen mij tegen. En het weer ook. Bij eetkraam 1 kon ik gewoon met een

betalen en kreeg ik

wisselgeld. Bij kraam 2 wilde ik een

‘kapot’ hebben. Ik kreeg te horen: ‘wij hebben geen wisselgeld’. Lekker voorbereid tijdens zo’n festival! Als het nu iets van € 4,- was wat ik met

wilde afrekenen, maar het was € 22,-! Dan maar gepast betalen…
Daarna genoeg gegeten en naar de ijsjeskar en daar stond in het groot ‘alleen pinnen!’
Ik moest nog een

invoeren van vorige week en had die op een aparte plek in mijn portemonnee bewaard maar deze belandde per abuis in de parkeerautomaat. Ofwel: 1 biljet als wisselgeld ontvangen maar ook 1 biljet ‘verloren’ zonder in te voeren.
Het blijft jammer dat de ‘contantbetalers’, ook tijdens dit soort festivals, steeds meer in de minderheid geraken.
Gelukkig maakte vandaag veel goed, toen ik 9x

uit de zelfscanautomaat van de AH haalde. Nadat ik daar mijn

‘kapot’ gemaakt had!