NL-Tour: 355 Nederlandse gemeenten (01-01-2019)

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Juud
Euro-Master
Euro-Master

Re: NL-Toer: gemeentes (NIEUW 21-5-2005)

Post by Juud »

Werkendam toegevoegd, brengt mijn totaal op 84!

Mijn specificatie (totaal 84):

Image 0
Image 2
Image 0
Image 4
Image 0
Image 3
Image19
Image 8
Image 3
Image 7
Image 4
Image 34
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into
(")_(") your signature to help him gain world domination
de*lerger
Euro-Master
Euro-Master

Post by de*lerger »

Update:

75 gemeenten (+8)

Image 3
Image 2
Image 15 (+1)
Image 7
Image 3
Image 7
Image 10
Image 11 (+5)
Image 4
Image 3
Image 3
Image 7 (+2)
My map
€€F
Euro-Master
Euro-Master

Post by €€F »

07. FVS :flag-nl: 92 0000000000000000000000 per provincie Image 08 Image 1 00000Image 12 Image 06 00000Image 12 Image 16 Image 12 Image 06 Image 07 Image 012
0

Cromstrijen***
Vlaardingen***
Westland***
Erbij

link
If you can't solve it it's not a problem..

my stats
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Nog 4 gemeente's in Gelderland te gaan. Dan resteert alleen nog Noord Brabant en Limburg. Deze vrijdag laatste dag.
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by BaliBennie »

:flag-be: BaliBennie - NL :flag-nl: 241/458 -- Dr. Image 12/12 - Fl. Image 6/6 - Fr. Image 16/31 - Gld. Image 29/56 - Gr. Image 25/25 - Lb. Image 28/47 -
............................................................NBr. Image 36/68 - NH Image 18/64 - Ov. Image 23/25 - Utr. Image 11/29 - Zld. Image 11/13 - ZH Image 26/82

De vlaggen zijn de vlaggen van de provincies op alfabetische volgorde

Nieuw zijn dus 6 gemeentes in Limburg

Voor de meest actuele stand kijk naar mijn NIG statistieken

Ik ben nog even driftig bezig geweest en kan nu ook mijn gemeentes in kaartvorm presenteren.
Image
Visit my homepage to see my statistics, maps and more!

Look at my 5 years statistics

Er gaat niets boven Groningen EBT
angelita
Euro-Master
Euro-Master

Post by angelita »

BaliBennie wrote:Ik ben nog even driftig bezig geweest en kan nu ook mijn gemeentes in kaartvorm presenteren.
Image
WOW! dat ziet er echt heel mooi uit. Kun je me in normaal nederlands uitleggen of en hoe ik dat ook kan maken? NB. ik ben echt a-computerkenner :(
member since 2006-01-03
:flag-nl: rank 20
international rank 120
38.833 notes
436 hits (353 :flag-nl: (3 triple), 24 :flag-be:, 14 :flag-de:, 4 :flag-es:, 3 :flag-fi:, 1 :flag-it: 1 :flag-pt: (and 65 more, but moderated)
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

Ik zal een poging wagen het in het Nederlands uit te leggen, aangezien ik met die kaartjes begonnen ben.

1 ga naar wikipedia (link staat ook in eerst bericht van dit topic)
2 sla de afbeelding van alle gemeentes op (dus een grijze kaart van Nederland)
rechter muis knop en dan «afbeelding op slaan als....»
3 vervolgs open je die afbeelding in Paint, en begint het in kleuren
4 Probleem bij het inkleuren is dat je vaak niet weet welk vlekje, welke gemeente is. Goed hulpmiddel hierbij is wederom wikipedia. Hier staat alle gemeentes van Nederland per provincie vermeldt. Heb je bijvoorbeeld de gemeente Haarlem in Noord Holland - zoek je op Haarlem.
Op de bladzijde over Haarlem zie je onderandere een kaartje met de gemeente en z'n buurgemeentes.
Met wat zoeken zie je net zo'n gebiedje op de kaart die je zojuist in Paint hebt geopend.
5 In kleuren met paint:
5a kies een kleur (onderin het scherm)
5b click op het emmertje (invullen) - het icoontje boven het vergroot glas
5c ga met de muis naar de betreffende gemeente (eventueel kun je via «Beeld» -> «In/Uitzoomen» -> «Aanpassen» inzoomen om beter te zien) en click op linker muis knop. Vervolgs zal de gemeente die je wil hebben in de gewenste kleur veranderen.
Zo niet, druk dan op «Ctrl»+Z en begin bij 5c
6 Heb je meer gemeentes van één provincie ? Onderaan elke pagina van een gemeente zie je een overzicht van alle gemeentes uit die provincie. Zoek je een gemeente uit een andere provincie, begin dan bij 4

Hopelijk is deze uitleg voldoende, angelita :wink:
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by eddydevries »

yli wrote:Ik zal een poging wagen het in het Nederlands uit te leggen, aangezien ik met die kaartjes begonnen ben.

4 Probleem bij het inkleuren is dat je vaak niet weet welk vlekje, welke gemeente is. Goed hulpmiddel hierbij is wederom wikipedia. Hier staat alle gemeentes van Nederland per provincie vermeldt. Heb je bijvoorbeeld de gemeente Haarlem in Noord Holland - zoek je op Haarlem.
Op de bladzijde over Haarlem zie je onderandere een kaartje met de gemeente en z'n buurgemeentes.
Met wat zoeken zie je net zo'n gebiedje op de kaart die je zojuist in Paint hebt geopend.
5 In kleuren met paint:
5a kies een kleur (onderin het scherm)
5b click op het emmertje (invullen) - het icoontje boven het vergroot glas
5c ga met de muis naar de betreffende gemeente (eventueel kun je via «Beeld» -> «In/Uitzoomen» -> «Aanpassen» inzoomen om beter te zien) en click op linker muis knop. Vervolgs zal de gemeente die je wil hebben in de gewenste kleur veranderen.
Zo niet, druk dan op «Ctrl»+Z en begin bij 5c
Zelf heb ik het kaartje nog iets aangepast:

Ten eerste heb ik de provinciegrenzen zwart gemaakt (ook voor het overzicht).

Ten tweede heb ik een aantal dammen etc. aangepast (vooral in Zeeland/Zuid-Holland, maar ook de Afsluitdijk). Hierdoor wordt (bij het aanklikken) de gehele gemeente ingekleurd en niet een gedeelte ervan. Vooral bij dijken die schuin lopen heb je in de oorspronkelijke kaart enkele stippen, die je dus apart in zou moeten kleuren (anders houd je een paar grijze stippen over, terwijl je de gemeente WEL hebt).
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

Inderdaad, hetzelfde geld voor de gemeentes Amsterdam (dat uit twee delen bestaat), en de gemeente Drimmelen (waar een lijn is getekend op de plek van de afgedamde maas)
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
angelita
Euro-Master
Euro-Master

Post by angelita »

Municipalities of the Netherlands (42/458)

Drenthe (2/12)

Flevoland (3/6)

Friesland (9/31)

Gelderland (1/56)

Groningen (1/25)

Limburg (1/47)

Noord-Holland (24/64)

Overijssel (1/25)

Image

met dank aan yli
member since 2006-01-03
:flag-nl: rank 20
international rank 120
38.833 notes
436 hits (353 :flag-nl: (3 triple), 24 :flag-be:, 14 :flag-de:, 4 :flag-es:, 3 :flag-fi:, 1 :flag-it: 1 :flag-pt: (and 65 more, but moderated)
Steda
Euro-Master
Euro-Master

Post by Steda »

Er is 1 gemeente bijgekomen : Duizel

Sta nu op 29 gemeentes

Steda
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

davlom30 wrote:Er is 1 gemeente bijgekomen : Duizel

Sta nu op 29 gemeentes

Steda
Duizel is sinds 1810 geen eigen gemeente meer. Het behoort tot de gemeente Eersel.

In dit topic gaat het niet om locaties, die in Vlaanderen vaak als gemeente worden beschouwd. Om te zien in welke van de 458 Nederlandse gemeentes je biljetten hebt ingevoerd, zou ik toch naar NIG willen verwijzen.

Ik heb de lijst geupdate, met een :?: bij deze 29 gemeentes
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Tussenstand: 354 bezochte gemeente's. Details volgen als alles is ingeveord.
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by eddydevries »

eddydevries wrote: Image: 0
Image: 2
Image: 0
Image: 1
Image: 23
Image: 15
Image: 13 (VOL)
Image: 43
De biljetten, die ik zaterdag heb binnengehaald heb ik nog niet ingeboekt (dat doe ik straks, als ik wakker wordt), maar ik wil wel alvast een nieuwe update geven voor het aantal gemeenten. Ik heb namelijk o.a. de laatste 3 gemeenten in Zeeland (Tholen, Vlissingen en Sluis) binnengehaald, dus Zeeland heb ik compleet.

Verder in Zuid-Holland een aantal gemeentes gescoord (+9).

De gewijzigde aantallen heb ik hierboven in rood aangegeven.

Verder geef ik nog door, dat ik zondag (straks dus) nog richting Utrecht-Gelderland ga, dus morgenavond komt er weer een nieuwe update.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

Ik heb zelf ook weer wat gefietst...

Noord Holland nu 18 (+15)

totaal nu 134 gemeentes in Nederland

aangezien ik pas om 3 uur thuis was (trein gemist) zal ik update later doen
Post Reply

Return to “Spelletjes & Statistieken”